REKLAMAHeinz Glas_banner glowny_czerwiec-sierpień 2020

PRODUCENCI I MARKI

Biznes

KORONAWIRUS

 

28 kwietnia 2020, 12:38



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Konferencja premiera w sprawie luzowania restrykcji została przełożona na 29 kwietnia z nieznanych przyczyn

Konferencja premiera w sprawie luzowania restrykcji została przełożona na 29 kwietnia z nieznanych przyczyn (fot: Krystian Maj/KPRM)

Według zapowiedzi, dzisiaj rząd za pośrednictwem premiera Morawieckiego miał podać do wiadomości publicznej szczegóły drugiego etapu luzowania restrykcji sanitarnych. Jednak konferencję prasową przełożono na jutro z nieznanych powodów.

REKLAMA

W poniedziałek 27 kwietnia minister zdrowia Łukasz Szumowski w rozmowie z portalem Wirtualna Polska zapowiedział, że dzisiaj – 28 kwietnia – podczas konferencji prasowej rządu premier Morawiecki przedstawi założenia i harmonogram drugiego etapu odmrażania gospodarki. Minister nie podał szczegółów planowanych złagodzeń, potwierdził jednak, że będą one dotyczyć handlu detalicznego i nie wykluczył, że obejmą także galerie i centra handlowe.

Jednak dzisiaj, po zakończeniu posiedzenia Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, rzecznik rządu Piotr Muller ogłosił, że „obecnie ustalane są ostatnie szczegóły dotyczące zasad sanitarnych związanych ze znoszeniem restrykcji w II etapie”. Minister zapowiedział, że jutro premier Morawiecki przedstawi „datę oraz zakres kolejnego etapu”.

Dla branży handlowej każde, nawet jednodniowe opóźnienie decyzji w sprawie tzw. II etapu luzowania to zła wiadomość. Detaliści niecierpliwie czekają na ogłoszenie terminu luzowania i planowanych na drugi etap rozwiązań. Szczególnie ważne jest, jakie będą przyjęte przez rząd rozwiązania dotyczące galerii handlowych – czy otwarte zostaną sieci non-food, jakie będą decyzje dotyczące sektora HoReCa, jakie ograniczenia sanitarne będą obowiązywać klientów, np. czy ograniczona będzie ich liczba i w jaki sposób.

Decyzje rządu w sprawie luzowania gospodarki są oczywiście pilnie wyczekiwane przez branżę FMCG. Na harmonogram i zakres działań niecierpliwie czekają firmy kosmetyczne, drogerie i apteki,  producenci żywności, rolnicy, sieci spożywcze, sektor HoReCa, ale też branża turystyczna czy usługi.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony