Biznes
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH 

Perfumerie LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia. 15.10.2025

Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Artykuł sponsorowany

Salony beauty Jak dobrze wyposażyć salon fryzjerski, w jakie elementy warto zainwestować? Prowadzenie salonu fryzjerskiego to zadanie nie dla każdego. Liczy się nie tylko talent i umiejętności w strzyżeniu czy koloryzacjach, bo ważna jest także kwestia odpowiedniego przygotowania przestrzeni. Dobrze dobrane wyposażenie wpływa nie tylko na komfort pracy, ale również i na to, jak klienci postrzegają miejsce i czy chętnie do niego wracają po kolejne metamorfozy. Dziś, kiedy konkurencja w branży fryzjerskiej jest ogromna, ... 15.10.2025

2025.09.16 Warszawa, n/z Adam Kołodziejczyk prezes drogerii Natura fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl

Drogerie Adam Kołodziejczyk, Natura: Konkurencja na polskim rynku drogeryjnym jest mocna [FBK 2025] Polski rynek drogeryjny należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Funkcjonują na nim niemal wszyscy najwięksi gracze europejscy, a jego atrakcyjność przyciąga kolejnych. Rossmann skutecznie zbudował dominującą pozycję, podczas gdy sieci takie jak DM dopiero rozwijają swoją obecność i szukają sposobu na zdobycie udziałów rynkowych – mówi Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura i gość Forum Branży Kosmetycznej ... 14.10.2025

Trzy znane marki dosięgła unijna sprawiedliwość.

Prawo Gucci, Chloé i Loewe ukarane przez Komisję Europejską za naruszanie zasad konkurencji Komisja Europejska nałożyła łączne kary finansowe w wysokości 157 mln euro na trzy luksusowe domy mody – Gucci, Chloé i Loewe – za praktyki cenowe naruszające unijne prawo konkurencji. Dochodzenie wykazało, że firmy ingerowały w politykę cenową swoich niezależnych sprzedawców detalicznych, ograniczając im możliwość samodzielnego ustalania cen produktów oferowanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. W ocenie ... 14.10.2025

Klarna to globalna sieć płatności i asystent zakupowy oparty na sztucznej inteligencji.

Wyposażenie i technologie Klarna i Google Cloud łączą siły: sztuczna inteligencja w służbie personalizacji zakupów Klarna oraz Google Cloud ogłosiły strategiczne partnerstwo oparte na sztucznej inteligencji, które ma na celu przyspieszenie innowacji, rozwój kreatywności i dostarczanie nowych produktów dla ponad 114 mln klientów fintechu na całym świecie. Współpraca ma wzmocnić możliwości technologiczne Klarny w zakresie personalizacji doświadczeń zakupowych, tworzenia treści wizualnych oraz bezpieczeństwa transakcji. 14.10.2025

Zmiany w dyrektywie CSDDD na horyzoncie.

Prawo Parlament Europejski ogranicza zakres dyrektywy CSDDD: mniej firm objętych obowiązkiem monitorowania łańcuchów dostaw Parlament Europejski osiągnął porozumienie polityczne w sprawie złagodzenia unijnej dyrektywy dotyczącej należytej staranności przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (Corporate Sustainability Due Diligence Directive – CSDDD). Nowe ustalenia znacząco ograniczają liczbę firm zobowiązanych do monitorowania i zapobiegania naruszeniom praw człowieka oraz negatywnym skutkom środowiskowym w ich łańcuchach dostaw. 13.10.2025

Producent opakowań obniża prognozy finansowe.

Opakowania Gerresheimer ponownie obniża prognozy na 2025 rok z powodu słabego popytu i problemów finansowych Niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer po raz kolejny obniżył swoje prognozy finansowe na rok 2025. Spółka z Düsseldorfu poinformowała, że obecnie spodziewa się spadku przychodów organicznych o 2–4 proc. rok do roku, podczas gdy wcześniej prognozowała ich wzrost o 0–2 proc. To już trzecia korekta w tym roku – wcześniejsze cięcia prognoz miały miejsce w czerwcu i lipcu. 13.10.2025

Dubajskie przepisy zaczynają doganiać unijne.

Prawo Dubaj wprowadza testy wykrywające zakazany w UE składnik TPO w lakierach do paznokci Od 1 września 2025 r. w Unii Europejskiej obowiązuje zakaz stosowania związku trimetylobenzoilodifenylofosfinianu (TPO) – fotoinicjatora powszechnie używanego w lakierach żelowych utwardzanych światłem UV. Substancja została sklasyfikowana jako toksyczna dla rozrodczości. W ślad za europejskimi regulacjami Dubaj wprowadza nowy system badań laboratoryjnych, który umożliwia wykrywanie TPO w produktach kosmetycznych. 10.10.2025

Zawieszenie działalności będzie bardzo trudne do udźwignięcia zwłaszcza dla małych salonów, które w ramach jednoosobowych działalności gospodarczych prowadzą głównie kobiety

Biznes Czy salony kosmetyczne są skazane na rywalizację cenową i dumping? (cz.2) Czy salony są skazane na wzajemną wojnę cenową? Niekoniecznie — istnieją strategie konkurencji inne niż wojna cenowa. W literaturze marketingowej i analizach branżowych wskazuje się, że istotne staje się dyferencjacja: specjalizacja (np. zabiegi medycyny estetycznej, pielęgnacje skóry trądzikowej), marka, doświadczenie klienta, lokalizacja premium, niszowość usług. W raporcie „Rynek usług kosmetycznych — trendy, kierunki ... 10.10.2025

Edyta Kresińska, pełnomocniczka zarządu Fillsy.

Opakowania Nowa fabryka zrównoważonych opakowań w Żyrardowie. Fillsy i Meadow zainwestują 14 mln euro do 2030 roku Polska spółka co-packingowa Fillsy oraz szwedzki producent technologii opakowaniowych Meadow ogłosiły otwarcie nowoczesnej fabryki w Żyrardowie. Zakład ma wzmocnić europejskie dostawy w pełni nadających się do recyklingu aluminiowych opakowań i osiągnąć docelową zdolność produkcyjną na poziomie 100 mln puszek rocznie do końca 2027 roku. Obecnie moce produkcyjne sięgają 10 mln jednostek rocznie. 09.10.2025

603703

Drogerie Odkryli siebie – teraz odkrywają rynek pracy. 23 osoby z szansą na pracę dzięki programowi „Odkryj siebie z Hebe” Ponad dwudziestu wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych z całej Polski zdobyło szansę na zatrudnienie dzięki udziałowi w czwartej edycji programu „Odkryj siebie z Hebe”, organizowanego przez markę Hebe wspólnie z Fundacją One Day. Program wspiera ich w stawianiu pierwszych kroków na rynku pracy, oferując mentoring, doświadczenie zawodowe i możliwość zatrudnienia, odpowiadając tym samym na jedno z największych ... 09.10.2025

Włoska marka luksusowa ponownie wiąże swoje losy z GXO.

Biznes GXO przedłuża współpracę z Dolce&Gabbana Beauty GXO Logistics, Inc., największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił przedłużenie współpracy z marką Dolce&Gabbana Beauty. Nowa umowa obejmuje kompleksowe zarządzanie magazynem w Calvenzano (BG) o powierzchni 25 tys. mkw, który stanie się centralnym punktem dystrybucji dla segmentu beauty włoskiego domu mody. GXO będzie odpowiadać za obsługę zamówień detalicznych i hurtowych, zwroty oraz tzw. usługi wartości ... 07.10.2025

Zależy nam, aby dzięki tej akcji kobiety pamiętały o samobadaniu i przypominały o nim swojej<br>
mamie, siostrze czy przyjaciółce – mówi mgr farm. Anna Richert, Dyrektor ds. Oferty i<br>
Sprzedaży Internetowej na gemini.pl.

Biznes „Dotykaj. Badaj. Zapobiegaj” – Gemini wspiera profilaktykę raka piersi Październik od lat jest miesiącem świadomości raka piersi, a 15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi – symbolicznie oznaczony różową wstążką. W tym roku do kampanii promujących profilaktykę dołączyła sieć aptek Gemini, organizując akcję pod hasłem „Dotykaj. Badaj. Zapobiegaj”. Inicjatywa ma zwrócić uwagę na znaczenie regularnych i bezbolesnych badań, które pozwalają wykryć nowotwór na ... 07.10.2025

Ukraiński rynek kosmetyczny czeka mały przewrót.

Eksport Ukraina wprowadza elektroniczny system rejestracji kosmetyków zgodny ze standardami UE W Ukrainie w najbliższym czasie zacznie funkcjonować nowy system elektronicznego powiadamiania o produktach kosmetycznych. Zgodnie z zapowiedziami władz, narzędzie to ma wprowadzić pełną transparentność w zakresie składu i bezpieczeństwa kosmetyków dostępnych na rynku. Nowe rozwiązanie obejmie zarówno producentów krajowych, jak i importerów, którzy będą zobowiązani do rejestracji każdego produktu przed jego wprowadzeniem do ... 07.10.2025

15. październik 2025 22:23