28 czerwca 2022
Czyżby DM-Drogerie Markt zainspirowało się rozwiązaniami z polskiego rynku? Wygląda na to, że tak i firma z Karlsruhe testuje obecnie kasy samoobsługowe na swoim rodzimym,...
27 czerwca 2022
24 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
29 czerwca 2022
UOKiK ukarał sześcioro znanych influencerów za brak współpracy z urzędem w zakresie odpowiedniego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Kary...
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Sieci handlowe
Rynek
WYWIADY I OPINIE
16 stycznia 2017, 00:00
wiadomoscikosmetyczne.pl
Redakcja magazynu „Wiadomości Kosmetyczne” i portalu wiadomoscikosmetyczne.pl zapytała menadżerów z sektora kosmetycznego o wyzwania stojące przed branżą w 2017 r. Sytuację komentuje Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji
Renata Juszkiewicz, prezes zarządzająca POHiD (fot. materiały prasowe)
Rok 2016 był bardzo trudny dla branży handlowej z uwagi na widmo podatku handlowego, którego wysokość blisko trzykrotnie przewyższała rentowność branży. Doszło do wyraźnego podziału – polski kapitał kontra koncerny, które w naszym kraju prowadzą największe sieci handlowe. Jednym z głównych priorytetów POHiD był apel do polskiego rządu, aby odrzucić pomysł wprowadzenia podatku od sprzedaży detalicznej, i ostrzeżenia, że podatek progresywny będzie zakwestionowany przez Komisję Europejską. I tak też się stało.
Rok 2017 jest rokiem niepewności i nieprzewidywalności prawa. Projekt ograniczenia handlu w niedziele przygotowany przez NSZZ „Solidarność” budzi wiele kontrowersji. Polacy lubią robić zakupy w niedzielę. Zakaz ten dotknie nie tylko klientów sklepów, ale również korzystających z usług dostępnych na terenie centrów handlowych. Podczas gdy w krajach europejskich następuje odwrót od ograniczenia handlu w niedzielę (występuje tylko w 3 krajach: Austrii, Niemczech i Norwegii), wydłuża się godziny otwarcia sklepów lub całkowicie znosi się zakaz handlu, Polska ze swoimi pomysłami idzie pod prąd! Planowane ograniczenie będzie mieć negatywne konsekwencje dla polskiej gospodarki i rynku pracy poprzez redukcje zatrudnienia, a szacowane straty dla budżetu państwa z tytułu PIT i CIT wyniosą 1,8 mld zł rocznie.
Według nas w 2017 r. będzie postępował dalszy proces konsolidacji handlu, dyskonty będą umacniały swoją pozycję. Na popularności zyskują sklepy convenience i sklepy osiedlowe z uwagi na to, że znajdują się blisko miejsc, w których mieszkają konsumenci. W najtrudniejszej sytuacji znajdują się wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, które optymalizują swoje powierzchnie i szukają nowych pomysłów na zachowanie atrakcyjności oraz utrzymanie klientów. Wielokanałowość i rozwój nowych technologii to wyzwania 2017 r.
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i jej firmy członkowskie ponawiają apel do polskiego
Polscy handlowcy policzyli straty po pierwszej fali pandemii. Wiosenny lockdown wygenerował straty
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022