StoryEditor
Producenci
19.04.2022 00:00

L‘Occitane zdecydowało o zamknięciu sklepów w Rosji

L‘Occitane w końcu postanowiło zamknąć sklepy stacjonarne oraz online w Rosji. Jeszcze do niedawna firma informowała, że będzie działała na rosyjskim rynku, a swoją decyzję tłumaczyła obawą o rosyjski odwet na swoich pracownikach

– Zdecydowanie potępiamy nieusprawiedliwioną inwazję Rosji na Ukrainę. Jednym z filarów naszej firmy jest troska o ludzi. Biorąc pod uwagę ich ogromne cierpienie, postanowiliśmy zamknąć nasze sklepy stacjonarne oraz online w Rosji – podała L'Occitane na swoim profilu na Facebooku.

Jeszcze do niedawna firma informowała, że nie zamierza zamykać sprzedaży w Rosji. Co prawda wstrzymała wysyłkę swoich towarów na rosyjski rynek, ale Rosjanie nadal mogli korzystać ze sklepu internetowego. Przedstawiciele L'Occitane tłumaczyli, że firma zdecydowała się nad dalszą współpracę, ponieważ chce chronić personel przed restrykcjami. W Rosji marka zatrudnia 700 pracowników. Szczególni obawiała się o tych, którzy mają krewnych w Ukrainie lub są pochodzenia ukraińskiego.

Takie działanie L'Occitane spotkało się z falą krytyki ze strony klientów tej firmy na świecie, również w Polsce.

– To okropne, że firma L'Occitane nie zrezygnowała że swojej działalności w Rosji. 80 proc. Rosjan popiera wojnę w Ukrainie, w tym morderstwa i gwałty na dzieciach. Całkowite odcięcie od zachodnich produktów jest bardzo ważne po to, aby właśnie ci "zwykli" Rosjanie odczuli potępienie cywilizowanego świata. Byłam wierną klientką firmy przez wiele lat. W tej chwili nigdy już nie odwiedzę salonu kosmetycznego, który będzie używał tych kosmetyków i nigdy nic od tej firmy nie kupię. Uważam też, że porządne, wrażliwe osoby nie powinny dla tej firmy pracować – napisała jedna z niedawnych fanek marki na Facebooku.

Po informacji, że jednak L'Occitane zdecydowała się na wycofane z Rosji, klienci firmy zastanawiali się "czy jest to wynik zmiany przekonania czy brak zagwarantowanego łańcucha dostaw". Komentarz na to pytanie nie pozostawia wątpliwości, że do zmiany decyzji przyczynił się bojkot marki przez klientów na świecie.

– Policzyli sobie sprytnie, że zubożała Rosja jako potencjalny rynek zbytu vs. setki milionów klientów w krajach zachodnich, wiec nie ma co ryzykować strat finansowych spowodowanych utratą tych drugich – czytamy na FB.

Faktycznie aktywiści wzywali do bojkotu marki, licząc, że w obawie o pogorszenie wyników, koncern zmieni swoją decyzję. W zeszłym roku francuska firma L'Occitane osiągnęła zyski ze sprzedaży swoich produktów w wysokości 1,5 miliarda euro.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 10:37
L’Oréal wskazany jako preferowany nabywca imperium Giorgio Armaniego; „Deal z Keringiem nie hamuje negocjacji z Armanim”
Czy L’Oréal przejmie Armaniego?Anna Zawadzka

Po śmierci legendarnego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego we wrześniu 2025 roku, w wieku 91 lat, opublikowano jego testament, który wyznacza kierunek przyszłości jednej z najważniejszych marek w historii światowej mody. Dokument ujawnia, że L’Oréal, LVMH oraz Luxottica zostali wskazani jako preferowani nabywcy udziałów w grupie Armani, obejmującej zarówno działalność modową, jak i kosmetyczną.

Testament zakłada, że 15 proc. udziałów Armani Group musi zostać sprzedane w ciągu półtora roku od śmierci projektanta, a kolejnych 30 proc. do 54,9 proc. – w ciągu pięciu lat, najlepiej temu samemu nabywcy. L’Oréal, który od lat posiada licencję na produkcję zapachów, pielęgnacji i makijażu marki Armani, został wskazany jako główny kandydat do przejęcia większościowego pakietu. Francuski koncern, kierowany przez Nicolasa Hieronimusa, już zapowiedział, że rozważa wszystkie dostępne opcje dotyczące przyszłości współpracy z marką.

„Umowa, którą właśnie zawarliśmy z firmą Kering, nie powstrzymuje nas od rozważenia żadnej z opcji negocjacyjnych, jakie mamy z firmą Armani” – powiedział Hieronimus w rozmowie z inwestorami. W przypadku braku porozumienia z potencjalnym nabywcą, testament przewiduje alternatywne rozwiązanie – debiut giełdowy spółki. Zgodnie z wolą Armaniego, fundacja Giorgio Armani Foundation, utworzona w 2016 roku w celu zapewnienia ciągłości zarządzania firmą, ma jednak zachować 30 proc. udziałów, gwarantując tym samym, że wartości i wizja założyciela pozostaną częścią przyszłego kierunku marki.

Równocześnie L’Oréal kontynuuje dynamiczne poszerzanie swojego portfela marek. We wrześniu koncern sfinalizował przejęcie brytyjskiej marki Medik8, znanej z produktów do pielęgnacji skóry, która utrzymuje dwucyfrowe tempo wzrostu. Zakończono także transakcję zakupu amerykańskiej marki do pielęgnacji włosów Color Wow, ogłoszoną w lipcu. Oba przejęcia wpisują się w strategię L’Oréala umacniania pozycji w segmencie premium i dermokosmetyków.

Jeśli transakcja dotycząca Armani Group dojdzie do skutku, będzie to jedno z najważniejszych przejęć w historii europejskiego rynku luksusowego, łączące spuściznę włoskiego krawiectwa z globalnym potencjałem największych koncernów kosmetycznych i modowych świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.10.2025 09:38
Galderma z rekordową sprzedażą i podniesioną prognozą na 2025 rok
Producent kosmetyków i leków dermatologicznych świętuje triumf.Galderma

Galderma Group AG odnotowała rekordowe przychody netto w wysokości 3,737 mld dolarów za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku, co oznacza wzrost o 15 proc. w stałych kursach walutowych. Wynik ten osiągnięto mimo trudnych warunków rynkowych i ograniczonych wydatków konsumenckich. Wzrost napędzały głównie wyższe wolumeny sprzedaży oraz korzystna struktura produktowa. W samym trzecim kwartale przychody wzrosły o 21 proc. rok do roku, przewyższając oczekiwania rynku i potwierdzając przyspieszenie wzrostu we wszystkich segmentach działalności i regionach geograficznych.

Silna dynamika wzrostu w pierwszych dziewięciu miesiącach roku przełożyła się na 13,2 proc. wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych oraz 17,5 proc. wzrost w Stanach Zjednoczonych (w stałych kursach walutowych). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano zarówno w segmencie estetyki iniekcyjnej, jak i dermatologii terapeutycznej na poziomie globalnym oraz w większości kluczowych rynków spółki. Galderma zwiększyła udziały rynkowe w obu subsegmentach estetyki iniekcyjnej, a także w międzynarodowej sprzedaży dermokosmetyków, przewyższając dynamikę całego rynku dermatologicznego.

Segment dermatologii terapeutycznej przyniósł Galdermie 804 mln USD przychodów w pierwszych dziewięciu miesiącach roku, co oznacza wzrost o 40,4 proc. rok do roku. Wynik ten napędzał przede wszystkim sukces preparatu Nemluvio, który kontynuował silne tempo wzrostu w USA i Niemczech, a także był wprowadzany na kolejne rynki międzynarodowe. Przychody z Nemluvio z 263 mln USD zrekompensowały spadki w dojrzałej części portfela produktów terapeutycznych, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

W segmencie dermokosmetyków Galderma odnotowała przychody na poziomie 1,063 mld USD, co stanowi wzrost o 8,2 proc. w stałych kursach walutowych. Firma przekroczyła tempo wzrostu rynku globalnego, zdobywając udziały w większości kluczowych krajów. Dwucyfrowe wzrosty osiągnęły marki Cetaphil i Alastin, szczególnie w sprzedaży międzynarodowej. Pomimo ostrożnych nastrojów konsumenckich, segment ten utrzymał stabilny i zrównoważony rozwój.

W obliczu mocnych wyników Galderma podniosła swoje prognozy na cały rok 2025. Spółka oczekuje teraz wzrostu sprzedaży netto w przedziale 17,0–17,7 proc. rok do roku w stałych kursach walutowych (wcześniej +12–14 proc.) oraz wzrostu marży EBITDA Core do 23,1–23,6 proc. (wcześniej ok. 23 proc.). Zaktualizowane wytyczne odzwierciedlają skuteczną realizację strategii handlowej i silne fundamenty wzrostu w kluczowych segmentach rynku dermatologicznego i estetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. październik 2025 20:38