StoryEditor
Opakowania
21.01.2019 00:00

Polskie firmy szykują się na podbój Cosmoprof Bolonia

Po raz kolejny Polska będzie miała niezwykle silną reprezentację na targach Cosmoprof, które rozpoczną się 14 marca w Bolonii.  Na tych największych targach kosmetycznych na świecie swoje produkty zaprezentuje  ponad 150 polskich firm. Stoisko narodowe organizuje Polska Agencja Handlu i Dystrybucji. Do 15 lutego producenci mogą dosyłać do PAIH swoje materiały promocyjne i filmy. Zostaną one bezpłatnie wyeksponowane na narodowym stoisku.

To będzie już 52 edycja Cosmoprof Worldwide Bologna – wiodących targów poświęconych wszystkim obszarom przemysłu kosmetycznego, począwszy od sektora perfum przez produkty naturalne i ekologiczne, produkty spa, kosmetyki do włosów i paznokci, a skończywszy na opakowaniach, maszynach i surowcach wykorzystywanych w procesie produkcji.

Cosmoprof Worldwide Bologna 2019 w skrócie:

  • 52. edycja
  • Ponad 2800 wystawców
  • Ponad 260 000 odwiedzających
  • 27 pawilonów narodowych

Największą część targów stanowią COSMO Perfumery & Cosmetics – międzynarodowa impreza adresowana do dystrybutorów i firm zainteresowanych nowościami w świecie perfum i kosmetyków. Oferuje wybór najlepszych marek na świecie, które są w stanie sprostać potrzebom coraz bardziej wyspecjalizowanej branży dystrybucyjnej.

Wystawa otworzy swoje podwoje w podziale tematycznym. W hali nr 14 zlokalizowana będzie część pod nazwą Cosmoprime, hala 21 poświęcona będzie rozwiązaniom ekologicznym Green Prime, a w halach 16, 22, 26 i 19 zaprezentują się pozostałe firmy perfumeryjne i kosmetyczne.

Cosmoprime to część poświęcona kosmetykom ekskluzywnym, przeznaczonym do dystrybucji w wyselekcjonowanych, luksusowych sklepach.

Zrównoważony rozwój i ekologia to wspólne tematy dla wielu firm obecnych na targach. W sekcji Green Prime wystawcy zaprezentują produkty o niskim poziomie wpływu na środowisko, zawierające głównie składniki naturalnego pochodzenia.

Na targach pojawi się także zupełnie nowa strefa – Zoom On Emerging Prime – dla młodych firm, które po raz pierwszy wystawiają  się na Cosmoprof.

Polskę na Cosmoprof 2019 będzie reprezentować 150 rodzimych firm. Wszyscy obecni na targach polscy przedsiębiorcy będą mogli bezpłatnie wykorzystać przestrzeń stoiska PAIH  (hala nr 16) jako miejsce spotkań B2B, a także do ekspozycji własnych materiałów reklamowych. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji gości będzie również eksperci branżowi, którzy  będą udzielać szczegółowych informacji o sektorze.  

Polskie stoisko narodowe na targach Cosmoprof Bologna 2018

Polskie firmy mogą bezpłatnie skorzystać z następujących form promocji na stoisku narodowym:

  • Dystrybucja folderów reklamowych
  • Wyświetlanie filmu promocyjnego

Firmy zainteresowane dystrybucją folderów informacyjnych mogą przesyłać materiały do 15 lutego br. do końca dnia (recepcja jest czynna całą dobę) na adres:

PAIH, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, Maja Justyna, Maciej Gałaj, z dopiskiem: Targi kosmetyczne Cosmoprof Bolonia, materiały informacyjne, branża Kosmetyki

PAIH przyjmuje po jednej paczce od firmy o wadze do 1 kg

Firmy zainteresowane wyświetleniem filmu promocyjnego powinny przesłać go w formacie MP4 o rozdzielności min. HD720p i długości 2-5 minut poprzez wetransfer do dnia 28.02.2019 na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wraz z informacją na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (firma ... przekazała w dniu ... wetransferem film promocyjny na targi Cosmoprof Bolonia 2019).

Filmy przesłane po terminie nie zostaną uwzględnione na stoisku narodowym.

Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostanie zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
20.10.2025 09:12
Braille: zawieszenie prac nad wymagania dla oznakowania opakowań kosmetyków w Hiszpanii
Przykład wdrożenia opakowań z alfabetem Braille‘a we FrancjiShutterstock

20 czerwca 2025 roku Hiszpania dokonało notyfikacji Komisji Europejskiej projekt dekretu królewskiego dotyczący oznakowania produktów konsumenckich, w tym również produktów kosmetycznych m. in. w zakresie zastosowania alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim.

Rozszerzenie wymogów dotyczących oznakowania produktów kosmetycznych

W czerwcu Królestwo Hiszpanii zgłosił projekt dekretu do Komisji Europejskiej, za pośrednictwem systemu TRIS (ang. Technical Regulation Information System). Proponowane przepisy obejmują produkty kosmetyczne i skupiają się na zapewnieniu dostępności informacji poprzez zastosowanie alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim.

Zgodnie z projektem, nowe wymogi w zakresie oznakowania opakowań miałyby obejmować obowiązek jednoczesnego stosowania alfabetu Braille’a w języku hiszpańskim, wytłoczonego znaku dotykowego otaczającego kod QR oraz kodu QR zawierającego szczegółowe dane produktu.

Alfabet Braille’a wraz z kodem QR miałyby być obowiązkowo umieszczane na wszystkich produktach objętych zakresem dekretu, w tym także na produktach kosmetycznych.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 projektu, produkty, których największa powierzchnia wynosi co najmniej 10 × 1 cm, powinny zawierać na opakowaniu następujące informacje:

  • nazwę produktu zapisaną w alfabecie Braille’a,
  • specjalne, wyczuwalne dotykiem oznakowanie dla niebezpiecznych substancji i mieszanin, dla których nie jest wymagane ostrzeżenie dotykowe zgodne z rozporządzeniem CLP,
  • kod QR (lub inny nośnik) z oznakowaniem wyczuwalnym dotykiem, pod którym znajdowałyby się pozostałe informacje wymagane w ramach art. 3 ust. 1, jeśli nie zostały one umieszczone w alfabecie Braille’a.

Planowane wejście w życie dekretu miałoby nastąpić w dniu następującym po jego publikacji. Dokument przewiduje maksymalnie dwuletniego okresu przejściowego umożliwiającego dostosowanie produktów obecnych już na rynku do nowych wymagań.

Zgłoszoną notyfikację oznaczoną numerem 2025/0311/ES oraz szczegółowe informacje dostępne są stronie internetowej Komisji Europejskiej.

Obecnie w ramach organizacji branżowych prowadzone są działania mające na celu zachęcenie przedstawicieli państw członkowskich do zgłoszenia uwag w toku procedury TRIS. Zgłaszane zastrzeżenia dotyczą przede wszystkim niewykonalności proponowanych rozwiązań z technicznego i ekonomicznego punktu widzenia, w szczególności dla sektora kosmetycznego.

Zastrzeżenia Komisji Europejskiej oraz Światowej Organizacji Handlu

Komisja Europejska odniosła się do notyfikowanego przez Królestwo Hiszpanii projektu dekretu i uznała część proponowanych obowiązków za nieproporcjonalne oraz potencjalnie prowadzące do fragmentacji rynku wewnętrznego Unii Europejskiej. W ocenie Komisji, niektóre z planowanych rozwiązań mogą być sprzeczne z przepisami Rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 w sprawie produktów kosmetycznych, które reguluje kwestie oznakowania i informacji przekazywanych konsumentom.

W związku z powyższym Komisja zwróciła się do władz hiszpańskich o przegląd projektu dekretu oraz przedstawienie sprawozdania z wyników analiz i ewentualnych aktualizacji do dnia 23 grudnia 2025 r. Do czasu przedstawienia niniejszego sprawozdania obowiązuje zawieszenie dalszych prac nad projektem.

Ponadto, projekt dekretu został również zgłoszony do Światowej Organizacji Handlu (WTO – World Trade Organization), gdzie przedstawiciele innych państw członkowskich wyrazili podobne obawy dotyczące wpływu planowanych regulacji na globalny rynek.

Aleksandra Kondrusik

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
13.10.2025 13:23
Gerresheimer ponownie obniża prognozy na 2025 rok z powodu słabego popytu i problemów finansowych
Producent opakowań obniża prognozy finansowe.Gerresheimer

Niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer po raz kolejny obniżył swoje prognozy finansowe na rok 2025. Spółka z Düsseldorfu poinformowała, że obecnie spodziewa się spadku przychodów organicznych o 2–4 proc. rok do roku, podczas gdy wcześniej prognozowała ich wzrost o 0–2 proc. To już trzecia korekta w tym roku – wcześniejsze cięcia prognoz miały miejsce w czerwcu i lipcu.

Z opublikowanych wstępnych danych wynika, że przychody Gerresheimer w trzecim kwartale 2025 r. wyniosły 560,7 mln euro, co oznacza spadek względem oczekiwań rynku. Skorygowany zysk EBITDA (przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i deprecjacją) osiągnął poziom 103,4 mln euro, a organiczna marża EBITDA wyniosła 18,8 proc.. W porównaniu z trzecim kwartałem ubiegłego roku spółka odnotowała spadek organicznego wzrostu przychodów o 1,2 proc..

Firma wskazuje, że wyniki zostały obciążone słabszymi wynikami operacyjnymi w trzecim kwartale oraz niskim popytem, zwłaszcza w segmencie kosmetycznym. Gerresheimer produkuje m.in. szklane i plastikowe słoiki na kremy oraz opakowania typu roll-on do dezodorantów, które należą do jej kluczowego asortymentu w kategorii beauty. Władze spółki zaznaczyły, że nawet przy oczekiwanym mocniejszym czwartym kwartale, cel finansowy na 2025 rok nie jest już osiągalny.

Na spółkę dodatkowo ciąży postępowanie prowadzone przez niemiecki urząd nadzoru finansowego (BaFin), który bada możliwe nieprawidłowości w sprawozdawczości księgowej Gerresheimer. W odpowiedzi firma ogłosiła wdrożenie programu redukcji kosztów i poprawy efektywności operacyjnej, a także działań mających na celu zwiększenie wolnych przepływów pieniężnych (free cash flow).

Sytuacja Gerresheimer wpisuje się w szerszy trend spowolnienia na rynku dóbr konsumpcyjnych. Słabnący popyt na produkty pielęgnacyjne i kosmetyczne obserwowany jest w wielu krajach, gdy konsumenci ograniczają wydatki na dobra uznaniowe w obliczu globalnych napięć handlowych, rosnących kosztów życia i obaw przed recesją.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 09:50