25 maja 2022
Rozdaliśmy nagrody w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku. Ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne wskazało zwycięzców w 8...
24 maja 2022
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Mamy do czynienia z nowym światem. W perspektywie nową zimną wojnę, tworzenie się nowych bloków gospodarczych w celu zapewnienia stabilności łańcuchów dostaw, czy...
19 maja 2022
Klienci funkcjonują w środowisku podlegającym szybkim zmianom i w coraz większym stopniu zajmują ich kwestie zaufania, wartości i uczciwości. Zdaniem 88 proc....
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
PRODUCENCI I MARKI
Analizy
KONSUMENT i TRENDY
20 listopada 2019, 14:22
Magda Głowacka
(Pixabay.com)
Polskie rodziny wydadzą w tym roku na święta Bożego Narodzenia 1521 zł. Największą część tej kwoty przeznaczą na prezenty. Pochłoną one aż 36 proc. budżetu, tj. 513 zł. Podobnie jak w poprzednich latach, najbardziej pożądanym prezentem są perfumy i kosmetyki – wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2019” przygotowanego przez firmę Deloitte.
Kosmetyki i perfumy zajmują pierwsze miejsce niezmiennie również wśród prezentów, które respondenci spodziewają się dostać, a wśród prezentów które Polacy kupią bliskim awansowały z miejsca 2. na 1. Co ciekawe, takie same badania obejmujące kilka krajów europejskich, w których Deloitte przeprowadza ankiety wskazują na pierwszym miejscu czekoladki, natomiast kosmetyki są na trzeciej pozycji, za książkami.
Pomysły na prezenty Polacy czerpią najczęściej ze stron internetowych. Tak odpowiedziało 49 proc. respondentów, o 1 punkt procentowy mniej niż w roku ubiegłym i o 4 punkty procentowe mniej niż w 2017 roku. Z opinią rodziny i znajomych liczy się 40 proc. badanych, pomysłów w sklepach stacjonarnych szuka 38 proc. osób, a w portalach społecznościowych 28 proc.
Połowa osób chce zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych, co trzecia osoba wybierze sklep internetowy mający co najmniej jeden punkt stacjonarny, a 28 proc. zrobi zakupy świąteczne w sklepach internetowych bez punktów stacjonarnych.
Aż 74 proc. osób zajrzy do sklepów w Black Friday, ale jedynie 12,3 proc. respondentów wyda wtedy ponad połowę świątecznego budżetu. Święto amerykańskich wyprzedaży, które podbija powoli resztę świata, jest jednak początkiem bożonarodzeniowych zakupów w Polsce. Największa grupa, bo aż 38 proc. respondentów wybierze się po prezenty pomiędzy 1 a 15 grudnia.
Digitalizacja i zrównoważony rozwój napędzają inwestycje w branży dóbr
Spadające nastroje Polaków odzwierciedlają trudną sytuację pandemiczną panującą w
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022
12 kwietnia 2022