StoryEditor
Producenci
22.07.2021 00:00

Wanda Stypułkowska Człowiekiem Roku 2020 „Głosu Koszalińskiego”

Wanda Stypułkowska, prezes firmy MPS International oraz Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego odebrała z rąk redaktora naczelnego „Głosu Koszalińskiego” i „Głosu Szczecińskiego” Marcina Stefanowskiego tytuł Człowieka Roku 2020. Wyróżnienie przyznała kapituła, składająca się z dziennikarzy.

Dziennikarze docenili działania Wandy Stypułkowskiej i kierowanej przez nią firmy na rzecz lokalnej społeczności – szczególnie podczas pandemii.

Wsparciem jakiego udzieliła dla placówek ochrony zdrowia, szkół, hospicjum, Towarzystwa Przyjaciół Dzieci były środki czystości, które firma przekazywała i – co nas szczególnie ujęło – z własnej inicjatywy. Nikt nie musiał o tę pomoc prosić – mówiła podczas uroczystości Joanna Boroń, dziennikarka „Głosu Koszalińskiego”.

MPS International to polski kontraktowy producent kosmetyków i opakowań z tworzyw sztucznych. Firma produkuje także pod własną marką profesjonalne środki czystości i linię Antiseptus, której sztandarowym wyrobem jest płyn do higienicznej dezynfekcji rąk. Na koszalińskim rynku działa od 30 lat. 

– Mieszkańcy Koszalina i okolic to są nasi pracownicy, a jeśli nie pracownicy, to ich rodziny. Stąd nasze zainteresowanie, by wszystkim żyło się tu jak najlepiej. Koronawirus był dla wszystkich dużym zaskoczeniem i nie wyobrażam sobie, żebyśmy jako firma produkująca środki do dezynfekcji, nie pomogli lokalnej społeczności. To był dla mnie naturalny odruch – mówiła Wanda Stypułkowska.

Wanda Stypułkowska z branżą kosmetyczną i jednocześnie z MPS International jest związana od 1 marca 1993 roku. Funkcję prezesa objęła w 2006 roku. Była też przewodniczącą Rady Nadzorczej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, a od 2017 roku pełni funkcję prezesa tej organizacji. W 2019 roku została powołana w skład Rady Głównej Konfederacji Lewiatan, gdzie jest jednym z dwojga reprezentantów polskiej branży kosmetycznej.

Firma stale MPS International zatrudnia ponad 350 osób. Zdobywa nowe rynki. W tej chwili prowadzi produkcję dla właścicieli marek kosmetycznych z Polski i Europy, między innymi ze Szwecji, Wielkiej Brytanii, krajów Beneluksu i Niemiec.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. grudzień 2025 21:57