
Rynek i trendy


Rynek i trendy ISHRS: Coraz młodsi w kolejce do przeszczepu włosów — nie tylko na głowie. W 2024 roku aż 95 proc. osób decydujących się po raz pierwszy na przeszczep włosów miało od 20 do 35 lat – wynika z najnowszych danych Międzynarodowego Towarzystwa Chirurgii Odtwórczej Włosów (ISHRS). Jednocześnie liczba pacjentek wzrosła o 16,5 proc. w porównaniu z 2021 rokiem. Coraz więcej młodych dorosłych sięga po trwałe rozwiązania w walce z łysieniem, kierując się nie tylko problemami zdrowotnymi, ale też ... 30.06.2025

Zapachy Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem Byredo w rękach Puig, Le Labo pod szyldem Estée Lauder, prawa do marki Serge Lutens przejęte przez Shiseido. Lista kultowych marek niszowych perfum trafiających do korporacyjnych portfeli wydłuża się z każdym rokiem. Niezależność przestała być warunkiem niszy, a sama nisza stała się narzędziem w rękach wielkich. Dział perfum przechodzi transformację, w której duch rzemiosła i eksperymentu coraz częściej spotyka się z ... 30.06.2025

Rynek i trendy Brytyjczycy przed wakacjami ruszyli na zakupy, na szczycie ich list zakupowych są kosmetyki Przed wakacjami mieszkańcy Wysp Brytyjskich masowo ruszyli na zakupy. Aż 77 proc. zadeklarowało chęć zakupów w tym okresie, a 34 proc. potwierdza, że w planach mają zakupy produktów kosmetycznych i zdrowotnych (beauty & health). 27.06.2025

Rynek i trendy Circana: Zapachowy boom napędzany jest przez nastolatków i… Ozempic? Rynek perfum dynamicznie rośnie, a 2024 rok potwierdził jego wyjątkową pozycję w branży beauty. Według Circana, perfumy były najszybciej rosnącym segmentem kosmetycznym, co łączy się m.in. z powrotem do pracy stacjonarnej i większą liczbą spotkań towarzyskich offline. Szczególną uwagę przyciąga jednak nowa, nietypowa grupa konsumentów — nastoletni chłopcy z pokolenia Z, dotąd kojarzeni raczej z tanimi wodami po goleniu. ... 26.06.2025

Wyposażenie i technologie Procter & Gamble tworzy w Warszawie biuro, nastawione na inkluzywność Zdaniem koncernu P&G filozofia stworzenia przestrzeni biurowej dla swoich pracowników jest prosta – polega na tym, by wszystkie osoby zatrudnione w firmie miały równe szanse rozwoju i odnoszenia sukcesów. Tak właśnie jest w przypadku biura P&G Warsaw Hub, zlokalizowanego na warszawskim Targówku. 25.06.2025

Rynek i trendy Cosmetics Europe: W 2024 roku europejski rynek kosmetyczny odnotował sprzedaż w wysokości 104 mld euro Europejski przemysł kosmetyczny wykazuje się nadal innowacyjnością i dynamiką – wygenerował rekordową sprzedaż detaliczną w minionym roku i nadal utrzymuje duże znaczenie na arenie międzynarodowej – wynika z corocznego podsumowania Cosmetics Europe. 24.06.2025

Rynek i trendy McKinsey & Company: Branża beauty spowalnia — a wyzwania na rynku wartym 441 miliardów dolarów nabierają tempa Jak pokazują dane z raportu, ponad połowa menedżerów wyższego szczebla z branży beauty wskazuje, że kluczowym czynnikiem kształtującym przyszłość sektora będzie rosnąca uwaga konsumentów na stosunek jakości do ceny. Równolegle, podobna liczba respondentów za największe zagrożenie dla dalszego wzrostu uważa ograniczoną skłonność konsumentów do zakupów oraz ich niepewność co do przyszłości finansowej. 23.06.2025

Rynek i trendy Amazon w USA broni się przed skutkami “ceł Trumpa” kosmetykami z segmentu premium Czy kosmetyki luksusowe i premium staną się dla platformy Amazon ratunkiem przed skutkami ceł, nałożonych przez prezydenta USA, w czasie nadchodzącej akcji Prime Day? Cła Trumpa skłoniły niektórych ze sprzedawców Amazon, sprowadzających produkty z Chin oraz innych krajów objętych wysokimi cłami, do wycofania się z Prime Day, aby uratować swoje marże. 23.06.2025

Drogerie Superdrug inwestuje 20 mln funtów w kosmetyki private label – chce konkurować z prestiżowymi markami Superdrug zwiększa nakłady finansowe na swoje marki własne – cel to stworzenie innowacyjnych kosmetyków przystępnych cenowo, ale mogących konkurować z luksusowymi i prestiżowymi markami. Brytyjska sieć przeznacza na ten cel 20 mln funtów. 23.06.2025

Rynek i trendy KANTAR: Rynek kosmetyczny w Indonezji rośnie szybciej, niż kiedykolwiek. Co wpływa na ten wzrost? Rynek kosmetyczny w Indonezji odnotował niezwykle dynamiczny wzrost w ciągu ostatnich pięciu lat, wyprzedzając resztę rynku FMCG. Roczny wzrost wartości rynku kosmetycznego osiągnął poziom 16 proc. – cztery razy szybszy, niż cały rynek dóbr codziennego użytku. To sprawia, że branża kosmetyczna jest aktualnie jedną z najmocniejszych branż w tym kraju – wynika z raportu Kantar “Indonesia Beauty Kaleidoscope 2024”. 23.06.2025

Rynek i trendy Sektor dóbr luksusowych spowalnia po raz pierwszy od ponad dekady. Winne są cła Trumpa czy najmłodsi konsumenci? Niepewność w gospodarce, wojny celne i handlowe, napięcia geopolityczne wpływają na ogólną nieprzewidywalność na rynkach. Czynniki te podważają w skali globalnej także zaufanie konsumentów dóbr luksusowych, co mocno przekłada się na spadek sprzedaży tych produktów – poważne spowolnienie w tym sektorze stało się widoczne po raz pierwszy od 15 lat (wyłączając okres pandemii) – wynika z raportu Bain & Co. Czy i jak ... 20.06.2025

Producenci Ben Gorham, założyciel Byredo, odchodzi z firmy. Czy to koniec epoki dla perfumowej niszy? Ben Gorham, twórca szwedzkiej niszowej marki perfumeryjnej Byredo, opuści firmę pod koniec czerwca. Gorham, który założył Byredo w 2006 roku, stał na czele tej kultowej marki od samego początku. Jego odejście jest związane z przejęciem firmy przez koncern Puig. To kolejna marka niszowych perfum, która w ostatnich latach trafiła w ręce dużego koncernu - wcześniej taki los spotkał m.in. Toma Forda, Annick Goutal, L‘Artisan ... 20.06.2025

Rynek i trendy Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę Rossmann przygotował dla swoich klientek i klientów nową markę własną, skupioną na tym, aby traktować swoje ciało “z uwagą i czułością” oraz dzięki rytuałom piękna i mindfulness “być dla siebie codziennie”. W ramach marki Amo’ya na półkach drogerii znaleźć można aż 42 produkty – są to kosmetyki i akcesoria pielęgnacyjne oraz produkty do aromaterapii, akcesoria do masażu, zapachy dla domu oraz napoje ... 20.06.2025

Producenci Kolejna zachodnia firma kosmetyczna planuje podbój rynku w Indiach Czy to nowy, globalny trend dla zachodnich marek beauty? Szwajcarska marka kosmetyczna Cellcosmet zdradziła właśnie, że planuje wejście na rynek w Indiach, aby trafić do tamtejszych konsumentów. Firma prowadzi aktualnie rozmowy, dotyczące możliwości dystrybucji. 18.06.2025

E-commerce Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce Szóste miejsce w ujęciu ogólnym w Europie, ale pierwsze w segmencie urody – Notino pochwaliło się wynikami, prezentującymi największych sprzedawców e-commerce „TOP 500 B2C Cross-Border Retail Europe”. 18.06.2025

Sieci i centra handlowe UCE: Galerie handlowe wciąż pełnią funkcje społeczne, szczególnie cenią je młodzi konsumenci W ocenie 36,4 proc. Polaków, w obecnej sytuacji gospodarczej, społecznej i rynkowej w kraju jest za dużo galerii i centrów handlowych. Tak uważają głównie osoby dojrzałe (45-54 lat), zarabiające ponad 9 tys. zł netto miesięcznie i mieszkańcy miast mających 200-499 tys. ludności. Z kolei dla 46,1 proc. rodaków wciąż nie jest dość tego typu obiektów w Polsce. To najczęściej opinia najmłodszych dorosłych, konsumentów z ... 18.06.2025

Rynek i trendy TrustMate: 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych sklepach online Polski rynek e-commerce rozwija się w imponującym tempie. W 2024 roku jego wartość została oszacowana na około 105 mld zł, czyli blisko 28 mld dolarów amerykańskich (źródło: ECDB). Prognozy długoterminowe są jeszcze bardziej optymistyczne – według raportu Strategy& (PwC), do 2028 roku rynek może osiągnąć wartość 192 mld zł, przy średniorocznym wzroście na poziomie 8 proc. Z kolei Technavio wskazuje na możliwość ... 17.06.2025

Rynek i trendy Allegro: Dermokosmetyki zyskują na znaczeniu. Polacy coraz chętniej sięgają po specjalistyczną pielęgnację Dermokosmetyki stanowią dziś 7,5 proc. wartości całego rynku kosmetycznego w Polsce. Największym zainteresowaniem cieszą się produkty do pielęgnacji twarzy i ciała, szczególnie te dedykowane osobom ze skórą suchą, trądzikową i atopową. Zwiększone potrzeby pielęgnacyjne oraz rosnąca świadomość zdrowia skóry napędzają rozwój tego segmentu, który znajduje coraz więcej użytkowników wśród osób w różnym wieku. 17.06.2025

Rynek i trendy Kosmetyki w wersji refill. Czy konsumenci uważają je za atrakcyjną opcję? [BADANIE] Francuskie stowarzyszenie branży kosmetycznej FEBEA opublikowało badanie na temat postrzegania kosmetyków w wersjach refill (napełnialnych). Celem było lepsze zrozumienie oczekiwań konsumentów oraz trudności, z jakimi borykają się w odniesieniu do tego typu formatu, który w ostatnim czasie zyskuje na popularności – pomimo swoich wad. 17.06.2025

Rynek i trendy Młodzi Polacy i higiena jamy ustnej: tylko połowa myje zęby dwa razy dziennie Specjaliści, tacy jak licencjonowana higienistka stomatologiczna mgr Paulina Mintzberg-Wachowicz, biją na alarm: zbyt rzadkie mycie zębów może prowadzić do próchnicy, chorób dziąseł, a nawet schorzeń ogólnoustrojowych. Za główną przyczynę takich zaniedbań uznaje się lenistwo i brak edukacji. Eksperci apelują więc o intensyfikację działań informacyjnych, by zahamować niepokojący trend i zapobiec pogłębianiu się ... 16.06.2025

Rynek i trendy "Zetki" na zakupach. Czy WE-commerce zastąpi e-commerce? Sprzedawcy detaliczni, którym zależy na ożywieniu wydatków konsumenckich, powinni przemyśleć swoje podejście do kupujących z Generacji Z, którzy są bardziej „świadomi budżetu” i „rozważni”, niż się często zakłada. Badanie YouGov, przeprowadzone przez Snapchat UK i Portas Agency, objęło 2 tys. konsumentów z Generacji Z. 16.06.2025

Marketing i media L’Oréal Paris prezentuje kampanię „Sit Al Bait”: nowa odsłona kobiecej siły na Bliskim Wschodzie L’Oréal Paris, we współpracy z agencjami FP7 McCann Dubai, McCann Paris oraz Current Global MENAT, uruchomił nową kampanię w ramach platformy Women of Worth, która właśnie startuje na terenie całego Bliskiego Wschodu. Kampania redefiniuje tradycyjne pojęcie „Sit Al Bait” – arabskie wyrażenie oznaczające „panią domu”, a jej głównym celem jest przełamanie utartych stereotypów, ukazując kobiety tego regionu jako ... 13.06.2025
