StoryEditor
Makijaż
28.08.2010 00:00

Modelowanie kształtu oczu i brwi

Bez wątpienia oczy są zwierciadłem duszy i potrzebują szczególnej oprawy… Każda kobieta marzy o oczach proporcjonalnych w idealnym kształcie migdała. Jednak o takie trudno, tak samo jak o idealnie proporcjonalną twarz. Makijaż to iluzja kolorystyczna, która wykorzystuje właściwości barw i daje nam możliwości optycznego korygowania kształtu oczu. Oczy z opadającym kącikiem zewnętrznym musimy „otworzyć”. Oczy z opadającą powieką wymagają stworzenia iluzji głębi i zarysowania załamania powieki, którego w tym wypadku brak. Zdarzają się oczy wypukłe, które trzeba pomniejszyć ciemnymi barwami.


lekcja 4

 

OPTYCZNE ODDALANIE I PRZYBLIŻANIE KĄCIKÓW OCZU
Ten zabieg polega na wykorzystaniu jasnych barw, które mają właściwości powiększające i uwypuklające oraz ciemnych barw, które zdecydowanie przyczyniają się do pomniejszania i tworzenia efektu głębi.
OCZY BLISKO OSADZONE korygujemy akcentując jasnym, błyszczącym cieniem wewnętrzne kąciki, a zewnętrzne lekko przyciemniamy. Taka korekta sprawi, że oczy będą poprawnie osadzone względem nosa. Dodatkowo większą ilość tuszu nakładamy na zewnętrzne kąciki rzęs.
OCZY SZEROKO OSADZONE musimy „przybliżyć” do nasady nosa. Jednym ze sposobów jest nałożenie ciemniejszego cienia w wewnętrznych kącikach, a jasnego w zewnętrznych. Kolejnym sposobem optycznego zbliżenia kącików wewnętrznych jest przedłużenie ich długości za pomocą ciemnej kreski w kierunku nosa.
POWIĘKSZANIE I ZMNIEJSZANIE POWIERZCHNI POWIEKI I ŹRENICY OCZU
Obrysowanie górnej powieki i wnętrza dolnej białą kredką daje nam złudzenie, że oczy znacznie się powiększyły. Jasnych kredek używamy w makijażu, aby pewne partie które są małe, schowane (np. elementy powieki górnej, które opadają) lub zamknięte (zewnętrzne kąciki dolnej i górnej powieki, które na siebie nachodzą) otwierać, wydobywać. Mamy odwrotną sytuację, gdy chcemy pomniejszyć duże oczy. Gdy w całości obrysujemy je czarną kredką uzyskamy efekt zmniejszenia i schowania.
KORYGOWANIE ŁUKU   BRWIOWEGO
Dobrze podkreślone brwi stanowią oprawę makijażu oczu. Ważny jest ich kształt i długość.
By sprawdzić, czy brwi mają prawidłową długość, przygotuj 3 podłużne przedmioty, np. kredki lub pędzle. Jeden z nich przyłóż wzdłuż skrzydełek nosa do wewnętrznego kącika oka i wyznacz moment początkowy brwi. Drugą przyłóż do szydełek nosa i prowadź przez środek źrenicy – będzie to punkt wygięcia łuku, do którego brwi są grubsze. Ostatni – trzeci ukośnie przy zewnętrznym kąciku oka, tak by krzyżowała się z pierwszą linią na wysokości skrzydełka nosa – ta miarka wyznacza koniec długości brwi.
Jeśli przykładane wskaźniki wystają poza linię wymierzanych punktów, usuń zbędne włoski (gdy zarastają nasadę nosa, także koniecznie musisz się ich pozbyć, bo to optycznie zbliża wewnętrzne kąciki oczu względem siebie).
Jeśli brwi nie sięgają tej linii, przedłuż je za pomocą dobranej do koloru brwi pudrowej kredki, a następnie grzebykiem rozcieraj jej obrys na całą powierzchnię łuku brwiowego.
W makijażu dziennym obrys brwi musi być delikatny, zbyt mocno zaakcentowane wyglądają nienaturalnie. Natomiast przy makijażu wieczorowym należy wyeksponować łuk brwiowy ciemniejszym kolorem. W makijażu specjalnym – sylwestrowym, karnawałowym – brwi mogą się mienić drobinkami brokatu.


 


Aleksandra Jaśkowiec produkt trainer Gosh Professional

Wiadomości Kosmetyczne, Lipiec / Sierpień 2010 Nr 7-8 (44)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. październik 2025 22:41