StoryEditor
Makijaż
15.06.2021 00:00

Ekologia i wzrost znaczenia makijażu oczu to główne trendy w kosmetyce kolorowej

Noszenie maseczek zmieniło trendy w kosmetyce kolorowej i wpłynęło na to, jakich produktów do makijażu poszukują konsumenci. Konkretne części twarzy, takie jak oczy, brwi i rzęsy znalazły się w centrum uwagi, np podczas noszenia maseczki te obszary pozostają widoczne. Również w segmencie makijażu dominuje trend na naturalne i zrównoważone formuły i opakowania.

Pandemia przycichła, ale konsumenci w wielu miejscach nadal noszą maseczki. Nic dziwnego, że uwaga segmentu makijażu skupiła się na oprawie oczu. Musa Dias, globalny dyrektor ds. marketingu w WWP Beauty, opisuje na portalu gci.com, jak wiele się zmieniło od czasów kryzysu zdrowotnego.

- Istnieje wiele trendów napędzanych odrodzeniem życia po zakończeniu pandemii. Konsumenci szukają bliskości i bezpieczeństwa, co znajduje odwzorowanie w zrównoważonym rozwoju i tym, jak używają kosmetyków. Są teraz bardziej nastawieni na siebie, co wpływa na zainteresowanie produktami i akcesoriami do samoopieki, dobrego samopoczucia i dla domu - mówi.

- Cenią także wartość produktów, lubią wielofunkcyjne kosmetyki i wygodne, zrównoważone opakowanie. Ponadto konsumenci spędzają przed ekranami więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej, co napędza zapotrzebowanie na preparaty chroniące przed zanieczyszczeniami cyfrowymi - dodaje ekspert.

Wśród trendów w makijażu i opakowaniach konsumentów pojawia się najczęściej ekologia i zrównoważony rozwój. - Jest ogromne zainteresowanie zrównoważonymi materiałami roślinnymi i zmianą przeznaczenia oceanicznych tworzyw sztucznych - mówi Todd Shea, starszy wiceprezes ds. innowacji i strategii dla klientów w Cosmetic Group USA. - Jednym z trendów jest "ucieczka w głębiny morskie", podkreślanie tekstur, składników, kolorów, opakowań i wyglądu związanego z tym motywem.

- Przyjazność dla środowiska nie jest trendem, ale zobowiązaniem wobec planety i lepszej przyszłości. Ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na podejmowanie decyzji zakupowych w oparciu o atrybuty zrównoważonego rozwoju produktu, opakowanie i formuła muszą mieć przyjazną dla środowiska historię - przekonuje Musa Dias.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. październik 2025 07:30