StoryEditor
Beauty
08.10.2020 00:00

Jesień - czas regeneracji i przygotowania skóry na chłodniejsze dni

Okres jesienno-zimowy to przede wszystkim pora zmiennych temperatur, wiatru oraz deszczu – czynników, przez które skóra traci swój blask. Dodatkowo zmęczona po ekspozycji na słońce, kąpielach w słonej wodzie staje się szorstka. Do jej regeneracji sprawdzą się produkty o mocnej koncentracji składników aktywnych, takie jak olejki, serum czy koncentraty - radzą eksperci marki skin regimen.

Gdy za oknem jesienna aura, warto przetestować kosmetyki stworzone w oparciu o innowacyjne formuły, aktywne kompleksy roślinne i unikalne składniki aktywne, które odpowiednio zregenerują i odżywią skórę. Ekspozycja skóry na mocne słońce latem czy porywisty wiatr podczas chłodniejszych dni, wpływa na rozpad włókien kolagenowych, czego skutkiem jest utrata jędrności i podrażnienia.

Przygotowując skórę do zimy należy pamiętać przede wszystkim o jej odpowiednim zregenerowaniu i odżywieniu. 

Dla cery szczególnie ważne są witaminy i minerały, które możemy dostarczyć organizmowi w postaci dobrze zbilansowanej diety, ale także pomóc skórze od zewnątrz, stosując właściwe preparaty. Wyjątkowo zalecane są produkty, zawierające witaminę A oraz C. Ta ostatnia posiada silne działanie antyoksydacyjne, wzmacnia ścianę naczyń krwionośnych oraz poprawia ich elastyczność. Dodatkowo może redukować przebarwienia.

Przydatny będzie kosmetyk w formule silnie rozświetlającego koncentratu. Serum chroni skórę przed wolnymi rodnikami i stymuluje syntezę kolagenu. Doskonale rozjaśnia skórę, dodając jej blasku i świeżości. Skóra po użyciu staje się bardziej elastyczna, sprężysta oraz promienna. Koloryt cery zostaje wyrównany oraz przebarwienia ulegają rozjaśnieniu. Dobrze, gdy produkt jest stworzony ze składników pochodzenia naturalnego, bez obecności silikonów oraz syntetycznego zapachu.

Wśród kosmetologów powodzeniem cieszą się produkty zawierające retinol, czyli pochodną witaminy A. Dzięki swojemu działaniu, które stymuluje produkcję naturalnego kolagenu jest powszechnie uznawany przez nich za jedyny składnik skutecznie zwalczający oznaki starzenia. Produkty z zawartością retinolu pomagają odwrócić zmiany zachodzące w głębszych strukturach skóry na skutek uszkodzenia kolagenu i elastyny, wywołane m.in. ekspozycją na słońce.

Skoncentrowane serum, które jest połączeniem retinolu oraz sylibiny - składnika występującego w nasionach ostropestu plamistego – będzie niezwykle skuteczną, naturalną alternatywą dla kwasu retinolowego o wysokiej tolerancji dla skóry. Kremowy retinol zapewni intensywne, ale zarazem delikatne działanie odnawiające i regenerujące, które w widoczny sposób zmniejszy widoczność zmarszczek oraz niedoskonałości, jednocześnie poprawiając jędrność. Ze względu na swoje właściwości jest szczególnie zalecany dla skóry po intensywnej ekspozycji na słońce.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.10.2025 10:07
Raport Oriflame: Piękno a znaczenie dobrego samopoczucia emocjonalnego
Piękno jest głęboko emocjonalnym doświadczeniem, które dodaje siły - mówi Anna Malmhake, CEO OriflameShutterstock

Firma Oriflame opublikowała swój pierwszy raport Beauty & Wellbeing, ujawniający znaczącą zmianę w sposobie postrzegania i definiowania piękna przez kobiety na całym świecie. Opierając się na badaniach przeprowadzonych wśród 3,5 tys. kobiet w siedmiu krajach, raport podkreśla kluczową rolę, jaką piękno odgrywa w budowaniu dobrego samopoczucia emocjonalnego, pewności siebie i codziennej dbałości o siebie.

Nowe badania, przeprowadzone przez firmę Oriflame, redefiniują piękno jako kluczowy czynnik wpływający na dobre samopoczucie. Wyniki badań pokazują, że piękno nie polega dziś na dążeniu do perfekcji, ale na poczuciu wsparcia emocjonalnego, więzi i kontroli.

Raport ten potwierdza to, w co wierzymy od dziesięcioleci: że piękno jest głęboko emocjonalnym doświadczeniem, które dodaje siły. Kobiety na całym świecie mówią nam, że rytuały związane z pielęgnacją pomagają im zachować równowagę, pewność siebie i poczucie więzi z samą sobą. Właśnie takie piękno reprezentuje Oriflame: dostępne, skuteczne i znaczące emocjonalnie – komentuje wyniki raportu Anna Malmhake, dyrektorka generalna i prezeska Oriflame.

Najważniejsze wnioski:

  • Piękno i dobre samopoczucie są ze sobą ściśle powiązane: 95 proc. respondentów twierdzi, że dostrzega związek między pięknem a dobrym samopoczuciem, a 42 proc. z nich uważa, że związek ten jest silny.
  • Około 64 proc. kobiet jest najbardziej zainteresowanych spersonalizowaną pielęgnacją skóry i odżywianiem, bardziej niż jakimikolwiek innymi działaniami prozdrowotnymi.
  • Około 71 proc. uważa, że społeczeństwo nadmiernie podkreśla znaczenie wyglądu fizycznego, podczas gdy oni sami przywiązują większą wagę do pewności siebie (47 proc.) i szczęścia (36 proc.). Około 43proc. respondentów łączyło piękno zarówno z cechami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi.

Piękny wygląd sprawia, że jestem szczęśliwa" zostało uznane za najlepszy sposób na poprawę samopoczucia, ale wśród innych korzyści znalazły się również „bardziej pozytywne nastawienie do życia", „odnalezienie wewnętrznego spokoju dzięki dobremu wyglądowi" oraz „odświeżenie umysłu dzięki dbałości o swój wygląd".

image

Opcja Natura – gdy siła natury spotyka rzemiosło

Jako obecna na całym świecie firma z branży Beauty & Wellbeing, Oriflame od 1967 roku pomaga ludziom czuć się lepiej i lepiej wyglądać, oferując szeroką gamę wysokiej jakości, innowacyjnych i zrównoważonych kosmetyków do pielęgnacji urody i poprawy samopoczucia. Firma działa na ponad 60 rynkach.

Raport „Beauty & Wellbeing" został zlecony przez firmę Oriflame i przeprowadzony niezależnie przez firmę Toluna w listopadzie i grudniu 2024 r. W ramach badania ankietowano kobiety w wieku 18-75 lat w Chinach, Indiach, Meksyku, Nigerii, Polsce, Turcji i Wielkiej Brytanii, analizując wpływ nawyków związanych z pielęgnacją urody na samopoczucie emocjonalne, fizyczne i społeczne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zdrowie
03.10.2025 20:39
Różowy Październik: kampania DOTYKAM=WYGRYWAM ruszyła po raz 14!
Pomysłodawczynią kampanii jest Izabela Sakutova prezeska Fundacji Wsparcie na Starciemat.pras.

1 dnia października, miesiąca świadomości raka piersi, którego symbolem jest różowa wstążka, w hotelu Sheraton Grand w Warszawie odbyło się spotkanie prasowe inaugurujące 14. edycję społecznej ogólnopolskiej kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, której celem jest profilaktyka raka piersi. Hasłem przewodnim tegorocznej akcji jest: Przykładem ratujesz, bo troska zaczyna się od dotyku i potrafi uratować życie.

Patronat nad DOTYKAM=WYGRYWAM objęła Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych, instytucja, która na co dzień stoi na straży zdrowia kobiet.




W spotkaniu udział wzięły Ambasadorki: Anna Maria Sieklucka, Aneta Zając, Aleksandra Kamińska – fotografka, która stworzyła tegoroczną sesję wizerunkową kampanii, Maja Todd – Miss Polonia 2025, Paulina Czepielewicz, Anna Męczyńska, Lidia Kalita, Anna Wendzikowska, Emilia Dankwa, Monika Mrozowska, Paulina Orłoś, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Aleksandra Kisio, Ilona Krawczyńska, Milena Krawczyńska, Ada Fijał, Daria Widawska, Monika Kołodyńska-Lewandowska, Anna Iberszer, Joanna Ceplin, Małgorzata Sokołowska, Angelika Miszalska-Kamińska, Ewa Jakubiec – Miss Polonia 2023. 

Pomysłodawczynią kampanii jest Izabela Sakutova prezeska Fundacji Wsparcie na Starcie, która podkreśla, że tegoroczna kampania przypomina nam, że zdrowie to nie tylko nasza sprawa, ale też naszej córki, mamy, siostry, siostrzenicy, przyjaciółki.

Aktualnie naszym głównym celem jest zbiórka funduszy na zakup BIUSTObusa, które będzie mobilnym centrum edukacji o zdrowiu piersi. Będzie docierało z BIUSTOpozytywną edukacją, wszędzie tam, gdzie tej wiedzy tak nadal brakuje. Chcemy docierać i do małych miejscowości i brać udział w wszelkiego rodzaju eventach sportowych, koncertach, festiwalach. Chcemy rozmawiać z młodymi kobietami, bo to, czego Ania się nie nauczy, tego Anna nie będzie wiedzieć. Bardzo dziękuję partnerom, którzy się zaangażowali, a w szczególności kluczowym darczyńcom - Panache, Swederm, Marilyn, Bra Tape i Wtórpolowi, dzięki którym zbliżamy się do celu. Dziękuję Ambasadorkom, które swoją twarzą i tym, co robią, świadczą o tym, że nasza kampania ma sens. Dziękuję również mediom za nagłośnienie jej przekazu - mówi Izabela Sakutova.

Dla mnie wyjątkowym narzędziem jest BIUSTOapka, ponieważ zamienia opiekę nad swoim zdrowiem w zabawę. Poza tym motywuje do działania, ponieważ zbiera się w niej punkty za różne aktywności i to jest bardzo wyjątkowe. Jej działanie porównałabym do wirtualnej asystentki, która przypomina o badaniu piersi, mammografii, USG. Jest też bogata w wiedzę i przepiękna wizualnie - dodaje Maja Todd, Miss Polonia 2025

image
mat.pras.

Iza Sakutova, prezeska fundacji i pomysłodawczyni kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 14 lat temu zainicjowała ogólnokrajowe samobadanie piersi. To cała sieć działań, które my kobiety możemy podjąć, żeby czuć się lepiej, mieć piękne biustonosze, dobrze dopasowane. A dobrze dopasowany biustonosz to też zdrowie. Każda kobieta małym działaniem przyczynia się do wielu wspaniałych rzeczy. A jak zaczynamy od małych kroczków, to te małe kroczki pomnożone przez tysiące dają milowy krok. Zatem reCYCling to jest początek, który może rozpocząć piękne działanie w przyszłości - mówi Daria Widawska

Niezależnie czy będziemy rozmawiać na temat karmienia piersią w miejscach publicznych, czy ogólnych standardach kobiecego i męskiego ciała, czy właśnie w kontekście zdrowia, to zawsze stykamy się z tabu i z seksualizacją na skalę niesamowitą, za którą bardzo często idzie wstyd. A jak się wstydzimy to się nie dotykamy. Dlatego ciałopozytywność jest istotna, żebyśmy były dla siebie czułe, ale też po to, żebyśmy zaczęły o siebie dbać i o własne zdrowie - uważa Aleksandra Kamińska.


W tym roku kampania, by dotrzeć tam, gdzie edukacji o zdrowiu piersi wciąż brakuje; do gminnych szkół, małych miast, festiwali oraz lokalnych wydarzeń, opiera się na kilku filarach:
- promocji regularnego samobadania piersi i noszenia właściwie dobranego biustonosza,
- wsparciu kobiet edukacją i narzędziami w postaci bezpłatnej BIUSTOapki. 

Bo wiedza powinna docierać wszędzie – tłumaczy Izabela Sakutova. Jednak nie każda kobieta ma dostęp do wiedzy o zdrowiu piersi, nie każda dziewczyna wie, jak ważne jest samobadanie, nie każda mama słyszy, że troska o siebie to nie egoizm – to odpowiedzialność. Dlatego BIUSTObus, mobilne centrum edukacji, którego zbiórka jest dziś priorytetem, to nie tylko pojazd, to realna zmiana, która zainicjuje otwarte rozmowy bez wstydu o samobadaniu, noszeniu dobrze dobranego biustonosza i trosce o swoje ciało.

Odwiedzając stronę www.dotykamwygrywam.pl można uzyskać kompendium wiedzy dzięki dedykowanej darmowej aplikacji BIUSTOapka

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. październik 2025 09:07