17 kwietnia 2021
Dm drogerie markt, największy konkurent Rossmanna, wchodzą do Polski. Firma otwiera centralę we Wrocławiu i rekrutuje pracowników na potrzeby stworzenia nowej sieci...
16 kwietnia 2021
9 marca 2021
Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5 proc. mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich...
4 lutego 2021
8 stycznia 2021
22 grudnia 2020
14 grudnia 2020
W wieku 80 lat zmarł potentat handlu detalicznego Selfridges i Primark, W. Galen Weston. Brytyjsko-kanadyjski patriarcha zarządzał firmami obejmującymi luksusowe marki...
15 kwietnia 2021
Lockdown był zimnym prysznicem dla rynku produktów kategorii męskich produktów pielęgnacyjnych, ponieważ mężczyźni ograniczyli zabiegi związane...
31 marca 2021
26 marca 2021
25 marca 2021
9 kwietnia 2021
Kosmetyki do pielęgnacji twarzy, jedna z największych i najszybciej rozwijających się kategorii rynku kosmetycznego, w 2020 r. osłabła. Większe spadki widoczne były w...
2 kwietnia 2021
1 kwietnia 2021
Analizy
Marketing
MARKI
WYWIADY I OPINIE
Biznes
KONSUMENT i TRENDY
Sieci handlowe
Kilka sieci odpowiada już za ponad 80 proc. obrotów całego rynku kosmetycznego, drogerie i dyskonty determinują jego rozwój. Branża kosmetyczna zmierzy się m. in z konsolidacją handlu – wskazuje Paweł Pietruszka, prezes zarządu firmy Torf Corporation.
Sprostanie oczekiwaniom konsumentów, a także partnerów handlowych – sieci, które oczekują produktów na wyłączność, to największe wyzwania dla producentów kosmetyków. Branży będzie jednak sprzyjać dobra koniunktura i nastroje konsumenckie – przewiduje Marek Bielenda, prezes polskiej firmy Bielenda Kosmetyki
– Coraz częściej mówi się o spowolnieniu gospodarczym, które dzisiaj, bez dodatkowego buforu w postaci tak wysokich dotacji unijnych czy wydatków na infrastrukturę, może okazać się bardziej dotkliwe dla Polski niż poprzedni kryzys. Czy „efekt szminki” wystarczy aby zminimalizować jego negatywne skutki? – analizuje
Rok 2019 – tak w branży kosmetycznej, jak i detergentowej – to czas, w którym precyzyjna znajomość prawa i świadomość zmian będą dla bezpieczeństwa prowadzonego biznesu szczególnie ważne – podkreśla Anna Oborska, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.
Polski rynek kosmetyczny jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. W 2018 r. jego wartość przekroczyła 23 mld zł, co plasuje polską branżę kosmetyczną na szóstym miejscu w Europie. Zwiększające się dochody gospodarstw domowych oraz rosnąca świadomość konsumentów pozwalają sądzić, że dodatnia
Konsumenci szukają kosmetyków z deklaracją „paraben free”. W odpowiedzi na te oczekiwania coraz więcej marek oferuje takie produkty, co wśród użytkowników kosmetyków pogłębia przekonanie o szkodliwości parabenów. Tymczasem, zgodnie z obowiązującym prawem, parabeny są dopuszczone do stosowania w przemyśle kosmetycznym,
Komentarzy 2
Konsumenci witają z otwartymi ramionami wegańskie produkty. Coraz częściej najważniejszy dla nich jest nie tylko prosty, naturalny skład kosmetyków, ale przede wszystkim gwarancja, że zostały wyprodukowane bez udziału zwierząt.
Bez alkoholu i zwierzęcego tłuszczu oraz innych składników zakazanych przez islam, kosmetyki halal, produkowane zgodnie z prawem koranicznym, stanowią błyskawicznie rozwijającą się niszę w przemyśle kosmetycznym.
Komentarzy 4