REKLAMAWK_wrzesień_baner główny_październik

PRODUCENCI I MARKI

Inwestycje

Innowacje

OPAKOWANIA

 

24 września 2021, 11:30



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Dzięki systemowi firmy chcą dostarczać konsumentom jasnych, przejrzystych i porównywalnych informacji o ekologicznym wpływie produktu na środowisko, z uwzględnieniem całego jego cyklu życia.

Dzięki systemowi firmy chcą dostarczać konsumentom jasnych, przejrzystych i porównywalnych informacji o ekologicznym wpływie produktu na środowisko, z uwzględnieniem całego jego cyklu życia. (fot. shutterstock)

Henkel, L'Oréal, LVMH, Natura &Co i Unilever łączą siły, aby opracować ogólnobranżowy system oceny wpływu produktów kosmetycznych na środowisko.

Pięciu kosmetycznych gigantów chce stworzyć system, którego celem jest dostarczenie konsumentom jasnych, przejrzystych i porównywalnych informacji o ekologicznym wpływie produktu na środowisko, z uwzględnieniem całego jego cyklu życia.

Dobrowolny system zostałby zbudowany wokół czterech podstawowych zasad: wspólnej metodologii pomiaru wpływu na środowisko w całym cyklu życia produktu, wspólnej bazy danych wpływu na środowisko standardowych składników i surowców, wspólnego narzędzia do obliczania wpływu na środowisko dla każdego produktu oraz ujednolicony system punktacji umożliwiający konsumentom łatwe dokonywanie porównań.

Cała piątka chce również angażować zewnętrznych naukowców, akademików i organizacje pozarządowe w cały proces rozwoju, aby zapewnić integralność procesu. Liczą też, że do inicjatywy przyłączy się jak najwięcej innych firm kosmetycznych – pisze CosmeticsDesign-Europe.

„Nowy system oceny i punktacji będzie miał na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na większą przejrzystość w zakresie wpływu produktów kosmetycznych na środowisko – formuły, opakowania i zastosowania. Celem jest poprawa informacji dostępnych dla konsumentów i umożliwienie im bardziej zrównoważonych wyborów dóbr konsumpcyjnych" – informują firmy.

 To działanie jest związane z wyzwaniami, przed jakimi staną firmy kosmetyczne w związku z Zielonym Ładem.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony