26 stycznia 2023
Super-Pharm informuje, że od 26 stycznia Klub LifeStyle zmienia nazwę na Klub Super-Pharm. Chodzi o to, by podkreślić większą spójność programu lojalnościowego z...
25 stycznia 2023
24 stycznia 2023
7 grudnia 2022
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na...
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
27 stycznia 2023
Rihanna będzie główną gwiazdą koncertu w połowie meczu Super Bowl LVII i świętuje to nową kolekcją produktów do makijażu i pielęgnacji skóry...
Odsetek Polaków, którzy aktywnie poszukują w sklepach promocji wzrósł z 81 proc. w 2019 r. do 90 proc. w 2022 r. – podaje NielsenIQ. 9 na 10 osób...
18 stycznia 2023
19 stycznia 2023
Widać już, że konsumenci zmieniają swoje nawyki zakupowe i najpierw wybierają produkty pierwszej potrzeby. Każda marka kosmetyczna będzie musiała ostrożnie zarządzać...
17 stycznia 2023
12 stycznia 2023
3 stycznia 2023
HANDEL I DYSTRYBUCJA
E-commerce
Hurt i logistyka
27 kwietnia 2022, 14:38
wiadomoscikosmetyczne.pl
Aż 84 proc. firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu, a już co czwarta korzysta z tej możliwości (fot. shutterstock)
Już 41 proc. firm z branży B2B działa na tym rynku e-commerce i ocenia wejście w ten obszar jako sukces. Co czwarta firma ponad 80 proc. przychodów czerpie właśnie ze sprzedaży on-line, a ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, np. poprzez wejście na rynki zagraniczne – wynika z raportu „B2B e-commerce NOW”, zrealizowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
Z badania „B2B e-commerce NOW” wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie, a aż 41 proc. firm prowadzi sprzedaż w e-commerce. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20 proc.). Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie. Ważnym czynnikiem rozwoju tego rynku stały się także ograniczenia i restrykcje covidowe.
– Polski e-commerce jest w niezwykle ważnym momencie. Rynek rośnie bardzo szybko, klienci oczekują zmian, a firmy widzą korzyści z wejścia w sprzedaż internetową, również dla produktów i usług B2B, by zwiększać zasięg, wchodzić na nowe rynki – także zagraniczne, docierać do nowych llientów, obniżać koszty obsługi oraz zwiększać marżę i przychody – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Zarządu e-Izby.
Z raportu „B2B e-commerce NOW” wynika też, że aż 95 proc. firm widzi pozytywne efekty uruchomienia sprzedaży B2B w Internecie, a większość firm uznaje je za sukces – wskazania to 3.86 (w skali 1-5). Wśród najczęściej wymienianych korzyści firmy wskazują wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Aż 84 proc. firm, uważa, że e-commerce jest szansą na rozwój polskiego eksportu, a już co czwarta korzysta z tej możliwości. Kolejne 5 proc. rozważa wyjście z e-handlem na rynki zagraniczne jeszcze w tym roku.
Równie wiele firm decyduje się także na zakupy w internecie. Potwierdzeniem są wyniki Allegro Biznes, platformy wspierającej handel pomiędzy przedsiębiorstwami.
– W pierwszym roku jej działania odnotowaliśmy 36-procentowy wzrost kupujących z kontem firmowym. Zachowania klientów B2B upodabniają się więc do zachowań B2C. Stanowiska decyzyjne w firmach obejmuje bowiem coraz więcej tzw. millennialsów – osób przyzwyczajonych do cyfrowego kupowania i jednocześnie świadomych korzyści płynących z e-commerce – powiedział Piotr Truszkowski, Head of B2B w Allegro.W badaniu ocenie poddano także wyzwania, z jakimi mierzą się firmy przy wdrażaniu e-handlu w B2B. Najczęściej wymieniane negatywne skutki wdrożenia tego kanału sprzedaży to zwiększenie kosztów IT czy konieczność zatrudniania ekspertów, którzy podnoszą ceny swoich usług. E-przedsiębiorstwa obawiają się skutecznego przebicia się z ofertą, agresywnej konkurencji czy konkurowania przez obniżanie cen. Szczególną uwagę zwracają także na kwestie związane z cyberbezpieczeństwem swoich klientów.Udział B2B e-commerce dynamicznie rośnie, a w ciągu najbliższych lat jeszcze przyspieszy. Wiele producentów i dystrybutorów transformuje się cyfrowo, a wejście w e-handel – krajowy i międzynarodowy – to dla nich ogromna szansa na dalszy rozwój.
Drogerie Natura pracują nad nową odsłoną serwisu drogerinatura.pl. Prace wdrożeniowe,
Rossmann utrzymał 8. pozycję w rankingu najpopularniejszych serwisów e-commerce w Polsce
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
31 maja 2022
zdjęć: 92
12 maja 2022
27 grudnia 2022
23 grudnia 2022
21 grudnia 2022
20 grudnia 2022