29 maja 2023
Polacy, którzy przenoszą zakupy do internetu, robią to ponieważ doceniają e-commerce za częste i głębokie promocje oraz możliwość pozyskania produktów –...
26 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Marka Yope, korzystając na rozgłosu, który towarzyszy premierze filmu "Mała syrenka", promuje swoją serię naturalnych produktów do pielęgnacji...
Rafy koralowe są jednymi z najbardziej niezwykłych i wartościowych ekosystemów na Ziemi. Stanowią dom dla tysięcy gatunków morskich, dostarczają schronienia,...
25 maja 2023
23 maja 2023
W tym roku otworzymy kilkanaście drogerii w Polsce, w tym największą 600-metrową. Rozbudowujemy także magazyn obsługujący stacjonarne sklepy. Nasz rozwój jest stabilny i...
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
29 marca 2023
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Sieci handlowe
Klient
Polityka cenowa
25 maja 2023, 11:33
Michał Kokoszkiewicz
Maciej Kroenke, Strategy& Polska ( fot. Łukasz Rawa)
W obecnej sytuacji ważne jest lojalizowanie klientów. Jendak nie koniecznie musi się ono odbywać poprzez nieustanne stosowanie polityki niskich cen – przekonywał Maciej Kroenke, Strategy& Polska, podczas Retail Trends 2023
.
Maciej Kroenke ze Strategy& Polska, podczas Retail Trends 2023, zwrócił uwagę, że wydatki konsumentów spadają, a najmocniej widać to w branży HoReCa, fashion czy AGD. Co istotne, dla konsumentów spada znaczenie jakości produktu, a rośnie znaczenie promocji oraz cen, które i tak pozostają najważniejszym czynnikiem zakupowym.
– W komunikacji marketingowej powróciliśmy do ceny – mówił w swoim wystąpieniu.
Kroenke stawiał również pytania o sens korzystania z promocji. Podkreślał, że 30 proc. obrotu w handlu nowoczesnym jest sprzedawanych na promocji. Dodał, że producenci i detaliści muszą zastanowić się, czy to nie oni powodują pewne rozchwianie na rynku poprzez mocne manewrowanie cenami.
Zwracał uwagę, że kluczowe jest budowanie lojalności konsumenta, ale nie musi się to odbywać z udziałem agresywnej polityki cenowej.
– Coraz mocniej „pakujemy” swoich klientów w kanały cyfrowe. Dokłada się tam promocje, co powoduje, że kanał ma czasami mniejszą rentowność niż sklepy stacjonarne – mówił ekspert, posługując się przykładem sklepów odzieżowych.
Dodał, że warto budować lojalność, dając konsumentowi niewielkie, ale łatwe do zdobycia benefity. To spowoduje, że klienci mogą poczuć obawę przed stratą danego benefitu. Później dochodzi do tego również personalizacja.
Podkreślał również rolę uproszczenia modeli biznesowych firm. Chodzi o zbudowanie tzw. kultury testu i skrócenie procesu decyzyjnego, co przekłada się na lepsze reagowanie na potrzeby rynku.
Bezobsługowe, w pełni zautomatyzowane sklepy autonomiczne, zostały pomyślane jako
Obecnie konsumenci poszukują rozwiązań i marek, które pozwolą im zaoszczędzić
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023