StoryEditor
Producenci
23.05.2018 00:00

Paulina Pastuszak dyrektorem ds. merytorycznych Akademii Semilac

Paulina Pastuszak, znana w Polsce i na świecie stylistka paznokci z 15 letnim doświadczeniem, została dyrektorem ds. merytorycznych Akademii Semilac.

Ekspertka zatrudniona w Akademii Semilac jest wieloletnią edukatorką. Kursy ze stylizacji paznokci prowadziła niemal na całym globie – od Meksyku i Peru, przez liczne kraje Europy, Indie, Sri Lankę, Mongolię, Capo Verde, aż po Tajlandię.  Jest laureatką konkursów branżowych i zwyciężczynią Pucharu Świata WorldCup Nail Art w Monachium, a także siedmiokrotną finalistką Mistrzostw Polski. Jako juror brała udział w polskich i zagranicznych konkursach stylizacji paznokci.

Zapraszana jest też jako prelegentka na edukacyjne kongresy kosmetyczne w Polsce i za granicą.  Jest autorką ponad 230 artykułów w prasie branżowej ukazującej się nie tylko w Polsce, ale także w Stanach Zjednoczonych, Rosji, Irlandiach, Francji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Ma na swoim koncie wykreowanie nowych technik stylizacyjnych, m.in. Deep Gel Manicure, MetaLove,  CoverExpress czy One Stroke 3D. Jest też autorką ponad 20 innowacyjnych programów szkoleniowych i nieszablonowych rozwiązań.

Była też konsultantką  Ministerstwa Rozwoju w sprawie włączenia kwalifikacji „stylizowanie paznokci” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Stanowisko dyrektora  ds. merytorycznych Akademii Semilac objęła w maju tego roku. Będzie brała udział w procesie tworzenia oferty ogólnopolskich programów szkoleniowych, a także w dostarczaniu merytorycznej wiedzy w kreowaniu nowych produktów Semilac.

Akademia Semilac jest organizatorem szkoleń dla stylistek paznokci z zakresu manicure klasycznego, hybrydowego oraz różnego rodzaju zdobień. Warsztaty odbywają się w kilku miastach w Polsce. W planach akademii jest wyjście z działalnością szkoleniową także poza granice kraju.

Semilac jest marka numer 1 w Polsce – według badań Kantar Millward Brown 67 proc. użytkowniczek hybryd wybiera lakiery Semilac (kobiety w wieku 18-65 lat, listopad 2017).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:22