StoryEditor
Producenci
14.10.2020 00:00

Najważniejsze nagrody polskiego handlu wręczone! Poznaj laureatów konkursów Drogeria Roku i Market Roku 2020 oraz Retail Busines

Nagrody Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze oraz nagrody w konkursie Drogeria Roku i Market Roku trafiły do laureatów. 12 października br. najbardziej zasłużeni dla polskiego handlu odebrali statuetki.

- W sposób szczególny chciałbym powitać wszystkich finalistów i laureatów naszych plebiscytów, którzy będą się dziś pojawiać na tej scenie. Dzisiejsza gala to jest przede wszystkim Państwa święto! – podkreślił Grzegorz Szafraniec, dyrektor wydawniczy Wydawnictwa Gospodarczego i redaktor naczelny Wiadomości Handlowych.

Iwona Szwan, dyrektor generalna Wydawnictwa Gospodarczego powiedziała, że nagrody Retail Business Awards powstały, aby budować wizerunku sektora handlu adekwatny do ważnego wkładu, jaki od lat wnosi on w rozwój polskiej gospodarki i jej innowacyjności. - Wyróżnienia mają także podkreślić zaangażowanie przedsiębiorstw handlowych w kreowanie dobrych praktyk i wysokich standardów biznesowych w obszarze rynku pracy i społecznej odpowiedzialności biznesu – mówiła podczas gali Iwona Szwan. 

Inicjatywa powstała przy współpracy z Business Centre Club. Statuetkami zostały nagrodzone firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska. Wskazując laureatów poprzez ich przykłady Wydawnictwo Gospodarcze chce promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także dla konsumentów.

Oto laureaci Retail Business Awards:

Osobowość Handlu - Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupy Eurocash
Inwestor Roku - Jeronimo Martins Polska
Architekt Rynku - Lidl Polska
Kreator Trendów Rynkowych - Żabka Polska
Sukces Rynkowy - Allegro
Lider Transformacji - Grupa Eurocash i Polomarket
Motor E-Gospodarki - Super-Pharm
Innowator Rynkowy - DOZ – właściciel aptek Dbam o Zdrowie!
Anioł Biznesu - Grupa Kapitałowa Specjał
Odpowiedzialny Biznes - Kaufland Polska Markety
Wizjoner Handlu 2020 - Michel-Edouard Leclerc

Jury wybrało również laureatów konkursów Drogerie Roku i Market Roku. Poznajmy wyłonionych spośród 33 finalistów.

Laureaci konkursu Drogeria Roku 2020: 

Kategoria: Najlepsza polska sieć drogeryjna

Drogerie Jasmin, drogeria w Mosinie, Galeria Familijna, ul. Nektarowa

Kategoria: Najlepsza zagraniczna sieć drogeryjna

Rossmann, drogeria w Łodzi, CH Manufaktura, ul. Karskiego

Kategoria: Najlepsza franczyzowa sieć drogeryjna

Drogerie Laboo, drogeria w Siedlcach, Galeria Siedlce, ul. Piłsudskiego

Laureaci konkursu Market Roku 2020: 

Nazwa kategorii: Najlepsza polska sieć handlowa –  sklep Topaz, Sokołów Podlaski, ul. Węgrowska
Wyróżnieni: sklep Chorten, Krupniki, ul. Kruszewska i sklep Delikatesy Centrum, Bobowa ul. Grunwaldzka
Nazwa kategorii: Najlepsza zagraniczna sieć handlowa – sklep Lidl, Zakopane ul. Zborowskiego
Wyróżnieni: sklep Biedronka, Warszawa, ul. Modlińska i sklep Netto, Szczecin, ul. Metalowa
Nazwa kategorii: Najlepsza franczyzowa sieć handlowa – sklep Delikatesy Centrum, Koszyce, Tarnowska
Wyróżnieni: sklep Intermarche, Pabianice, ul. Myśliwska i sklep Żabka, Warszawa, ul. Hoża
Nazwa kategorii: Najlepsza spółdzielcza sieć handlowa – sklep Mieszko – Społem Kielce, Kielce, ul. Zagnańska
Wyróżnieni: sklep Lux Arenda – sklep Społem Biała Podlaska, Biała Podlaska, ul. Piłsudskiego i  sklep Floris „S” – Społem Bochnia, Bochnia, Plac Piłsudskiego
 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 06:11