StoryEditor
Rynek i trendy
03.06.2021 00:00

Ekologia to najwyższy priorytet dla jednego na pięciu kupujących w UK

Nowe badanie wykazało, że sprzedaż tych marek, które nie traktują priorytetowo wprowadzania na rynek bardziej ekologicznych produktów, spadnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Odsetek konsumentów w UK, dla których ma znaczenie zrównoważony rozwój, wzrośnie w tym samym okresie ponad dwukrotnie.

Z danych Institute of Customer Service zebranych na zlecenie szwajcarskiego ubezpieczyciela Zurich wynika, że oświadczenia o zrównoważonym rozwoju są najważniejszymi priorytetami zakupowymi dla jednego na pięciu konsumentów w Wielkiej Brytanii (18 proc.) Oczekuje się, że liczba ta wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat.

Badacze przewidują, że około 55 proc. konsumentów w Wielkiej Brytanii będzie kierowało się kwestiami etycznymi podczas zakupów do 2026 roku. Piękno, żywność i odzież należały do ​​kategorii, które najprawdopodobniej wypadną z łask konsumentów, ponieważ nie spełniają ich standardów zrównoważonego rozwoju.

- Podobnie jak w przypadku samych konsumentów, istnieją firmy, które wcześnie zdecydowały się na ich zastosowanie, natomiast inne pozostają w tyle. Ale teraz nadszedł czas, aby wszystkie firmy podjęły działania - powiedziała Jo Causon, dyrektor generalna Institute of Customer Service.

- Marki, którzy służą swoim klientom nie tylko jakością i wartością, ale także wbudowanym zrównoważonym rozwojem, będą się rozwijać, podczas gdy te, które ignorują ten problem, prawdopodobnie stracą klientów i udział w rynku. Zielona agenda zmieniła się z miłego akcentu w portfolio do kluczowej kwestii strategicznej - uważa ekspertka.

Pomimo rosnącej chęci na kupowanie produktów ekologicznych, co dziesiąty kupujący stwierdził, że nie jest w stanie tego zrobić ze względu na cenę, niezawodność i jakość. Jednak wyniki wskazują również, że około 34 proc. konsumentów jest gotowych zapłacić 5,5 proc. za towary zrównoważone.

Tymczasem trzy czwarte z nich oczekuje, że marki, których produkty kupują, pomogą im być bardziej ekologicznymi, zarówno poprzez zakupy, jak i ogólne wybory, których dokonują. Przeważająca większość (83 proc.) uważa, że ​​firmy nie robią wystarczająco dużo, aby być przyjaznymi dla środowiska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
21.10.2025 14:01
Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu
Skóra jest przez 1/3 Brytyjek i Brytyjczyków uznawana za najbardziej istotną część ich wyglądu.envato elements

Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą też do rosnącej popularności zabiegów estetycznych: 16 proc. badanych rozważa lub korzysta z botoksu, a 13 proc. z wypełniaczy.

Zdrowa skóra stała się dla Brytyjczyków najważniejszym elementem wizerunku. Dla 33 proc. respondentów to właśnie cera, a nie figura (23 proc.), włosy (21 proc.), zęby (7 proc.), ubrania (8 proc.) czy makijaż (6 proc.), jest kluczowym aspektem wyglądu. Jednocześnie 25 proc. ankietowanych nie czuje się pewnie bez makijażu, a niemal co czwarta osoba (23 proc.) przyznaje, że rzadko lub nigdy nie pokazuje się bez niego.

Dążenie do „idealnej skóry” wpływa również na wydatki konsumentów. Ponad jedna trzecia badanych (34 proc.) ograniczyła zakupy odzieży, 29 proc. zmniejszyło wydatki na posiłki poza domem, 28 proc. obniżyło budżet na alkohol, a 21 proc. zrezygnowało z codziennej kawy, by móc inwestować w pielęgnację. Dla 61 proc. badanych promienna cera jest głównym celem pielęgnacyjnym, a niemal połowa (47 proc.) uważa, że osiągnięcie go dałoby im pewność siebie i pozwoliło zrezygnować z makijażu.

Mimo rosnącego zainteresowania pielęgnacją, wielu Brytyjczyków zaczyna dbać o skórę stosunkowo późno – 20 proc. dopiero po trzydziestce. Tymczasem ponad połowa respondentów (54 proc.) twierdzi, że powinna była rozpocząć pielęgnację już w wieku nastoletnim. Dane te pokazują, że świadomość potrzeb skóry rośnie, ale często dopiero z wiekiem.

Badanie Genaura ujawnia również silny związek między pielęgnacją skóry a dobrostanem psychicznym. Prawie trzy czwarte ankietowanych (73 proc.) czuje się bardziej pewnie, gdy utrzymuje codzienną rutynę pielęgnacyjną, a 37 proc. zauważa poprawę zdrowia psychicznego. Dla 45 proc. dbanie o skórę stało się impulsem do szerszej troski o zdrowie i styl życia – głównie z chęci spowolnienia widocznych oznak starzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 21:49