StoryEditor
Eksport
17.04.2023 00:00

Alibaba wchodzi we współpracę z L‘Oréal aby promować gospodarkę cyrkularną w Chinach

Alibaba Group, chiński międzynarodowy gigant technologiczny, zawarł strategiczne partnerstwo z globalną firmą kosmetyczną L’Oréal, którego celem jest promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym w chińskim przemyśle kosmetycznym. Trzyletni pakt został podpisany przez prezesa i dyrektora generalnego Alibaby, Daniela Zhanga, oraz prezesa L‘Oréal, Jean-Paula Agona, 6 kwietnia w Pekinie.

Umowa koncentruje się na ustanowieniu standardów ekologicznych i niskoemisyjnych, opracowywaniu nowych produktów i tworzeniu wymiernych rozwiązań gospodarki o obiegu zamkniętym w chińskiej branży kosmetycznej i higieny osobistej o wartości 87 miliardów dolarów. W swoim przemówieniu do chińsko-francuskiej grupy biznesowej w Pekinie, dyrektor generalny Alibaby, Daniel Zhang stwierdził, że zrównoważony rozwój stał się konsensusem i zobowiązaniem przekraczającym granice państwowe, a także wspólnym dążeniem każdej firmy z poczuciem społecznej odpowiedzialności.

Memorandum, które będzie obowiązywało do 2025 r., przewiduje współpracę obu firm w kilku obszarach: promocji towarów niskoemisyjnych, logistyce, marketingu i edukacji konsumenckiej. Partnerzy będą pracować nad uczynieniem łańcucha dostaw branży kosmetycznej bardziej ekologicznym, od magazynowania, pakowania, dystrybucji po recykling, a także będą propagować zrównoważony styl życia wśród konsumentów. Współpraca opiera się na wcześniejszych wysiłkach L’Oréal i Alibaba na rzecz promowania konsumpcji przyjaznej dla środowiska. W 2018 roku obie firmy podpisały umowę, której celem jest stosowanie przyjaznych dla środowiska opakowań dla wszystkich produktów L‘Oréal sprzedawanych w Chinach. 

Dzięki temu sojuszowi obie firmy planują przewodzić branży w zakresie zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska praktyk, wyznaczając znaczący krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości chińskiego przemysłu kosmetycznego. L’Oréal odnotował znaczny wzrost w Chinach kontynentalnych w 2022 roku, odnotowując dwucyfrowy wzrost sprzedaży online. Prawdopodobnie jesteśmy jedną z nielicznych dużych grup rozwijających się w Chinach, co jest silnym dowodem siły naszych tamtejszych zespołów i marek — powiedział Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréal, o osiągnięciach koncernu.

Czytaj także: Grupa Alibaba osiągnęła 134,567 mld dolarów przychodu w 2022 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. maj 2025 12:12