Rynek i trendy
Rynek i trendy Pokolenie Z kocha perfumy – a koncerny kosmetyczne idą za tym trendem Zapachy stały się ulubioną kategorią zakupów beauty dla Pokolenia Z – globalnie to ta grupa nabywców rośnie najdynamiczniej. Na tym trendzie chcą skorzystać koncerny Estee Lauder, L‘Oréal i Coty – właściciele takich marek perfum jak Le Labo, Tom Ford, Valentino, Yves Saint Laurent, Emporio Armani. Firmy te zgodnie deklarują, że planują większe inwestycje w kategorię perfum, które stały się głównym motorem napędowym ... 12.11.2025
Rynek i trendy Gdzie klienci aptek płacą najwięcej? Czy warto kupować leki online? [Raport] Dlaczego pacjenci w małych miasteczkach płacą za leki ponad 30 proc. więcej, niż w metropoliach? Gdzie można dostać najtańsze leki i czy warto kupować je online? Na te i wiele innych pytań, dotyczących rynku aptecznego, odpowiada nowy raport Forum Konsumentów. 05.11.2025
E-commerce Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych. 05.11.2025
Rynek i trendy Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami. 31.10.2025
Rynek i trendy Inquiry: coraz więcej Polek stawia na naturalność, co dziesiąta z nich nie robi makijażu [RAPORT] Nowy raport Inquiry pokazuje, że dla współczesnych Polek uroda to coś więcej niż makijaż. Stawiamy na zdrowie, równowagę i świadomą pielęgnację, choć po kosmetyki nadal sięgamy chętnie i regularnie. Aż 87 proc. Polek wykonuje makijaż przynajmniej sporadycznie, a połowa robi to kilka razy w tygodniu – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry. 30.10.2025
Rynek i trendy Raport PZPK: innowacje a sektor kosmetyczny w Polsce Branża kosmetyczna, jako jeden z niewielu sektorów polskiej gospodarki wykazujący od dłuższego czasu konsekwentne wzrosty, budzi zainteresowanie opinii publicznej. Na fali popularności ubiegłorocznej edycji raportu i w obliczu ogromnych wyzwań stojących przed przemysłem w Europie, w tegorocznej publikacji „Kosmetyczna Polska” Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego we współpracy z analitykami Instytutu WiseEuropa pochylił się ... 29.10.2025
Rynek i trendy Blix Awards: sieci drogeryjne i apteczne w gronie najlepszych sieci handlowych w Polsce W VI edycji programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” rozdano 42 nagrody i 15 wyróżnień dla sieci handlowych w pięciu dziedzinach. Po raz kolejny wręczono statuetki w takich kategoriach, jak Innowacyjna Sieć Roku, jak również zainicjowano dwie nowe kategorie – Trendy i Nowości (gdzie nagrodzono Super-Pharm za koncept Skin&Beauty), a także Omnichannel Roku. Nagrody trafiły m.in. do Rossmanna, drogerii DM, Hebe i Dr. Max. 28.10.2025
Rynek i trendy Deloitte: Największym zainteresowaniem inwestorów z segmentu luxury cieszą się kosmetyki i perfumy [RAPORT] Po okresie silnego wzrostu i rekordowej aktywności inwestycyjnej, branża mody i dóbr luksusowych wchodzi w etap stabilizacji i korekty oczekiwań. Jak wynika z raportu „Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2025” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, w 2024 roku w branży odnotowano 333 fuzje i przejęcia – jest to o 7 proc. mniej, niż rok wcześniej. Pomimo ogólnego spowolnienia aż 90 proc. inwestorów ... 28.10.2025
Rynek i trendy Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce? Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem niemieckich konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna. Kiedy trafią na ... 27.10.2025
Producenci L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc. Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej. 22.10.2025
Rynek i trendy Genaura: 33 proc. Brytyjczyków i Brytyjek uznaje skórę za najważniejszy element swojego wyglądu Rosnący wpływ trendów takich jak SkinTok napędza presję na konsumentów, by zmieniali swój wygląd – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie marki pielęgnacyjnej Genaura. Według raportu aż 39 proc. ankietowanych przyznaje, że media społecznościowe wpływają na ich decyzje dotyczące wyglądu, a co piąta osoba stosuje kosmetyki zbyt silne dla swojej skóry. Internetowe porady beauty prowadzą ... 21.10.2025
Rynek i trendy Rekordowy wzrost eksportu kosmetyków z Korei Południowej. USA wyprzedzają Chiny Eksport kosmetyków z Korei Południowej osiągnął rekordowy poziom 8,52 mld dolarów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15,4 proc. rok do roku – wynika z danych Korea Customs Service. W samym trzecim kwartale eksport wzrósł o 17,6 proc., do 3,02 mld dolarów, co przedłużyło serię dziewięciu kolejnych kwartałów wzrostów – najdłuższą w historii południowokoreańskiego sektora kosmetycznego. 21.10.2025
Rynek i trendy Rynek perfum w UAE dynamicznie rośnie – do 2033 roku ma przekroczyć 1,7 mld dolarów Wg. raportu Research and Markets rynek perfum w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (UAE) osiągnął w 2024 roku wartość 748,9 mln dolarów, a według prognoz do 2033 roku wzrośnie do 1,72 mld dolarów. Oznacza to imponujący roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) na poziomie 9,22 proc. w latach 2025–2033. Głównymi czynnikami napędzającymi ten rozwój są rosnące wykorzystanie perfum w produktach do pielęgnacji ciała oraz ekspansja ... 17.10.2025
Rynek i trendy La Roche-Posay: 50 proc. chorych dermatologicznie doświadcza przemocy lub nękania Badanie epidemiologiczne Scars of Life, przeprowadzone przez markę dermokosmetyczną La Roche-Posay, pokazuje, że choroby skóry – takie jak egzema, trądzik czy blizny – mają głęboki wpływ nie tylko na zdrowie fizyczne, lecz także psychiczne pacjentów. Wyniki ankiety, w której wzięło udział 30 000 dorosłych z 27 krajów, wskazują, że dla wielu osób problemy skórne stają się źródłem stygmatyzacji, niskiego poczucia ... 15.10.2025
Rynek i trendy UCE Research: Chemia gospodarcza i środki higieny osobistej znacznie podrożały we wrześniu Według analizy ponad 93 tys. cen detalicznych, we wrześniu w sklepach najbardziej zdrożały art. tłuszczowe (o 11,9 proc. rdr.). To był jedyny dwucyfrowy wzrost rdr. na 17 analizowanych kategorii. Poza tym w ścisłej czołówce drożyzny widać chemię gospodarczą z podwyżką rdr. na poziomie 7,7 proc., która podrożała nawet nieco więcej niż kawa (7,4 proc.). 15.10.2025
Rynek i trendy IMARC: Rosnący rynek produktów na porost włosów wprawia w ruch nauka Produkty wspierające porost włosów, jeszcze niedawno uznawane za niszowe, stają się jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów w branży beauty. Według danych firmy konsultingowej IMARC, globalny rynek preparatów stymulujących wzrost włosów był wart 8,85 mld dolarów w 2024 roku, a do 2033 roku jego wartość ma wzrosnąć do 12 mld dolarów. Oznacza to stabilny wzrost na poziomie kilku procent rocznie i przesunięcie ... 14.10.2025
Rynek i trendy Polski e-commerce wciąż na fali wzrostowej: Base Index osiągnął 163 punkty we wrześniu We wrześniu 2025 r. wartość Base Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, wyniosła 163 punkty. To wzrost o 6 punktów względem sierpnia (157 pkt) i aż o 12 punktów więcej niż rok wcześniej, kiedy odczyt wynosił 151 pkt. Dane z indeksu, opracowanego na podstawie wyników 3 tys. największych e-sklepów w Polsce, potwierdzają stabilny wzrost sektora handlu internetowego. Łączna sprzedaż online była wyższa o ... 10.10.2025
Rynek i trendy Innova Market Insights: Rynek zapachów do domu rośnie w tempie 37 proc. rocznie Rynek produktów zapachowych do domu staje się jednym z najszybciej rosnących segmentów branży personal care. Jak wynika z danych Innova Market Insights, liczba nowych premier w kategorii home air care rosła w latach 2020–2025 średniorocznie o 37 proc. (CAGR). Trend ten pokazuje, że konsumenci coraz częściej traktują zapach jako integralny element dbałości nie tylko o ciało, lecz także o przestrzeń, w której żyją. 10.10.2025
Rynek i trendy Mintel: Trzy megatrendy, które zdefiniują rynek kosmetyczny po 2026 roku Analitycy Mintel wskazali trzy kluczowe kierunki, które zrewolucjonizują globalny rynek beauty & personal care w 2026 roku i kolejnych latach. Raport „Beauty and Personal Care Trends 2026” opisuje zjawiska określone jako Metabolic Beauty, Sensorial Synergy oraz Beyond the Algorithm: The Human Touch Revolution, podkreślając rosnące znaczenie nauki, emocji i autentyczności w oczekiwaniach konsumentów. 09.10.2025
Rynek i trendy Raport Oriflame: Piękno a znaczenie dobrego samopoczucia emocjonalnego Firma Oriflame opublikowała swój pierwszy raport Beauty & Wellbeing, ujawniający znaczącą zmianę w sposobie postrzegania i definiowania piękna przez kobiety na całym świecie. Opierając się na badaniach przeprowadzonych wśród 3,5 tys. kobiet w siedmiu krajach, raport podkreśla kluczową rolę, jaką piękno odgrywa w budowaniu dobrego samopoczucia emocjonalnego, pewności siebie i codziennej dbałości o siebie. 09.10.2025
Rynek i trendy Mediapanel: Allegro i Vinted nadal na szczycie rankingu aplikacji zakupowych We wrześniu 2025 roku użytkownicy najwięcej czasu poświęcali aplikacjom Allegro i Vinted – wynika z danych Mediapanelu (09.2025) dla kategorii handel tradycyjny i e-commerce. Średni miesięczny czas spędzony w aplikacji Allegro wyniósł 1 godzinę 48 minut i 49 sekund, a w Vinted 1 godzinę 47 minut i 6 sekund. Trzecie miejsce zajęło Temu z wynikiem 1 godziny 1 minuty i 1 sekundy, wyprzedzając AliExpress (57 minut 34 sekundy) oraz ... 07.10.2025
Rynek i trendy Mordor Intelligence: Czeka nas zapachowy boom w kalendarzach adwentowych 2025 W sezonie świątecznym 2025 r. na rynku beauty wyraźnie rośnie popularność kalendarzy adwentowych poświęconych wyłącznie zapachom. Marki coraz częściej traktują perfumy jako samodzielną kategorię prezentową, oferując klientom możliwość odkrywania aromatów w formie limitowanych zestawów. Trend ten wpisuje się w szerszy zwrot ku zapachowi jako „ultymatywnemu prezentowi” – łączącemu emocje, luksus i element ... 06.10.2025