StoryEditor
Producenci
03.06.2020 00:00

Kylie Cosmetics: Dyrektor generalny wycofuje się z firmy po zaledwie 6 miesiącach

Christoph Honnefelder odchodzi z pracy w kilka dni po tym, jak Forbes oskarżył założycielkę marki kosmetycznej, Kylie Jenner, o „pompowanie” swojego sukcesu i pozbawił ją statusu miliarderki. Rzecznik Coty potwierdził te zmiany w rozmowie z portalem WWD.

Christoph Honnefelder, dyrektor generalny marek Kylie Cosmetics i Kylie Skin, ogłosił odejście ze stanowiska po nominacji ogłoszonej zaledwie w styczniu. Były dyrektor wykonawczy sieci Douglas został zatrudniony przez Coty w tym samym miesiącu, w którym sfinalizował przejęcie 51 proc. marek kosmetycznych Kylie Jenner za 600 mln dolarów.

Według oświadczenia, Simona Cattaneo, prezes marek luksusowych Coty, będzie teraz nadzorować rozwój działalności Kylie. "Przejmuje te obowiązki od Christopha Honnefeldera, który kilka tygodni temu ogłosił wewnętrznie zespołowi wyższego szczebla, że ​​nie przyjmie roli dyrektora generalnego Kylie Beauty z powodów osobistych” - czytamy w komunikacie. „Pod przywództwem Simony będziemy podekscytowani możliwościami związanymi z biznesem Kylie Beauty, o czym świadczy bardzo udane wprowadzenie Kylie Skin w Europie”.

Odejście Honnefeldera następuje kilka dni po tym, jak Forbes oskarżył klan Jenner o sztuczne wzmocnienie marek kosmetycznych 22-latki i pozbawił ją obecności na swojej liście miliarderów. W publikacji stwierdzono także, że rodzina „prawdopodobnie” sfałszowała zeznania podatkowe w celu uzyskania swojego statusu.

W rezultacie Coty jest przedmiotem dochodzenia prowadzonego przez trzy kancelarie prawne w imieniu akcjonariuszy, ze szczególnym naciskiem na odkrycia dokonane przez firmę, niezależnie od tego, czy wydała fałszywe lub wprowadzające w błąd oświadczenia oraz czy nie ujawniła ważnych informacji inwestorom.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 16:47