25 maja 2022
Rozdaliśmy nagrody w kolejnej edycji rankingu Drogeria Roku. Ponad 30-osobowe jury złożone z menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne wskazało zwycięzców w 8...
24 maja 2022
23 maja 2022
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
26 maja 2022
Uważam, że rozpoczynający się kryzys, ten trudny czas, który jest wciąż przed nami, spowolni wprowadzanie na rynek nowych marek i produktów. Producenci będą...
Gdy pytamy klientów, co kieruje ich decyzjami zakupowymi, to na pierwszym miejscu pojawia się cena, a na drugim i trzecim promocje i wyprzedaże. Jednak już z obserwacji...
19 maja 2022
11 maja 2022
18 maja 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
2 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
KONSUMENT i TRENDY
RAPORTY I ANALIZY
29 kwietnia 2022, 16:32
wiadomoscikosmetyczne.pl
Polscy konsumenci będą ciąć wydatki na kosmetyki i produkty z kategorii home care - wynika z najnowszych analiz NielsenIQ (fot. shutterstock)
Aż 71 proc. polskich konsumentów zamierza oszczędzać na kosmetykach, a 68 proc. na produktach gospodarstwa domowego. 60 proc. planuje oszczędności w wydatkach na żywność – wynika z badania Shopper Trends, które co roku przeprowadza firma badawcza NielsenIQ.
Wojna i rosnące cen budzą największe obawy wśród polskich konsumentów. 49 proc. martwi się konsekwencjami wojny, 34 wzrostem cen żywności, 22 proc. wzrostem kosztów mediów. 19 proc. ma obawy związane ze zdrowiem – to spadek o 13 p.p. w porównaniu do 2021 r. i duża zmiana, bo zdrowie na liście trosk Polaków zawsze było na pierwszym miejscu.
Polacy nie są optymistami i ich nastroje nie są obecnie najlepsze. W porównaniu do pandemicznego okresu wzrósł jedynie optymizm dotyczący sytuacji na rynku pracy. 33 proc. badanych myśli pozytywnie o perspektywach zawodowych. Nie zmieniło się podejście do finansów. Cały czas spada chęć do wydawania pieniędzy. Tylko 26 proc. konsumentów mówi, że będą wydawać pieniądze. Duże znaczenie ma poziom inflacji, który w marcu, gdy było przeprowadzane badanie wynosił już 11 proc. i wzrost cen oraz spadek wartości pieniądza staje się coraz bardziej odczuwalny.
Konsumenci są obecnie bardziej nastawieni na oszczędzanie niż to było w okresie nasilonych ograniczeń pandemicznych. Aż 71 proc. zamierza oszczędzać na kategoriach kosmetycznych, a 68 proc. na produktach gospodarstwa domowego, 60 proc. na żywności.
– Wydatki na produkty spożywcze, napoje, kosmetyki to blisko 1/4 wydatków w strukturze polskich gospodarstw domowych. Jest na czym oszczędzać, więc te deklaracje będą pewnie poparte działaniami i już nie tylko oszczędności na rozrywkę poza domem czy ubrania będą rozpatrywane przez konsumentów, ale, niestety, również na produktach spożywczych czy kosmetycznych – skomentował Konrad Wacławik, dyrektor działu ds. współpracy z sieciami detalicznymi podczas webinaru Shopper 2022 – new challenges
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022