StoryEditor
Drogerie
04.05.2020 00:00

Wyspy handlowe w galeriach też mogą wznowić działalność

Otwarcie centrów handlowych i ich sklepów dotyczy także sprzedaży prowadzonej na tzw. wyspach. Wyspy, tak jak i pozostałe sklepy, muszą jednak spełnić pewne warunki.  

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców kilka dni temu apelował do rządu o otwarcie wysp handlowych, argumentując, że dalsze utrzymywanie dla tych obiektów zakazu handlu detalicznego lub prowadzenia działalności usługowej jest niezasadne.

Zasady funkcjonowania wysp powinny pozostać analogiczne jak dla straganów. Uwarunkowania prowadzenia działalności na tych obiektach są porównywalne. Nie znajduje się zatem uzasadnienia, dla dalszego ograniczania działania wspomnianych wysp - czytamy w komunikacie ZPP.

Pierwotnie rząd nie zakładał możliwości przywróceni działalności wysp handlowych, ostatecznie jednak przychylił się do próśb reprezentantów biznesu. Pozwoli to jednocześnie na przywrócenie do pracy ok. 70 tys. pracowników wysp na terenie całego kraju.Obiekty te, jak pozostałe sklepy muszą jednak spełnić pewne warunki.

Obsługa wysp musi być oddzielona od klientów przesłonami z tworzywa sztucznego, a jednocześnie obsługiwany może być jeden klient. Na zarządzających wyspami spoczywa też obowiązek zapewnienia rękawiczek dla klientów - czytamy na portalu money.pl 

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, centra handlowe zostały otwarte 4 maja. Obowiązują w nich przepisy odnoszące się do maksymalnej liczby osób przebywających w galerii, a także na terenie poszczególnych sklepów.

Na terenie galerii i sklepów klienci muszą nosić maseczki, a przed wejściem do każdego butiku mają obowiązek zdezynfekowania rąk płynem oraz założenia rękawiczek, które zapewnia placówka. Podajniki z preparatem do dezynfekcji mają się znaleźć przy wejściu do sklepów oraz w toaletach. Specjalne naklejki na podłodze mają przypominać o trzymaniu dystansu – wyznaczają odległość 2 metrów między czekającymi do kasy.

Działalność wznawiają wyłącznie sklepy. Wyłączone z użytkowania pozostają: siłownie, parki trampolin, place zabaw i inne strefy zabawy i sportu, strefy gier, kina. Dodatkowo strefa gastronomiczna wciąż poddana jest istotnym ograniczeniom: posiłki zamawiać można w dostawie i na wynos, obowiązuje jednak zakaz spożywania ich na miejscu. Uniemożliwione ma być również korzystanie z ławek i spożywanie czegokolwiek podczas przemieszczania się po galerii.

Ograniczona jest też liczba klientów mogących jednocześnie przebywać w windzie. Maksymalnie może do niej wejść 1/3 osób z całkowitej liczby dopuszczonej przez operatora windy. Ograniczenie nie dotyczy rodzin.

Dodatkowe obowiązki mają też pracownicy sklepów odzieżowych. Muszą oni dezynfekować przymierzalnie, z użyciem środków chemicznych, po każdorazowym użyciu jej przez klienta.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. listopad 2025 02:59