StoryEditor
Rynek i trendy
15.09.2020 00:00

Świąteczne wydatki w czasach pandemii. Kto inspiruje konsumentów?

Amazon jest głównym źródłem inspiracji konsumentów pod kątem prezentów. Okazuje się jednak, że gigant handlu detalicznego ma konkurencję ze strony mediów społecznościowych - np. Instagram ma duży wpływ na pomysły na prezenty wśród konsumentów pokolenia Z. Jednak to Facebook pozostaje najbardziej wpływowym medium pod tym względem (20 proc. wskazań), Instagram jest na drugim miejscu z wynikiem 19 proc. a Pinterest (11 proc.) na trzecim.

Na Wyspach wystartował sezon zakupów przedświątecznych. Badanie przeprowadzone przez Bazaarvoice wykazało, że ponad 40 proc. konsumentów przyznało, że pandemia koronawirusa miała wpływ na ich wydatki. Prawie 60 proc. Brytyjczyków stwierdziło też, że teraz bardziej polega na zakupach online niż przed pandemią.

Ponad 40 proc. konsumentów w UK przyznało, że pandemia wpłynęła na ich zwyczaje związane z wydawaniem pieniędzy. Nowe badanie wykazało, że brytyjscy konsumenci będą traktować priorytetowo stosunek ceny do wartości podczas zakupów świątecznych.

Wśród 5000 badanych konsumentów na całym świecie, Brytyjczycy byli bardziej nastawieni na szczegóły, jeśli chodzi o rekomendacje produktów i opinie. W porównaniu z innymi europejskimi klientami, 7 proc. Brytyjczyków stwierdziło, że preferuje szczegółowy charakter recenzji produktu niż samodzielną ocenę produktu.

Wyniki badania pokazały też, że Amazon jest najbardziej istotnym miejscem zakupów dla konsumentów, przy czym prawie dwie trzecie Brytyjczyków używa go jako inspiracji prezentów, a trzy czwarte planuje zakupy na tej platformie.

- Amazon zyskał na znaczeniu podczas pandemii, ponieważ coraz więcej osób zaczęło robić zakupy online - tłumaczy Suzin Wold, wiceprezes ds. marketingu firmy Bazaarvoice. - Jego skala daje przewagę prawie nie do pobicia, ale marki i detaliści mogą wygrać jeśli chodzi o dostarczanie klientom fantastycznych doświadczeń i innej wartości. Młodsze pokolenia identyfikują się z markami bardziej osobiście i emocjonalnie niż starsze pokolenia i korzystają z mediów społecznościowych na każdym etapie cyklu zakupowego - dodaje Wold.

- Słuchanie i nawiązywanie kontaktu z konsumentami na platformach społecznościowych na wczesnych etapach odkrywania produktu poprzez opowiadanie historii, wizualizacje i autentyczne osoby mające wpływ na życie stworzy zaangażowanie. Media społecznościowe powinny być wykorzystywane do tworzenia bardziej unikalnych doświadczeń zakupowych dla marek i detalistów, aby odróżnić się od Amazona - sugeruje ekspertka.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków K-beauty
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się się z bardzo dobrym odbiorem konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna od przyszłego roku.

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w komunikacie.

“Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej, i koncentruje się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty Isany od przyszłego roku – zapowiada Rossmann.

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 19:52