StoryEditor
Producenci
29.09.2022 00:00

Pracownicy firmy Henkel Polska zebrali śmieci z Lasu Młochowskiego

Henkel po raz drugi połączyła siły z Fundacją Nasza Ziemia. W ramach 29. polskiej edycji międzynarodowej akcji Sprzątanie Świata pracownicy polskiego oddziału firmy zbierali śmieci w Lesie Młochowskim pod Warszawą.

Pracownicy polskiego oddziału firmy Henkel oraz przedstawiciele fundacji Nasza Ziemia sprzątali las w Młochowie pod Warszawą. Zebrali prawie pół tony butelek i plastików, a także opony, zabawki, buty, sztuczną choinkę, odtwarzacz DVD i kineskop telewizora.

– Nasz zespół od lat chętnie angażuje się w wolontariackie projekty oraz akcje społeczne na rzecz środowiska naturalnego. Sprzątanie lasów to świetne połączenie działań dla dobra naszej planety, integracji pracowników i aktywności na świeżym powietrzu. Praca, którą wykonujemy sprzątając las ma pozytywny wpływ na lokalne społeczności i zwierzęta zamieszkujące pobliskie tereny – skomentował Patricjus Ziecik, dyrektor marketingu w dziale Laundry & Home Care Henkel Polska.

Przypomniał przy okazji, że Henkel prowadzi wiele innych działań na rzecz środowiska naturalnego.

– Strategia zrównoważonego rozwoju i dbanie o środowisko i proekologiczne zmiany w produktach są dla Henkla priorytetem. Formuły produktów zmieniają się na biodegradowalne, bardziej odpowiadają więc pro-ekologicznemu podejściu do życia naszych konsumentów. Coraz więcej opakowań nadaje się do przetworzenia i jest tworzonych z materiałów pochodzących z recyklingu, a w 2025 roku ma to być już 100 proc. – dodał Patricjus Ziecik.

Czytaj też: Henkel Polska doceniony za dobre praktyki biznesowe

Wśród innych akcji, jakie na rzecz środowiska prowadzi Henkel, warto tez wymienić Lekcję Nieśmiecenia. Jest to kampania edukacyjna, która wspiera szkoły w procesie edukacji ekologicznej związanej z segregacją odpadów. Partnerem tej kampanii jest także Fundacja Nasza Ziemia.

Czytaj też: Podsumowanie akcji edukacyjnej Henkel Polskiej i Fundacji Nasza Ziemia

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:18