Biznes
Przejście na produkty opakowane zgodnie z PPWR może być wyzwaniem szczególnie dla mniejszych salonów.

Biznes PPWR a salony kosmetyczne: niewidoczna rewolucja, która zmieni codzienność branży beauty Unijne rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) wchodzi w życie i już wkrótce zacznie realnie wpływać nie tylko na producentów kosmetyków, ale także na mniejsze podmioty usługowe – w tym salony kosmetyczne. Choć regulacja nie dotyczy bezpośrednio usług, jej skutki będą odczuwalne w zaopatrzeniu, kosztach i oczekiwaniach klientek. Jak przygotować się na zmiany, które nadchodzą z Brukseli? 27.10.2025

Montse Suarez założyła Iris Ventures w 2021 roku.

Biznes Iris Ventures uruchamia drugi fundusz inwestycyjny o wartości 200 mln euro Iris Ventures, europejski fundusz inwestycyjny koncentrujący się na sektorach urody, wellness i zrównoważonego stylu życia, ogłosił zamknięcie pierwszej rundy finansowania swojego drugiego funduszu – IRIS Fund II. Jak poinformowano, inwestorzy zabezpieczyli już 100 milionów euro z docelowej kwoty 200 milionów euro. Środki te mają zostać przeznaczone na wsparcie innowacyjnych firm działających na styku zdrowia, technologii i ... 27.10.2025

Producent opakowań trafił pod lupę niemieckiego urzędu.

Opakowania Gerresheimer pod lupą niemieckiego nadzoru finansowego: śledztwo w toku Gerresheimer AG, niemiecki producent opakowań dla branży farmaceutycznej i kosmetycznej, poinformował, że zewnętrzne śledztwo wykazało dowody na prawdopodobne nieprawidłowości księgowe dotyczące roku 2024. Dochodzenie, prowadzone przez niezależną kancelarię prawną na zlecenie spółki, wciąż trwa. Wstępne ustalenia sugerują, że część przychodów mogła zostać niewłaściwie rozpoznana w sprawozdaniu finansowym za ubiegły ... 27.10.2025

Klarna, globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji, zacieśnia współpracę z Booksy.

Biznes Booksy i Klarna wchodzą w sojusz; nowa funkcjonalność dla polskich użytkowników Klarna, globalna sieć płatności, rozszerza swoją współpracę z Booksy, udostępniając polskim użytkownikom dwie nowe formy płatności: „Zapłać za 30 dni” oraz „Zapłać w 3 ratach 0 proc.”. Nowe rozwiązania są obsługiwane przez system Booksy Pay, który został niedawno zintegrowany z platformą rezerwacyjną. Dzięki temu użytkownicy mogą elastyczniej zarządzać swoimi wydatkami na usługi beauty i wellness. 24.10.2025

Spór sądowy dotyczył sprzedaży kosmetyków marki Dior przez sieć Empik

Prawo Dior vs Empik: Sąd Najwyższy o granicach sprzedaży luksusowych kosmetyków poza autoryzowaną siecią Sąd Najwyższy w wyroku z 3 lipca 2025 r. (sygn. II CSKP 275/23) rozstrzygnął spór, dotyczący sprzedaży perfum i kosmetyków Dior przez sieć Empik, czyli poza selektywną siecią dystrybucji tej marki. Sąd uznał, że sprzedaż oryginalnych produktów luksusowych marek poza oficjalnymi kanałami nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji ani naruszenia praw do znaków towarowych, o ile towary zostały legalnie wprowadzone do obrotu w UE. 24.10.2025

Francuscy przemysłowcy kosmetyczni wystąpili do wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Stéphane‘a Séjourné z pytaniami i obawami.

Prawo Francuski przemysł kosmetyczny apeluje do Komisji Europejskiej o wzmocnienie konkurencyjności sektora 15 października, podczas targów Cosmetic 360 w Paryżu, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Stéphane Séjourné spotkał się z przedstawicielami francuskiego przemysłu kosmetycznego. Inicjatorami rozmów były klaster Cosmetic Valley oraz Francuska Federacja Przedsiębiorstw Branży Kosmetycznej (FEBEA). Celem spotkania było omówienie rosnących wyzwań stojących przed europejskim sektorem kosmetycznym i przedstawienie pakietu ... 21.10.2025

Kampania ma na celu zdemaskowanie wpuszczających konsumentki i konsumentów w maliny claimów.

Biznes The Ordinary demaskuje język marketingu beauty kampanią „The Periodic Fable” Marka The Ordinary rozpoczęła nową kampanię społeczną zatytułowaną „The Periodic Fable”, której celem jest zwrócenie uwagi na wprowadzające w błąd trendy i zwroty marketingowe powszechne w branży kosmetycznej. Firma podkreśla, że przemysł beauty to potężny biznes, w którym język często służy nie informowaniu, lecz przekonywaniu konsumentów do zakupu kolejnych produktów. W dobie mediów społecznościowych, gdzie ... 21.10.2025

W 2021 roku TPO poddano klasyfikacji zharmonizowanej zgodnie z rozporządzeniem CLP (Classification, Labelling and Packaging)

Surowce Komisja Europejska odpowiada na Q&A, dotyczące TPO Komisja Europejska rozwiewa wątpliwości zarówno konsumentów, jak i profesjonalistów w branży kosmetycznej dotyczące stosowania popularnego składnika w produktach do paznokci TPO (Trimethylbenzoyl Diphenylphospine Oxide. W celu ułatwienia interpretacji przepisów i bezpieczeństwa stosowania, opublikowała specjalny dokument w formie Pytań i Odpowiedzi (Questions and Answers), wyjaśniający najczęściej pojawiające się wątpliwości. 20.10.2025

Platforma umożliwia od teraz wygodne płatności.

Biznes Booksy wprowadza Booksy Pay – nową funkcję płatności bezgotówkowych Booksy, lider rezerwacji online w sektorze beauty i wellness, wprowadza nową funkcję płatności w aplikacji – Booksy Pay. Rozwiązanie umożliwia klientom opłacenie wizyty przed, w trakcie lub po jej zakończeniu, a także szybkie dodanie napiwku jednym kliknięciem. To element strategii firmy, której celem jest stworzenie pełnego, zintegrowanego ekosystemu usług – od rezerwacji po płatność. W 2026 roku funkcja ma zostać ... 20.10.2025

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH 

Perfumerie LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia. 15.10.2025

Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Artykuł sponsorowany

Salony beauty Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Prowadzenie salonu fryzjerskiego to zadanie nie dla każdego. Liczy się nie tylko talent i umiejętności w strzyżeniu czy koloryzacjach, bo ważna jest także kwestia odpowiedniego przygotowania przestrzeni. Dobrze dobrane wyposażenie wpływa nie tylko na komfort pracy, ale również i na to, jak klienci postrzegają miejsce i czy chętnie do niego wracają po kolejne metamorfozy. Dziś, kiedy konkurencja w branży fryzjerskiej jest ogromna, ... 15.10.2025

27. październik 2025 15:20