StoryEditor
Producenci
07.01.2020 00:00

Ponad 40 tys. zł zebrała branża kosmetyczna na Fundację Piękniejsze Życie

Dokładnie 40 344 zł – cały dochód ze sprzedaży wejściówek na gwiazdkowe spotkanie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego – trafił na konto Fundacji Piękniejsze Życie wspierającej kobiety  z chorobą nowotworową.

Co roku Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (kosmetyczni.pl) organizuje gwiazdkowe spotkanie dla firm zrzeszonych w organizacji. Tradycją spotkań jest zbiórka środków na działalność Fundacji Piękniejsze Życie wspierającej kobiety przechodzące chorobę nowotworową. Wcześniej były to charytatywne licytacje, natomiast od kilku lat na konto fundacji trafia dochód ze sprzedaży wejściówek na spotkanie. W tym roku na konto Fundacji wpłynęło z tego tytułu 40 344 zł.

Gwiazdkowe spotkanie „Kosmetycznych” odbyło się 11 grudnia 2019 r. w warszawskiej Fortecy-Kręgliccy. Wzięło w nim udział blisko 250 gości, którzy bawili się w klimacie warszawskiej ulicy dwudziestolecia międzywojennego przy muzyce Warszawskiego Combo Tanecznego. 

Piękniejsze Życie to polska edycja międzynarodowego projektu Look Good…Feel Better. Powstał on w Stanach Zjednoczonych w 1989 r., a obecnie działa już w 24 krajach. Pomaga kobietom przechodzącym leczenie onkologiczne. To jedyne działanie CSR całego sektora kosmetycznego o charakterze międzynarodowym. Związek oraz zrzeszone w nim firmy zainicjowały w 2006 r. uruchomienie projektu w Polsce i były jego wyłącznym realizatorem aż do 2011 r. Wówczas projekt przekształcił się w samodzielną fundację "Piękniejsze Życie", którą Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego nadal wspiera aktywnie.

Fundacja organizuje dwugodzinne warsztaty w szpitalach i klinikach onkologicznych, podczas których przeszkoleni wolontariusze – zawodowi makijażyści i kosmetyczki – prowadzą wieloetapowy program pielęgnacji skóry i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych. Obecnie rocznie odbywa się 150 warsztatów, w których udział bierze 1500 pacjentek. Przekazywanych jest im 150 tys. sztuk produktów kosmetycznych.

Fundację można wspierać na wiele sposobów. Środki pieniężne, to tylko jedno z niezbędnych do funkcjonowania zasobów. Fundacja wciąż boryka się z brakami kosmetyków niezbędnych do prowadzenia warsztatów: płyny micelarne, kremy do twarzy, pod oczy, fluidy, cienie do powiek, pudry, róże, kredki do brwi, do oczu. Wciąż poszukuje również wolontariuszy do rozważenia warsztatów w 14 miastach Polski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. grudzień 2025 17:38