Biznes
Producenci Shiseido z dużymi stratami po trzech kwartałach 2025 roku Japoński koncern Shiseido odnotował stratę netto w wysokości blisko 250 mln euro w okresie od stycznia do września 2025. Rok temu w analogicznym okresie firmie udało się wygenerować zysk na poziomie 4,2 mln euro. 12.11.2025
Prawo PETA: Zmiana kryteriów przyjęcia do „Beauty Without Bunnies” Międzynarodowa organizacja PETA, znana z działań na rzecz praw zwierząt, wprowadziła zmiany w polityce programu Beauty Without Bunnies, który jest rozpoznawalny w branży kosmetycznej dzięki oznaczeniom „cruelty-free” na produktach. Od teraz na oficjalnej liście marek cruelty-free znajdować się będą wyłącznie firmy udostępniające swoje produkty na rynkach USA, Kanady, Niemiec oraz Indii. 12.11.2025
Surowce Naukowcy potwierdzają działanie rozmarynu w procesie gojenia skóry — czy to przełom? Badacze z USA potwierdzili, że kwas karnozowy – związek występujący naturalnie w liściach rozmarynu – wspomaga proces leczenia ran w sposób ograniczający powstawanie blizn. Według autorów badań, przeprowadzonych na Uniwersytecie Pensylwanii, składnik ten aktywuje ścieżki sensoryczne związane z regeneracją tkanek, co przekłada się na bardziej efektywną odbudowę skóry. Wyniki opublikowano w listopadzie 2025 roku w ... 12.11.2025
Targi i konferencje Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm Targi Cosmoprof Asia 2025 oficjalnie wystartowały w środę 12 listopada w Hongkongu. Jak podkreślają organizatorzy, w tegorocznej edycji udział bierze rekordowa liczba międzynarodowych wystawców (w tym z Polski), powiększeniu uległa również powierzchnia eventu. Wydarzenie, organizowane przez BolognaFiere, potwierdza swoją pozycję wiodącej platformy B2B w regionie Azji i Pacyfiku dla sektora kosmetycznego, gromadząc ... 12.11.2025
Prawo Brytyjski organ nadzoru reklamy atakuje maski LED do fototerapii Brytyjski organ nadzoru reklamy ASA (Advertising Standards Authority) zakazał emisji reklam czterech marek kosmetycznych i detalistów – Beautaholics, Luyors Retail, Project E Beauty oraz Silk’n – które sugerowały, że maski LED mogą leczyć trądzik, różowaty trądzik (rosacea) lub eliminować bakterie wywołujące zmiany skórne. Zgodnie z przepisami, takie deklaracje mogą pojawiać się jedynie w odniesieniu do produktów ... 06.11.2025
Biznes Pożegnanie Leszka Kłosińskiego, współtwórcy m.in. Oceanic O śmieci Leszka Kłosińskiego, doświadczonego menedżera, przedsiębiorcy i wieloletniego współpracownika Grupy TDJ – poinformowali na LinkedIn jego współpracownicy. Pożegnanie zmarłego tragicznie Leszka Kłosińskiego odbędzie się się 8 listopada w Sopocie. 06.11.2025
Producenci Coty liczy na poprawę koniunktury i zysków Akcje nowojorskiej firmy Coty Inc. wzrosły po tym, jak firma kosmetyczna potwierdziła prognozę ożywienia sprzedaży porównywalnej (like-for-like) w drugiej połowie roku obrotowego. Firma poinformowała również, że spodziewa się w bieżącym kwartale wyniki lepszych, niż za poprzednie trzy miesiące. Koncern posiada w swoim portfolio takie marki jak CoverGirl, Gucci Beauty, Burberry i Kylie Cosmetics by Kylie Jenner. 06.11.2025
Biznes Francuskie marki kuszą polski rynek – French Beauty Experience w Ambasadzie Francji W środę, 5 listopada 2025 roku, w Ambasadzie Francji w Warszawie odbył się showroom French Beauty Experience – kameralne, ale prestiżowe spotkanie poświęcone francuskim markom kosmetycznym. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli branży beauty, importerów, dystrybutorów oraz redakcje branżowe, tworząc przestrzeń do rozmów o możliwościach ekspansji i wyzwaniach, jakie stawia polski rynek kosmetyczny. 05.11.2025
Marketing i media Budżety na retail media rosną w tempie ekspresowym – także w Polsce Retail media stają się filarem strategii digitalowych w handlu. Eksperci szacują, że obecna wartość rynku retail mediów w Polsce wynosi ok. 1,6-1,8 mld złotych. W porównaniu do światowych danych na razie wygląda to skromnie, ale sytuacja dynamicznie się zmienia – wskazują eksperci. 05.11.2025
Biznes Nadchodzą święta Bożego Narodzenia – czy Twój salon jest już gotowy na sezon prezentowy? Święta to najintensywniejszy okres w roku dla branży beauty. Klientki szukają pomysłów na prezenty, chcą wyglądać olśniewająco podczas firmowych spotkań i rodzinnych uroczystości, a salony kosmetyczne przeżywają prawdziwe oblężenie. To czas, w którym odpowiednio zaplanowana oferta może nie tylko zwiększyć obroty, ale też przyciągnąć nowych stałych klientek. Sprawdź, jak dostosować swój salon do świątecznego ... 05.11.2025
Apteki British Airways nawiązuje współpracę z Anatomē – butikową siecią apteczną Brytyjskie linie lotnicze nawiązały współpracę z londyńską siecią butikowych aptek – Anatomē. Firma będzie przygotowywać dla pasażerów klasy biznesowej linii lotniczych kolekcje kosmetyków do pielęgnacji skóry, dostępnych na długich trasach. 03.11.2025
Surowce Nowe limity retinolu w kosmetykach: od 1 listopada 2025 r. obowiązują restrykcyjne przepisy UE Od 1 listopada 2025 r. wszystkie kosmetyki wprowadzane na rynek Unii Europejskiej muszą spełniać nowe wymagania dotyczące zawartości retinolu i jego pochodnych. Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, stężenie tej substancji nie może przekraczać 0,3 proc. w produktach do pielęgnacji twarzy oraz 0,05 proc. w balsamach do ciała. Przepisy obejmują także retinyl acetate i retinyl palmitate, a ich celem jest ograniczenie ryzyka ... 31.10.2025
Prawo Nowa lista stacji sanitarno-epidemiologicznych od 2026 roku; gdzie zbadamy kosmetyki i chemię? Od 1 stycznia 2026 roku zacznie obowiązywać nowy wykaz stacji sanitarno-epidemiologicznych uprawnionych do wykonywania określonych badań laboratoryjnych i pomiarów. Zmiany wynikają z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 października 2025 roku, które zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw. Dokument określa, które jednostki sanepidu będą odpowiedzialne za realizację badań w poszczególnych obszarach oraz dla jakich terenów ... 31.10.2025
Prawo Produkty Borderline – z nową wersją przewodnika KE Na stronie Komisji Europejskiej opublikowano najnowszą aktualizację przewodnika, dotyczącego produktów z kategorii borderline. W zaktualizowanym dokumencie omówiono trzy nowe grupy produktów. Są to: konturująca pasta do henny, koncentraty samoopalające oraz odświeżające krople, spraye i żele do jamy ustnej. 31.10.2025
Marketing i media Czy influencer równa się ekspert? Chiny chcą walczyć z dezinformacją w sieci i zaostrzają przepisy Chiny wprowadzają przepisy, mające na celu ograniczanie dezinformacji w przestrzeni internetowej. Są one skierowane przede wszystkim w influencerów, wypowiadających się na tematy eksperckie. Od teraz twórcy, którzy chcą poruszać zagadnienia m.in. z zakresu medycyny, finansów czy prawa będą musieli uwiarygodnić swoje kwalifikacje. 30.10.2025
Biznes Bielenda Group S.A. publikuje raport ESG Firma Bielenda Group S.A., jedna z liderek polskiego rynku kosmetycznego, opublikowała Sprawozdanie Zrównoważonego Rozwoju, w którym podsumowuje swoje działania w obszarze środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu organizacyjnego (ESG), zrealizowane w 2024 roku. To pierwszy taki raport w jej historii oraz ważny krok w dynamicznym rozwoju, podkreślający przejrzystość komunikacji, otwarty dialog i odpowiedzialność wobec ... 30.10.2025
Biznes Pepco Group zadebiutuje na polskim rynku obligacji Pepco Group N.V. ogłosiła pierwszą emisję obligacji w Polsce o łącznej wartości nominalnej do 600 mln zł. Emisja zostanie przeprowadzona przez spółkę zależną PEU (FIN) plc w ramach programu ustanowionego 2 października 2025 r. Każda z 600 000 obligacji serii 1/2025 będzie miała wartość nominalną 1 000 zł, a ich oprocentowanie zostanie oparte na stawce WIBOR 6M powiększonej o marżę 250 punktów bazowych. Termin wykupu ... 30.10.2025
Prawo Deklaracje „paraben free”, „SLES, SLS free”, „TPO free” – kontrole inspekcji. I co dalej? W związku z wejściem w życie zakazu stosowania Trimethylbenzoyl Diphenylphosphine Oxide (TPO) w produktach kosmetycznych, należy spodziewać się wzmożonych kontroli ze strony organów inspekcji. Oprócz składu produktów, szczególnej weryfikacji mogą podlegać również elementy komunikacji marketingowej umieszczone na opakowaniach, w tym deklaracje (tzw. claimy) oraz oznaczenia mogące sugerować zgodność produktu z obowiązującymi ... 30.10.2025
Prawo Policja rozbiła grupę fałszującą kosmetyki o wartości 25 mln zł Policjanci stołecznego Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą zatrzymali trzech obywateli Turcji, którzy wprowadzali do obrotu podrobione kosmetyki znanych światowych marek. Wartość zabezpieczonych produktów wynosi około 25 mln zł. Mężczyznom grozi do 5 lat pozbawienia wolności. Śledczy ustalili, że nielegalny towar przechowywany był w magazynach zlokalizowanych w jednej z miejscowości powiatu pruszkowskiego. 30.10.2025
Biznes Anna Dimitrova nową dyrektor finansową Zalando od 2026 roku Zalando SE ogłosiło, że z dniem 1 stycznia 2026 roku stanowisko dyrektora finansowego (CFO) obejmie Anna Dimitrova. Dołączy tym samym do zarządu spółki i przejmie odpowiedzialność za zespoły ds. finansów oraz ładu korporacyjnego. Jej nominacja ma wzmocnić realizację strategii Zalando, której celem jest budowa wiodącego paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i stylu życia. 29.10.2025
Biznes Kompleksowa czy przeładowana? Gdzie przebiega granica w ofercie salonu kosmetycznego Współczesne salony kosmetyczne coraz częściej stają przed wyzwaniem znalezienia równowagi między bogatą ofertą a jej nadmiernym rozbudowaniem. Z jednej strony klienci oczekują różnorodności i nowoczesnych rozwiązań, z drugiej – zbyt szeroki wachlarz usług może prowadzić do chaosu, dezorientacji i spadku jakości. W branży, w której zaufanie i spójność wizerunku są kluczowe, różnica między ofertą kompleksową a ... 28.10.2025
Drogerie Hebe podsumowuje III kwartał działań CSR Hebe kontynuuje zaangażowanie w działania społeczne, edukacyjne i prozdrowotne. W trzecim kwartale 2025 roku marka wsparła potrzebujących poprzez współpracę z Caritas Polska, promowała profilaktykę raka piersi i aktywny styl życia wśród kobiet oraz włączała się w inicjatywy lokalnych społeczności. 28.10.2025