StoryEditor
Producenci
24.06.2022 00:00

Eilish został najpopularniejszym zapachem roku. Fragrance Foundation Awards

The Fragrance Foundation po raz 30 wręczyła światowe nagrody perfumeryjne. Po trzech latach, wręczono je osobiście, a uroczysta gala odbyła się 9 czerwca w Lincoln Center w Nowym Jorku. Świętowano wybitne osiągnięcia branży perfumeryjnej, a wydarzenie zgromadziło globalną społeczność zapachową. Finaliści TFF Awards zostali uhonorowani w 20 kategoriach.

Gospodarzem wydarzenia był aktor i gospodarz telewizyjny Mario Lopez i jego żona, aktorka Courtney Lopez. Prezenterami byli także producentka i przedsiębiorca Naomi Watts, legendarny projektant Tommy Hilfiger, wielokrotnie nagradzany reżyser i operator Louie Schwartzberg, uznani projektanci Jason Wu i Sergio Hudson oraz artystka Rebecca Moses.

Ponadto Jeff Gennette, prezes i dyrektor generalny Macy’s, został uhonorowany nagrodą Galerii Sław 2022. François Demachy, były twórca perfum Dior, otrzymał nagrodę Perfumer za całokształt twórczości 2022. Ponadto Linda G. Levy – prezes TFF – ogłosiła zwycięzców stypendiów Fashion Institute of Technology (FIT). 

The Fragrance Foundation, która została założona w 1949 roku i zrzesza ponad 100 firm członkowskich, w tym marki zapachowe, domy zapachowe, detalistów i media. 

Najpopularniejszym zapachem roku został Eilish.
Poniżej pełna lista laureatów w języku angielskim

Fragrance of the Year – Women’s Luxury
TOM FORD SOLEIL BRÛLANT
The Estée Lauder Companies
Givaudan
Perfumer Daniela Andrier

Fragrance of the Year – Women’s Prestige
GUCCI FLORA GORGEOUS GARDENIA EAU DE PARFUM
Coty
Firmenich
Perfumer Honorine Blanc

Fragrance of the Year – Men’s Luxury
PARFUMS CHRISTIAN DIOR SAUVAGE ELIXIR
LVMH
Perfumer François Demachy

Fragrance of the Year – Men’s Prestige
HERMÉS H24 EAU DE TOILETTE
Shiseido
Perfumer Christine Nagel

Fragrance of the Year – Universal Luxury
GUCCI THE ALCHEMISTS GARDEN 1921 EAU DE PARFUM
Coty
Firmenich
Perfumer Alberto Morillas
Fragrance of the Year – Universal Prestige
MAISON MARGIELA REPLICA AUTUMN VIBES
L’Oréal
IFF
Perfumer Fanny Bal

Fragrance of the Year – Popular
BILLIE EILISH EILISH
Parlux
Takasago
Perfumer Steven Demercado

Fragrance Hall of Fame
TOM FORD BLACK ORCHID
The Estée Lauder Companies
Givaudan
Perfumer Pierre Negrin & Dave Apel

Innovative Fragrance Product of the Year
ACQUA DI PARMA SMART HOME DIFFUSER
LVMH
Gamfratesi

Packaging of the Year – Luxury
CARTIER LES NECESSAIRES A PARFUM
Cartier Creation Studio

Packaging of the Year – Prestige/Popular
MCM EAU DE PARFUM
Interparfums
Fabrice Legros & Studio Pi

Perfume Extraordinaire of the Year
TOM FORD ÉBENE FUMÉ
The Estée Lauder Companies
Givaudan
Perfumer Rodrigo Flores-Roux

Indie Fragrance of the Year
THE MAKER STAG EAU DE PARFUM
Robertet
Perfumer Jérôme Epinette

Media Campaign of the Year – Women’s
D.S. & DURGA I DON’T KNOW WHAT IS EVERYWHERE
D.S. & Durga

Media Campaign of the Year – Men’s & Universal
BURBERRY HERO
Coty

Fragrance Editorial of the Year – Print or Digital
TOWN & COUNTRY NOTES FROM THE UNDERGROUND
April Long

Consumer Choice – Women’s Prestige
GUCCI FLORA GORGEOUS GARDENIA EAU DE PARFUM
Coty
Firmenich
Perfumer Honorine Blanc

Consumer Choice – Women’s Popular
BILLIE EILISH EILISH
Parlux
Takasago
Steven Demercado

Consumer Choice – Men’s
BURBERRY HERO
Coty
Takasago
Aurelien Guichard

Consumer Choice – Candle & Home Collection
NEST NEW YORK WILD MINT & EUCALYPTUS HOME FRAGRANCE COLLECTION
Robertet
Perfumer Jérôme Epinette

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
15.11.2025 15:47
Miraculum podsumowało III kwartał: kolejny krok ku stabilności
Balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacjąMiraculum

Trzy kwartały 2025 roku były dla Miraculum czasem konsekwentnego wzmacniania stabilności finansowej i budowania solidnych fundamentów pod dalszy rozwój. Spółka systematycznie porządkuje finanse, optymalizuje zapasy i usprawnia procesy operacyjne, aby każdy krok przybliżał ją do pełnej równowagi finansowej.

Dobre sygnały z finansów

Wynik netto spółki wzrósł o 74 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, a EBITDA osiągnęła 1,1 mln zł, pięciokrotnie przewyższając wartość z ubiegłego roku. To wyraźny dowód, że działania w zakresie optymalizacji kosztów, usprawnienia procesów i wzmocnienia współpracy z dostawcami przynoszą realne efekty – podkreśla firma w komunikacie.

Sprzedaż w trzech pierwszych kwartałach utrzymała stabilny wzrost i zbliżyła się do poziomu 39 mln zł, tworząc solidną bazę do dalszego rozwoju i rozszerzania portfolio. Dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej – 642 tys. zł – pokazują, że podejmowane działania przynoszą realne efekty i stopniowo poprawiają sytuację finansową spółki. Jednocześnie Miraculum konsekwentnie porządkuje finanse: zobowiązania i rezerwy zmniejszyły się o 1,8 mln zł względem końca 2024 roku, a zapasy spadły o ponad 2 mln zł., co potwierdza, że Miraculum idzie w dobrym kierunku.

Każda decyzja, którą dziś podejmujemy – od uporządkowania procesów produkcyjnych, przez bardziej świadome kształtowanie portfolio, po zacieśnianie współpracy z partnerami – realnie przybliża Miraculum do odzyskania równowagi finansowej i budowania solidnych podstaw pod dalszy rozwój. To proces, który nadal trwa, nie jest ani prosty, ani natychmiastowy, ale tempo wprowadzanych zmian i pozytywne sygnały z rynku pokazują, że idziemy we właściwym kierunku. Z ostrożnym, ale rzeczywistym optymizmem patrzymy na czwarty kwartał – zestawy świąteczne zostały bardzo dobrze przyjęte, a zaplanowane kolejne nowości w naszych kluczowych markach mogą dodatkowo wzmocnić ten trend. To dodaje nam energii do dalszej pracy – podkreśla Marek Kamola, Członek Zarządu Miraculum.

Miraculum kończy trzeci kwartał z poczuciem dobrze wykonanego zadania i jasno wytyczonym kierunkiem na kolejne miesiące. Spółka wchodzi w ostatnią część roku z energią organizacji, która odzyskała kontrolę nad kluczowymi procesami i potrafi skutecznie reagować na zmieniające się otoczenie rynkowe.

Zespół koncentruje się dziś nie tylko na dalszej poprawie wskaźników finansowych, lecz także na tworzeniu wartości dla klientów – poprzez dopracowane portfolio, świeże pomysły produktowe i solidne partnerstwa handlowe. To właśnie ten balans między dyscypliną a kreatywnością pozwala Miraculum patrzeć w przyszłość z rosnącą pewnością i determinacją.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.11.2025 14:08
Bloomberg: Australijska marka podbija świat. Jak? Produkcją dupes.
Po lewej serum Estée Lauder’s Advanced Night Repair (85 dolarów), po prawej MCo’s Miracle Anti-Aging Repair Serum (22 dolary).Bloomberg

MCoBeauty, marka określająca swoją ofertę jako „dupes”, w ciągu zaledwie kilku lat przeszła drogę od supermarketowych półek w Australii do jednego z najdynamiczniej rosnących graczy w globalnym segmencie masowej kosmetyki kolorowej. Jej pozycję umocniły zarówno rosnące ograniczenia budżetowe konsumentek, jak i siła TikToka, gdzie 72 proc. Amerykanów według danych Mintel wskazuje cenę jako główną zaletę produktów typu dupe, a 53 proc. kobiet w wieku 18–34 lat deklaruje zakup tańszych odpowiedników znanych marek. W tej rzeczywistości MCoBeauty wyrasta na jednego z liderów nowej ekonomii „smart beauty”.

W samym 2025 roku marka osiągnęła przychody przekraczające 400 mln dolarów australijskich, a jej przejęcie przez australijski koncern DBG Health wyceniło firmę na 1 mld dolarów australijskich (ok. 653,7 mln dolarów amerykańskich). Po wejściu do USA w kwietniu 2024 r. produkty MCo trafiły do ok. 1 500 sklepów sieci Kroger oraz niemal 2 000 sklepów Targetu, gdzie stały się bestsellerami w mniej niż rok. W Australii MCo jest dziś najlepiej sprzedającą się marką kosmetyczną, wyprzedzając klasyczne drogeryjne brandy, takie jak Maybelline. W Kroger marka plasuje się już wśród pięciu największych brandów kosmetycznych, a dodatkowo obecna jest na Amazonie, stronie D2C oraz w Wielkiej Brytanii.

Szybka ekspansja ma jednak swoją cenę. Model biznesowy MCo oparty na tworzeniu niemal identycznych wizualnie odpowiedników kultowych produktów — od Sol de Janeiro, przez Estée Lauder, po Charlotte Tilbury — doprowadził do czterech postępowań prawnych, z czego dwa zakończono ugodą, a dwa kolejne wciąż trwają (m.in. ze strony Glow Recipe i Sol de Janeiro). Firma broni się, podkreślając ścisłe konsultacje prawne oraz różnice w szczegółach formuł i opakowań, jednak eksperci ds. własności intelektualnej określają działania MCo jako „ryzykowne duplikowanie”, balansujące na granicy naruszenia IP.

image

Na platformach wzrasta ilość “dupes” – są tanie, ale mogą być niebezpieczne dla zdrowia

Mimo kontrowersji wyniki sprzedażowe pozostają imponujące. DBG zauważa ponad 30 proc. wzrost w swoim portfelu marek beauty w 2025 roku, a kampania „National Dupe Day” z kwietnia 2025 r. wygenerowała wzrost sprzedaży o 10 000 proc. w ciągu jednego dnia. Na TikToku treści związane z MCo generują średnio 16 mln wyświetleń tygodniowo, co oznacza wzrost o 112 proc. r/r. Marka współpracuje z ok. 5 tysiącami influencerów, z czego jedna trzecia to współprace płatne. Rosnący udział tańszych odpowiedników nie wpływa przy tym negatywnie na segment prestige — dane NielsenIQ wskazują, że sprzedaż oryginałów i ich duplikatów rośnie równolegle, co potwierdza rozwarstwienie zachowań zakupowych.

Rozwój MCo wpisuje się w szerszy trend rynkowy: przenikanie się masowego i luksusowego segmentu beauty, w którym barierą stają się ceny oryginalnych produktów – przykładem mogą być szminki Louis Vuitton za 160 dolarów. W tym kontekście MCo wykorzystuje moment: obiecuje nie tylko niską cenę (od 3,50 dolarów do ok. 20 dolarów), lecz także „360-stopniowy dupe experience”, czyli możliwie wierne odwzorowanie doświadczenia produktowego marek premium. Zdaniem przedstawicieli firmy to forma „demokratyzacji luksusu”, a według badań Mintel – odpowiedź na realne potrzeby konsumentek, dla których granica między inspiracją a imitacją jest mniej istotna niż dostępność i jakość.

image

Gen Z nie wierzy w luksus. Czy dupe culture szkodzi drogim markom?

Choć dyskusje o legalności i etyce duplikowania będą narastać, jedno pozostaje pewne: w świecie, w którym Sephora oferuje ponad 150 wariantów jednego rodzaju produktu, a cykl życia trendów skrócił się do kilku tygodni, MCo znalazło sposób, by wykorzystać rynkową presję cenową i chaos informacyjny. Liczby pokazują, że konsumenci wciąż chcą „tanio i dobrze”, a fenomen MCoBeauty potwierdza, że kultura dupe nie jest chwilową modą, lecz trwałym elementem ekonomii współczesnego rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2025 21:31