StoryEditor
Producenci
09.03.2023 00:00

Jaki świat zostawimy naszym dzieciom? MUSTELA podejmuje wyzwanie ekologiczne

Czy wiesz, że tworzywo sztuczne jest trzecim najczęściej produkowanym materiałem na świecie, a jego wpływ na środowisko jest katastrofalny? Plastik jest wszechobecny w naszym życiu i przejmuje kontrolę nad każdym ekosystemem, od płynącej w nas krwi po głębiny oceanów. Z tego powodu musimy podjąć natychmiastowe działania i radykalnie zmniejszyć produkcję oraz zużycie tego materiału

•  Łazienka, zaraz po kuchni, to pomieszczenie w naszym domu, w którym znajduje się największa ilość tworzywa sztucznego! We Francji można by zmniejszyć ilość odpadów pochodzących z produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych o ponad 40 000 ton rocznie, poprzez zmianę nawyków konsumentów: używanie mydła w kostce, kupowanie żelu pod prysznic w butelkach wielokrotnego użytku lub płacenie kaucji za butelki

•  Ponad 40% tworzywa sztucznego jest używane tylko raz i trafia do kosza, choć produkty jednorazowego użytku z tworzywa sztucznego są tak naprawdę potrzebne tylko w sektorze medycznym.

•  Tworzywo sztuczne rozkłada się 450 lat! Plastikowa butelka na wysypisku śmieci rozkłada się 450 lat w wyniku fotorozkładu (oznacza to, że przez lata promieniowanie UV emitowane przez słońce rozkłada tworzywo sztuczne na coraz mniejsze kawałki).

•  Co minutę do oceanu trafia ciężarówka wypełniona tworzywem sztucznym, co daje 15 ton co 60 sekund. Największy odsetek wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych pochodzi z opakowań. Przyczynia się to do powstawania „wysp śmieci”, czyli skupisk odpadów z tworzyw sztucznych, pokrywających miliony kilometrów kwadratowych, więżących lub zabijających gatunki morskie.

„Obecnie życie jest zakłócane pandemiami, globalnym ociepleniem i konfliktami militarnymi. W wyniku tego rodzice z całego świata coraz częściej zastanawiają się, jaka jest ich rola i jaki świat chcą zostawić swoim dzieciom. Świat, w którym kwestie środowiskowe są traktowane priorytetowo, a odpowiedzialne inicjatywy przedsiębiorstw i rządów są na porządku dziennym” – mówi Sophie Robert-Velut, Dyrektor Zarządzający Marki MUSTELA, w Laboratories Expanscience od 2019 roku.

„Tutaj, w Mustela, nie twierdzimy, że samodzielnie możemy rozwiązać problemy związane ze zmianą klimatu, jednak podstawą naszej działalności jest utwierdzenie rodziców w przekonaniu, że mogą wychowywać zdrowe dzieci w zdrowym środowisku. Wierzymy, że powinniśmy żyć tak, aby nie narażać na szwank naszej przyszłości, a we wszystkich naszych działaniach zmniejszać swój ślad węglowy i odgrywać swoją rolę w kształtowaniu lepszej przyszłości dla naszych dzieci. Wraz z innymi B Corpami zobowiązujemy się do zrobienia wszystkiego, co konieczne, aby świat osiągnął swoje cele w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, gdyż lekceważenie zagrożeń dla bioróżnorodności byłoby dużym błędem.

Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na rozszerzenie naszych działań w celu zmniejszenia ilości odpadów oraz negatywnego wpływu naszej działalności na środowisko. W tym celu tworzymy produkty o stałej konsystencji, co zmniejsza zapotrzebowanie na pojemniki i opakowania, wprowadzamy butelki wielokrotnego użytku i chusteczki nadające się do prania oraz zachęcamy do zmniejszania liczby produktów w łazienkach dzięki uniwersalnym produktom do pielęgnacji skóry i włosów dla całej rodziny” – podkreśla Sophie Robert-Velut.

Czytaj także: Marzec międzynarodowym miesiącem firm z certyfikacją B-Corp

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 15:27
Marka Neonail otworzyła swój pierwszy salon w zupełnie nowej aranżacji
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Gallery
Marka Neonail specjalizująca się w produktach do stylizacji i pielęgnacji paznokci, zmieniła wygląd swoich salonów sprzedaży. W Galerii Wroclavia we Wrocławiu został otwarty pierwszy punkt w nowej aranżacji, gdzie sprzedawane są także kosmetyki do makijażu Neo Make Up.

Neo Nail i Neo Make Up to marki należące do polskiej firmy Cosmo Group. Właśnie został otwarty pierwszy salon sprzedaży w zupełnie nowej aranżacji, gdzie można kupić obie marki – lakiery i produkty do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do makijażu.

Salon w Galerii Wroclavia we Wrocławiu został urządzony w minimalistycznym stylu, w jasnych kolorach z modnym wzornictwem. Powstały w nim dwa spójne światy – na długich białych półkach swoje miejsce znalazły miejsce produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii Neo Make Up, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Jak informuje firma, celem było stworzenie neutralnego tła, które na wzór pomieszczeń galerii sztuki, pozwoliło zaprezentować każdy produkt w dowolnej aranżacji.Nową koncepcję salonu opracowało biuro architektoniczne Forma4U Marcin Karaszowski.

– Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami Neonail i Neo Make Up, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – mówi architekt Sylwia Słopak-Karaszowska.

Marka Neonail posiada obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty NEONAIL można kupić w ponad tysiącu miejsc w Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach nowoczesnych: Douglas, Hebe, Kontigo oraz  w e-sklepie marki.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 11:55
Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dt. talku
To kolejny cios dla Johnson & Johnson.
Firma Johnson & Johnson i dwie jej spółki zależne zostały uznane za odpowiedzialne za śmierć Theresy Garcia, którą reprezentowała kancelaria adwokacka Dean Omar Branham Shirley. Ława przysięgłych Sądu Okręgowego hrabstwa Cook w Chicago przyznała rodzinie Garcii 45 milionów dolarów odszkodowania. Sprawa toczyła się o uznanie odpowiedzialności firmy za azbest, który znalazł się w używanym przez Garcię talku dla niemowląt.

Proces jest następstwem dwóch wniosków o upadłość firmy Johnson & Johnson, które zawiesiły postępowanie w tej i tysiącach innych spraw dotyczących azbestu i talku. Jury stwierdziło, że przyczyną międzybłoniaka był fakt, że Garcia przez całe życie stosowała puder dla niemowląt Johnson’s Baby Powder i inne produkty na bazie talku. Międzybłoniak to śmiertelny nowotwór błony śluzowej płuc, spowodowany narażeniem na działanie azbestu, który wykryto w niektórych próbkach zasypki talkowej dla niemowląt Johnson & Johnson.

Prawnicy Garcii wykazali, że produkty zawierające talk wytwarzane przez firmę Johnson & Johnson zawierają włókna azbestu. Eksperci wyjaśnili, że codzienne stosowanie i ilość wdychana przez Garcię przez całe życie doprowadziły do jej międzybłoniaka. Zdiagnozowano ją w styczniu 2020 roku, a zmarła w lipcu tego roku.

W maju 2023 r. firma Johnson & Johnson zgodziła się wpłacić 8,9 miliarda dolarów w płatnościach przez 25 lat na rozstrzygnięcie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń dotyczących talku, co stanowi wzrost o 6,9 miliarda dolarów w porównaniu z 2 miliardami dolarów przekazanymi wcześniej w związku ze wstępnym ogłoszeniem upadłości LTL w październiku 2021 r. Johnson & Johnson to nie pierwsza firma, która mierzy się z pozwami w sprawie rakotwórczego talku. W grudniu 2022 roku ława przysięgłych w Kalifornii zdecydowała, że Avon Products Inc. (ówcześnie część Natura &Co.) musi wypłacić ponad 50 milionów dolarów odszkodowania karnego 76-letniej kobiecie. Kobieta ta twierdzi, że przyczyną jej raka był talk użyty w produktach Avon.

Czytaj także: Kolejny cios dla J&J - upadłość została odrzucona przez sąd, a firma wyśmiana na TikToku

W 2020 r. podsądnym stała się marka Revlon: para z Maryland, Laura i Edward McDaniel, wniosła pozew przeciwko Revlonowi w sądzie stanu Nowy Jork. Laura McDaniel, której została w styczniu 2020 r. postawiona diagnoza onkologiczna, twierdzi, że jej choroba jest rezultatem azbestu zawartego w talku stosowanym w kosmetykach Revlonu, gdzie pracował jej ojciec. Dąży do uzyskania 20 milionów dolarów jako zadośćuczynienie oraz 40 milionów dolarów jako odszkodowanie karne. Jej mąż, Edward, domaga się 5 milionów dolarów za cierpienie psychiczne i stratę życiowej partnerki, argumentując, że choroba wynikła z użycia skażonych produktów.

Spółka wygrała zdecydowaną większość dotychczas toczących się procesów sądowych z udziałem ławy przysięgłych związanych z talkiem kosmetycznym i powtarza, że żadne z roszczeń przeciwko Spółce związanych z talkiem nie jest zasadne. Mimo że firma zapewniała, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, w 2020 r. zaprzestała sprzedaży pudru dla niemowląt Johnson’s na bazie talku w USA i Kanadzie, a w 2022 r. globalnie przeszła na gamę pudrów dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej.

Czytaj także: Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 20:35