Sztuczna inteligencja (AI) w branży kosmetycznej stała się już codziennością, rewolucjonizując sposób, w jaki marki tworzą, promują i dostosowują produkty. AI pozwala na analizę danych o preferencjach i potrzebach konsumentów, co umożliwia tworzenie spersonalizowanych formuł i rekomendacji pielęgnacyjnych. Dzięki inteligentnym algorytmom, aplikacje mogą precyzyjnie dopasować kosmetyki do rodzaju skóry użytkownika, a narzędzia do wirtualnej rzeczywistości pozwalają testować makijaż bez wychodzenia z domu. Sztuczna inteligencja wpływa także na produkcję, optymalizując procesy, poprawiając jakość produktów i minimalizując ich negatywny wpływ na środowisko.
Adam Nitecki, General Manager E-commerce w L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, opowiedział o zastosowaniu AI następująco:
Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine w Unilever skomentowała temat tak:
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.
