28 czerwca 2022
Czyżby DM-Drogerie Markt zainspirowało się rozwiązaniami z polskiego rynku? Wygląda na to, że tak i firma z Karlsruhe testuje obecnie kasy samoobsługowe na swoim rodzimym,...
27 czerwca 2022
24 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
29 czerwca 2022
UOKiK ukarał sześcioro znanych influencerów za brak współpracy z urzędem w zakresie odpowiedniego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych. Kary...
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Sieci handlowe
Sieci drogeryjne
24 maja 2022, 16:17
Anna Zawadzka
Szymon Mordasiewicz, commercial director GfK Consumer Panels & Services podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)
Presja cenowa, inflacja, niepewność jutra powoduje wzmocnienie „sprytnych zachowań zakupowych”. To świetny czas dla rozwoju marek własnych – przekonuje Szymon Mordasiewicz, commercial director GfK Consumer Panels & Services podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Ostatnie lata to renesans marek własnych. Według danych GfK ich udział wartościowy w rynku FMCG wynosi obecnie 20 proc. W 2020 segment marek własnych był wart niecałe 34 mld zł, a w 2021 – już niemal 37 mld zł.
W 2021 r. marki własne miały 13,5 mln nabywców, którzy średnio kupowali Private Labels 116 razy w ciągu roku. Dynamika wartości wydatków na te produkty wzrosła w 2021 w porównaniu do 2020 r. o 9 proc.
– Teraz, w kontekście szalejącej inflacji, te wzrosty mogą być jeszcze większe – uważa Szymon Mordasiewicz, commercial director GfK Consumer Panels & Services podczas Forum Branży Kosmetycznej 2022.
Dodaje, że wzrost zainteresowania markami własnymi jest możliwy dzięki ich jakości, rozpiętości asortymentu, innowacyjności oraz dobrej ceny. Konsumenci poszukują takiej oferty, która pozwoli im rozsądnie wydawać pieniądze, ale nie chcą przy tym rezygnować z jakości.
– Private Labels bez kompromisów jakościowych to świetna oferta na obecne czasy – przekonuje ekspert GfK.
Zaznacza jednak, że marka własna musi być dobrze widoczna na półce sklepowej i być rozpoznawalna. COVID skrócił bowiem czas przeznaczany przez konsumentów na zakupy. Decyzje w sklepie podejmowane są szybko. I choć wartość koszyka zakupowego jest wyższa, biorąc pod uwagę jedną wizytę w sklepie, to liczba tych wizyt zmalała o 45 wizyt w ciągu roku. Walka o uwagę konsumenta musi wiec zostać zintensyfikowana.
10. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w ramach Retail Trends 2022, konferencji łączącej producentów i handel z sektora food i kosmetycznego.
Sytuacja kryzysowa wymusiła na firmach budowę etycznie zaangażowanych marek. Dziś brandy
Wskaźnik koncentracji na rynku kosmetycznym wskazuje, że tendencje są wzrostowe. Wyjątkiem jest
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022