STREFA URODY

Zapachy

TRENDY

 

4 sierpnia 2020, 13:41



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Konsumenci muszą poczuć się pewniej w niepewnych czasach COVID-19, a zapach może w tym pomóc

Konsumenci muszą poczuć się pewniej w niepewnych czasach COVID-19, a zapach może w tym pomóc (fot. Adobe)

Preferencje dotyczące zapachów różnią się znacznie na całym świecie. Konsumenci perfum w Europie szukają „świeżych” zapachów w swoich perfumach, ale producenci powinni pójść o krok dalej oferując im "ucieczkę" i wielofunkcyjność w obliczu zakłóceń wywołanych przez COVID-19 - sugeruje agencja Mintel. 

REKLAMA

W swoim niedawnym webinarium Margaux Caron, globalna analityczka urody w firmie Mintel, powiedziała, że pandemia wyraźnie podsyciła pragnienie poczucia czystości. To oczekiwanie jest zgodne z preferencjami zapachowymi konsumentów w Europie. Zdaniem ekspertki  świeże, "czyste" zapachy są numerem jeden wśród produktów zapachowych w Europie i ta tendencja powinna się utrzymać. - Istnieje związek między zapachami a poczuciem czystości -  podkreśliła.

Praca w domu stała się dla wielu nową normą, co otworzyło producentom mnóstwo możliwości zaoferowania konsumentom nowych rodzajów hybrydowych zapachów. W Stanach Zjednoczonych wzrosło zainteresowanie się tą koncepcją, bo młodsi konsumenci, w wieku 18-24 lata, byli zainteresowani odświeżaczami powietrza, które pasowałyby do ich osobistego zapachu.

- Nawet przed COVID było zainteresowanie łączeniem i uzupełnianiem oraz naśladowaniem osobistego zapachu z zapachem do domu - powiedziała ekspertka Mintela. Jej zdaniem producenci powinni wyjść poza zwykłe propozycje „świeżego” zapachu, szczególnie w czasie kryzysu. Zamiast tego powinni zaoferować zapach, który zapewni także „ucieczkę” od trudnej rzeczywistości.

- Konsumentów należy uspokoić, a zapach może im w tym pomóc. Uzupełnienie "czystego" zapachu akcentami eskapizmu przyciągnie konsumentów. Na przykład dodanie nuty piżma będzie dobrze działać, ponieważ ma właściwości otulające i uspokajające - radziła ekspertka.

Margaux Caron dodała, że istnieją również duże możliwości opracowania hybrydowych lub wielofunkcyjnych produktów zapachowych - dla ciała i domu. To obiecujący segment, ponieważ konsumenci spędzają więcej czasu w domowym zaciszu i szukają komfortu. - Nasz styl życia został ostatnio tak bardzo zakłócony. Integracja z konsumenckim stylem życia musi zostać odkryta na nowo i jest to właściwy czas na zróżnicowanie i ponowne wymyślenie tej kategorii - zaznaczyła.

Mintel uważa zapachy wielofunkcyjne za „białą przestrzeń” w dłuższej perspektywie, która będzie wymagała wypełnienia, ponieważ nasz styl życia będzie wyglądał już zupełnie inaczej - nawet po zniesieniu lockdownu i złagodzeniu dystansu społecznego.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony