StoryEditor
Producenci
25.03.2020 00:00

Powstał program łączący producentów płynów odkażających z ich odbiorcami i dostawcami surowców

Polski Związek Przemysłu  Kosmetycznego uruchomił inicjatywę mającą wesprzeć firmy, które mają problem w dostępie do etanolu. #BusinessMatching ma też łączyć producentów preparatów odkażających z instytucjami publicznymi szukającymi dostawców.

Wiele firm mogłoby produkować więcej preparatów odkażających, gdyby nie brak etanolu (wiadomoscikosmetyczne.pl pisały o tym TUTAJ).

– Walczymy z tym problemem na poziomie ministerialnym. Chcemy także wesprzeć firmy w nawiązywaniu kontaktów biznesowych, ułatwiających zdobycie surowca oraz zbycie produktów do dezynfekcji. Służyć ma temu projekt #BusinessMatching – informuje sztab kryzysowy PZPK.

#BusinessMatching ma ułatwić kontakty firm na dwóch różnych płaszczyznach:

  • pomiędzy producentami antybakteryjnych produktów kosmetycznych i produktów biobójczych do dezynfekcji, a instytucjami publicznymi poszukującymi ich dostawców,
  • pomiędzy producentami ww. preparatów kosmetycznych i biobójczych, a dostawcami etanolu (w szczególnych przypadkach także innych komponentów) do ich produkcji.

PZPK szuka firm, które są w stanie wyprodukować produkty biobójcze do dezynfekcji i są gotowe do produkcji na zamówienie w przypadku zapytań instytucji publicznych. O rejestrację w programie związek prosi również firmy, które uzyskały pozwolenia w URPL w tzw. „szybkiej ścieżce” i byłyby gotowe do produkcji dla instytucji.

związek zbiera też informacje, kto produkuje produkty kosmetyczne (np. żele do rąk) o działaniu antybakteryjnym. Sztab kryzysowy Kosmetycznych.pl będzie na bieżąco przekazywać te informacje do Ministerstwa Rozwoju.

Jednocześnie PZPK szuka firm, które mają na zbyciu etanol. Lista będzie sukcesywnie uzupełniana.

Osobą wydelegowaną do obsługi projektu #BusinessMatching jest Marta Wiąckowska Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 48 668 958 648.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. grudzień 2025 00:06