REKLAMAWebinar Żabka_edukacja

KONSUMENT i TRENDY

RAPORTY I ANALIZY

 

26 sierpnia 2022, 14:29



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(fot. shutterstock)

Mając na uwadze pogarszającą się sytuację gospodarczo-ekonomiczną wielu Polaków planuje przenosić swoje zakupy do internetu, który daje tańsze oferty, możliwość porównywania cen i zwrotów. Dzieje się tak także w przypadku kosmetyków – wynika z najnowszego raportu „W kryzysie do e-commerce" Mobile Institute przygotowanego dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMATestowane przez WK_Caudalie

Polacy boja się o przyszłość w kontekście pogarszającej się sytuacji gospodarczej w kraju, niepokojów na świecie. Szykują się na kryzys i zmieniają swoje strategie zakupowe, o czym pisaliśmy szczegółowo tutaj: Polacy boją się kryzysu. Zmieniają swoje zwyczaje zakupowe

Głównym sposobem na radzenie sobie z drożyzną i inflacją jest dla wielu osób przenoszenie zakupów do internetu. Aż 78 proc. respondentów biorących udział w badaniu przekierowało swoje zakupy do internetu kategoria po kategorii, by optymalizować wydatki, a 56 proc. zamierza kontynuować lub rozpocząć ten proces.

W największym stopniu do internetu przeniesione zostały: rozrywka (19 proc.) – np. Netflix zamiast kina,  jedzenie z dostawą do domu (18 proc.) – zamiast wyjścia do restauracji, zakupy RTF/AGD (14 proc.), oraz modowe (13 proc.) – tu jest wysoki odsetek osób, które rozpoczęły ten proces (11 proc.)

W przypadku kosmetyków przeniesienie zakupów do e-commerce deklaruje już 12 proc. respondentów, a 8 proc. planuje to zrobić. W przypadku chemii domowej jest to odpowiednio 6 proc. i 2 proc. Już 11 proc. badanych kupuje przez internet leki i inne produkty związane ze zdrowiem, a 7 proc. zamierza przestawić się na kupowanie online.

O badaniu

Raport „W kryzysie do e-commerce” powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 14-21 lipca 2022 r. z wykorzystaniem metody CAWI (Computer-Assisted Web Interview) - responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach i w wysyłce mailowej. W badaniu wykorzystany został system ankietowy opinie.mobi oraz widgety instapps.io. Zebrano odpowiedzi od 1526 internautów.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony