REKLAMAWebinarium DZP_baner główny_maj-czerwiec 2022
Na koniec 2017 r. Rossmann miał w Polsce 2222 sklepy

Na koniec 2017 r. Rossmann miał w Polsce 2222 sklepy (fot. Konrad Kaszuba, archiwum Wiadomości Handlowych)

Polski oddział sieci Rossmann może pochwalić się znaczącym wzrostem sprzedaży w 2017 roku. Choć właściciel firmy, A.S. Watson Group, nie ujawnia dokładnych wyników, to wzrost wskaźnika EBITDA i EBIT przekroczył 3 proc. w walutach lokalnych.

REKLAMAWebinarium DZP_belka w artykule_maj-czerwiec 2022

Firma A.S. Watson Group w sektorze "health & beauty" odnotowała wzrost zarówno we wschodniej, jak i zachodniej części kontynentu. Sprzedaż w krajach zachodnich (w walutach lokalnych) wzrosła o 3 proc., przy 2,1 proc. wzroście liczby sklepów (o 155 - 5,3 tys. sklepów łącznie). Znacznie bardziej interesujące są wyniki ze wschodniej części kontynentu (7 państw, w tym największe: Polska, Węgry czy Ukraina). Tu sprzedaż zwiększyła się o 7 proc., a wskaźniki EBIT i EBITDA o 3 proc. (w walutach lokalnych).

A.S. Watson Group w oficjalnym raporcie wskazała, że za wzrostami we wschodniej Europie stoi przede wszystkim bardzo dobra kondycja sieci Rossmann w Polsce. Łącznie w regionie sieć zwiększyła się o 84 sklepy netto, dzięki czemu firma pod koniec 2017 roku posiadała dokładnie 2222 sklepy.

Co ciekawe, firma wyróżniła sieć Rossmann na terenie Niemiec i Polski. Łączna liczba sklepów zwiększyła się bowiem o 129 placówek, co czyni markę drugą najszybciej rozwijającą się w całej grupie (zaraz po Watsons China).

Łączne przychody firmy A.S. Watson na świecie wzrosły o 2 proc. do poziomu prawie 20 mld dolarów. Sektor "health & beauty" wzrósł o 5 proc. do poziomu prawie 16 mld dolarów. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, wynika to głównie z tempa ekspansji sieci sprzedaży - o 6 proc. Łącznie w 2017 roku uruchomiono 778 nowych sklepów. Wskaźnik LfL wzrósł o 1,6 proc.

A.S. Watson na całym świecie posiada 14,1 tys. sklepów (wzrost o 6 proc. względem 2016 roku). Najszybsze tempo rozwoju notowane jest w Chinach (aż o 12 proc.).

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony