Wynalazek krakowskich naukowców daje długotrwałą ochronę przeciwsłoneczną.

Wynalazek krakowskich naukowców daje długotrwałą ochronę przeciwsłoneczną. (fot. Shutterstock)

Grupa naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego uzyskała naturalny preparat, skuteczny w blokowaniu promieniowania UV. Już jedno posmarowanie się nim może chronić skórę przez cały urlop. Wynalazek jest już opatentowany, trwają poszukiwania inwestora, który sfinansuje dalsze badania oraz produkcję – czytamy na portalu Tokfm.pl

Profesor Marcin Majka z Katedry Immunologii Klinicznej i Transplantologii Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego wyjaśnił, na czym polega skuteczność preparatu. Ten zawiera bowiem melaninę zamiast substancji syntetycznych. Zespół badaczy z Uniwersytetu Jagiellońskiego odkrycia dokonał przypadkiem. Pracowano nad terapią na chorobę Parkinsona i podczas badań powstały czarne komórki produkujące melaninę.

Dzięki temu odkryciu stworzono prototyp preparatu, który doskonale chroni skórę przed promieniowaniem UV i może być wykorzystywany w kremach zamiast filtrów UV. Unikalną zaletą odkrycia jest fakt, że melanina jest w stanie przeniknąć w głębsze warstwy skóry, co może sprawić, że jedno użycie stworzy ochronę przed słońcem, która wystarczy na cały wyjazd czy nawet wakacje!

Przeczyta również: Opalaj się z głową! Poradnik bezpiecznego przebywania na słońcu