StoryEditor
Producenci
11.09.2020 00:00

Złota Perła dla innowacyjnej linii kosmetyków Aqua Your Body – Aquayo

Linia kosmetyków nawadniających Aquayo została nagrodzona złotą Perłą Rynku Kosmetycznego w kategorii Innowacja roku – pielęgnacja twarzy.

“Wyobraź sobie, że przekraczasz próg świeżej, rewitalizującej przestrzeni, gdzie skóra promienieje młodością. Zostawiasz za drzwiami smog i zanieczyszczenia… Zanurzasz się w krystalicznych, nawilżających źródłach i czujesz jak Twoja cera odzyskuje gładkość i zdrowy wygląd” – takie słowa widnieją „na progu” ogrodu Aquayo, innowacyjnej linii pielęgnacyjnej do twarzy, która powstała z myślą o współczesnej kobiecie, ale i z troską o planetę. Misja marki nie kończy się bowiem na przywracaniu przedwcześnie utraconego młodego wyglądu, ale sięga do źródeł problemów ekologicznych.

Założyciele marki, rodzeństwo Daniel i Izabella Kolmetz, od początku wiedzieli, że aby jeszcze skuteczniej rewitalizować zbyt szybko starzejącą się skórę, trzeba również myśleć o środowisku. Aquayo jako pierwsza polska marka kosmetyków do pielęgnacji wprowadziła na polski rynek wymienne opakowanie refill z biotworzyw. Postawiła na naturalne piękno w pełnym tego słowa znaczeniu, co szybko zostało zauważone i docenione przez ekspertów z branży. 10 września 2020 linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Aquayo odebrała nagrodę za I miejsce w plebiscycie branżowym Perły Rynku Kosmetycznego, w kategorii Innowacja roku – pielęgnacja twarzy.

Perły Rynku Kosmetycznego to prestiżowe i niezależne ogólnopolskie badanie, w którym wybitni specjaliści handlu wyłaniają najciekawsze nowości spośród 400 zgłoszeń, w ponad 30 kategoriach.

Promując najnowszą wiedzę i osiągnięcia naukowe, Aquayo chce zwiększać świadomość ekologiczną wśród konsumentów. Zastosowanie wkładów wymiennych, wykonanych z biotworzyw, przyczynia się do wolniejszego zużywania zasobów kopalnych o 82 proc. i obniżenia emisji dwutlenku węgla o 83 proc. To okazja dla klienta, aby obniżyć negatywny wpływ na środowisko (odpady z tworzyw sztucznych zmniejszają się z 40,15 g do jedynie 8 g).

Ostatnią innowacją, która przyczyniła się do wyróżnienia jest aplikacja mobilna oparta na rozszerzonej rzeczywistości. W nowatorskim wydaniu 3D prowadzi użytkowniczki krok po kroku poprzez pełny rytuał Aquayo — rytuał w pełni zgodny z naturą, wspierany technologią.

Opinie przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci handlowych, czyli jurorów badania Perły Rynku Kosmetycznego:

Peeling z kwasami AHA – rewelacja! Niesamowicie szybko działa, od razu widać efekty. Krem na dzień – bardzo ładny zapach. Ma ciekawą konsystencję. Dobrze nawadnia, pozostawia skórę miękką i nawilżoną. Fajny pomysł z wymiennymi wkładami”

„Hit hitów. Rewelacyjna konsystencja. Opakowanie prawdziwie eko”

„Dobrze skomponowana linia kosmetyków, która pozwala kompleksowo zadbać o właściwą pielęgnację skóry. Opakowania podkreślają naturalność marki i składników. Fantastyczny filmik promocyjny, z którego wynika, ze marka jest skierowana do świadomych i pewnych siebie kobiet”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 07:59