StoryEditor
Perfumerie
29.08.2019 00:00

Katarzyna Bielecka, Sephora: Internet zmienił rynek kosmetyczny

-  Dynamika rynku kosmetycznego w Polsce jest coraz większa, bo rośnie wraz z dostępem do internetu. Sieć zmieniła i wciąż zmienia ten rynek - mówi Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora w Polsce, która była gościem programu "Rzecz o biznesie" Pawła Rożyńskiego.

W tym roku Sephora świętuje 20 lat obecności na polskim rynku. Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora opowiedziała w rozmowie z Rzeczpospolitą, jak wygląda klient tej sieci, jakie ma upodobania, specyfikę i jak zmienił się przez te dwie dekady.

- Każdy rynek ma swoją specyfikę i ona związana z zachowaniami konsumentów. Polska konsumentka jest konsumentką bardzo świadomą, która dąży do zdobywania wiedzy o produktach kosmetycznych i trendach. Specyficzna dla polskiego rynku jest siła produktów do pielęgnacji, które stanowią ok. 50 proc. rynku beauty  - mówi Katarzyna Bielecka.

Odważne i świadome Polki

Według dyrektor generalnej, Polki lubią kolor, są odważne i chętnie sięgają po nowości - zdecydowanie nie są konserwatywne. Ich zwiększająca się wrażliwość na cenę jest związana z rosnącą świadomością i dostępem do wiedzy, bo porównują co jest dostępne w Polsce i na świecie. Ale profil klienta sieci Sephora cały czas się zmienia.

- Klienci Sephora to głównie kobiety, choć mamy też ofertę dla panów. Mamy coraz więcej młodych klientek dzięki ofercie popularnej w blogosferze. Stawiamy na różnorodność w ofercie i cenach - podkreśla Katarzyna Bielecka.

W jej opinii dynamika rynku kosmetycznego w Polsce jest coraz większa, bo rośnie wraz z dostępem do internetu. Sieć zmieniła i wciąż zmienia ten rynek. - Wykorzystujemy ten potencjał jaki niesie internet. Dostęp do produktów oraz do wiedzy i informacji zmienia się co stanowi wyzwanie dla naszych konsultantek. Chcemy, aby nasza konsultantka była partnerem w dyskusji z wyedukowanym klientem - tłumaczy.

Zwrot ku naturze

Oczekiwania, świadomość i portfel klienta  zmieniły się przez te 20 lat. Kiedyś zapachy były dominującą kategorią w perfumeriach sieci, teraz  intensywnie rośnie kategoria pielęgnacji, zwłaszcza naturalnej.

- Część kosmetyków premium rośnie proporcjonalnie do zamożności polskiego konsumenta. Oczekiwania wzrostu są bardzo obiecujące. Do tej pory najszybciej rozwijającą się kategorią był make-up, teraz następuje przesunięcie do pielęgnacji, gdzie od dwóch lat obserwuje się rosnący potencjał. Klientka chce dbać o siebie, używa o wiele więcej produktów, podąża za wiedzą, która jest coraz bardziej dostępna - mówi Katarzyna Bielecka.

Sprzedaż kategorii premium rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu zamożności Polaków. Według Katarzyny Bieleckiej w tej chwili wartość polskiego rynku kosmetycznego jest szacowana na 24 mld zł. Do 2023 roku może wzrosnąć o 60 proc. - do 39 mld zł.

Sephora, należąca do grupy LVMH, to największa na świecie sieć perfumerii. Pierwszy sklep w Polsce otwarto w Bydgoszczy w 1999 roku. Dziś Sephora Polska to 94 stacjonarne sklepy oraz perfumeria on-line, która wystartowała 5 lat temu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 08:36