StoryEditor
Makijaż
05.03.2024 10:29

5 najlepszych tuszów do rzęs — ranking 2024

Tusze do rzęs to kosmetyki, które potrafią całkowicie odmienić wygląd naszych oczu i świetnie uzupełnić codzienny makijaż. Pozwalają również optycznie wydłużyć, pogrubić i zagęścić rzęsy. Jaki wybrać najlepszy produkt dla siebie i jaka szczoteczka będzie odpowiednia dla Twojego rodzaju włosków? Zapoznaj się naszym rankingiem tuszów do rzęs i dowiedz się, jak maskara najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku.

Jakie składniki powinny znaleźć się w tuszach do rzęs?

  • Woski, takie jak wosk pszczeli lub wosk karnauba, które utrzymują i utrwalają tusz na rzęsach. Służą one również nadaniu objętości i podkreśleniu wyglądu włosków.
  • Pigmenty, które nadają tuszowi kolor. Mogą to być klasyczne odcienie czerni, ale także brąz, granat lub inne barwy, które dodają wyrazistości spojrzeniu.
  • Składniki odżywcze, czyli niezbędne w najlepszych tuszach do rzęs witaminy, proteiny lub ekstrakty roślinne, które pielęgnują włoski i wspierają ich zdrowy wygląd.
  • Kwasy tłuszczowe, między innymi kwas linolowy, które mają za zadanie zmiękczyć włoski i zapobiec ich wysuszeniu, dzięki czemu zyskują one elastyczność i stają odporne na wypadanie.
  • Konserwanty. Wydłużają one trwałość tuszu i zapobiegają rozwojowi bakterii, a także zabezpieczają produkt przed psuciem się oraz utrzymują go zdatnym do użytku przez dłuższy czas.

Szczoteczka ma znaczenie

Najlepsze tusze do rzęs różnią się od siebie nie tylko kolorem, konsystencją czy zawartością składników odżywczych, ale także rozmiarem, rodzajem i kształtem szczoteczki. Jeśli zależy nam przede wszystkim na pogrubieniu i rozdzieleniu rzęs, powinniśmy wybierać tradycyjne akcesoria. Z kolei za wydłużenie i delikatne podkręcenie odpowiada bardziej rozciągliwa szczoteczka silikonowa, która jest w stanie pokryć nawet najkrótsze włoski. Nie bez znaczenia jest także kształt szczoteczki. Ta posiadająca wypustki równej długości pozwala na pogrubienie oraz podkreślenie cienkich i rzadkich rzęs, zaś do podkręcenia sprawdzi się akcesorium w kształcie łuku. Włoski wydłużysz i rozdzielisz szczoteczką w kształcie grzebienia, zaś jednoczesne pogrubienie, rozdzielenie i podkręcenie gwarantują przyrządy w kształcie klepsydry.

Tusz a rodzaj rzęs

Kolejnym kryterium jest dopasowanie dobrego tuszu do rzęs do swoich potrzeb. Ten pogrubiający jest wskazany dla posiadaczek rzadkich rzęs, ponieważ pozwoli on zwiększyć ich objętość i tym samym podkreślić spojrzenie. Kosmetyk wydłużający powinien odpowiadać paniom o krótkich rzęsach, które chcą postawić przede wszystkim na ich widoczność. Z kolei naturalne maskary pozbawione szkodliwych substancji będą bezpieczne dla wrażliwych oczu i odpowiednie w przypadku skłonności do alergii. Kobiety lubiące aktywność fizyczną lub obawiające się o trwałość makijażu podczas złej pogody powinny sięgnąć po kosmetyki wodoodporne.

5 polecanych tuszów do rzęs

Chcąc mieć długie i gęste rzęsy, które podkreślą Twoje spojrzenie i będą stanowić piękną oprawę oczy, warto sięgnąć po sprawdzone kosmetyki najwyższej jakości. W naszym rankingu tuszów do rzęs 2024 prezentujemy zarówno nowe, jak i doskonale znane i cenione od lat produkty zapewniające spektakularny efekt wydłużenia i pogrubienia. Odkryj nasze propozycje i podkreśl swoje piękno dzięki wybranej maskarze dostępnej w drogerii internetowej MAKEUP w bardzo atrakcyjnej cenie.

  1. Wydłużająco-pogrubiający tusz do rzęs Lancôme Hypnose Doll Eyes (dostępny tutaj: https://makeup.pl/brand/26209/)

    Nowoczesna szczoteczka tego tuszu rozczesuje włoski i zapobiega ich sklejaniu. Pozwala również na naniesienie odpowiedniej ilości preparatu. Dzięki temu nie powstają zgrubienia, a emulsja nie kruszy się i nie odpada. Innowacyjna formuła sprawia, że kolor jest intensywny, a głęboka czerń podkreśla piękno Twojej twarzy. Produkt, jak przystało na markę Lancôme, został wzbogacony delikatnym aromatem, w którym najbardziej wyczuwalne są akcenty róży tureckiej, magnolii i jaśminu, wzmocnione kilkoma kroplami piżma.
     
  2. Tusz do rzęs Makeup Revolution Wispify False Lash Mascara

    Nowość marki Makeup Revolution to najlepszy tusz do rzęs dodający włoskom zachwycającej objętości. Ultra-czarna formuła zwiększa gęstość rzęs od nasady aż po końce, zapewniając spektakularny, zwielokrotniony efekt. Innowacyjna szczoteczka maskary w kształcie skrzydła motyla została zaprojektowana z krótkimi włoskami na jednej krawędzi aplikatora i długimi włoskami na drugiej, dzięki czemu chwyta wszystkie, nawet najkrótsze włoski dla jak najlepszego rezultatu. Kosmetyk nie skleja rzęs i jest wzbogacony kompleksem pantenolu, który nawilża i odżywia rzęsy przy każdej aplikacji.
     
  3. Wydłużająco-podkręcający tusz do rzęs L‘Oreal Paris Bambi Eye False Lash

    Szeroka szczoteczka dokładnie rozczesuje włoski, nawet te najkrótsze i pokrywa je lśniącą czernią. Ponadto niesamowicie je pogrubia i wydłuża, unosi do góry, otwierając oczy i znacznie je powiększając. Dzięki temu Twoje spojrzenie stanie się wyraziste i pełne charakteru. To dobry tusz do rzęs zarówno do wykonywania makijażu dziennego, jak i wykończenia makijażu wieczorowego. Tusz jest odporny na wilgoć, nie kruszy się i nie osypuje. Z jego pomocą będziesz emanować naturalnym pięknem w najlepszym wydaniu!
     
  4. Wydłużający tusz do rzęs Lancôme Definicils Mascara

    W naszym rankingu tuszów do rzęs nie mogło zabraknąć tej wyjątkowej propozycji marki Lancôme, łączącej w sobie wszystkie cechy, które powinien mieć dobry kosmetyk do makijażu oczu. Wydłuża i modeluje, lekko podkręcając Twoje naturalne włoski. Nadbudowuje też na nich warstwę produktu, dzięki czemu rzęsy wydają się znacznie dłuższe. Ponadto perfekcyjnie rozdziela i zapobiega powstawaniu grudek. Szybko zastyga, nie osypuje się i nie kruszy. Jego ogromną zaletą jest dodatek pantenolu, który pielęgnuje rzęsy i odbudowuje mikrouszkodzenia.
     
  5. Tusz do rzęs Max Factor False Lash Effect

    Kosmetyk wydłuża i pogrubia rzęsy, sprawiając, że stają się widoczne nawet z dużej odległości. Wszystko dzięki precyzyjnej szczoteczce z wieloma wypustkami – iFX – i skrupulatnie opracowanej formule tuszu – Liquid Lash™. Składa się ona między innymi z polimerów, które zwiększają odporność na wodę, a także wygładzają włoski od nasady aż po same końce. Po użyciu maskary Twoje rzęsy zyskają zupełnie nowy wymiar! To najlepszy tusz do rzęs nie tylko ze względu na zachwycający efekt sztucznych wachlarzy, ale także dlatego, że był testowany okulistycznie. Jest więc w pełni bezpieczny dla Twoich oczu.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
19.12.2025 09:42
Nowe konstelacje influencerów w galaktyce beauty
Shutterstock

Kiedy cenniejszym od pieniędzy zasobem konsumenckim jest uwaga, wkomponowanie rozpoznawalnej twarzy w wizerunek marki może okazać się paliwem rakietowym dla sprzedaży. Oto najciekawsze marki, współprace oraz kampanie influencerskie polskich marek w 2025 roku. Które gwiazdy zabłysły najmocniej?

Murka: skincare zainspirowany światem mody

Debiutująca w 2025 roku polska marka skincare została założona przez dwie przyjaciółki, kojarzone do tej pory głównie z branżą modową: Mariannę Kwiatkowską (modelka, projektantka, twórczyni z dużą obecnością w socialach) i Gosię Turczyńską. Oferta obejmuje cztery kosmetyki do pielęgnacji twarzy, oparte na naturalnych składnikach i wysokich stężeniach substancji aktywnych. Minimalistyczne szklane opakowania i stonowana paleta kolorystyczna wpisują się w estetykę premium.

Od samego początku Murka postawiła na widoczność na Instagramie oraz w e-commerce (Minti Shop), a później również stacjonarnie w warszawskim Lui Store. Na tle wielu marek kosmetycznych charakterystycznym elementem Murki jest podkreślanie niszowego charakteru przez współprace, których się podejmują. Łączą siły w cross-promocji z pokrewnymi biznesami, np. kameralnymi salonami kosmetycznymi, studiem yogi, producentem kosmetyków i akcesoriów do włosów premium. Ich komunikacja nie próbuje krzyczeć, raczej szepcze do wąskiego grona odbiorczyń, których serca zdobywa się długo, ale kiedy już to się uda, pozostają lojalnymi konsumentkami.

Bielenda Beauty Camp

Bielenda zrealizowała kolejną edycję #BielendaBeautyCamp, jednego z największych projektów influencerskich w polskim beauty. Na Sycylii spotkała grupę topowych twórczyń oraz laureatki konkursu marki. Program oprócz treści produktowych oparty był treściach lifestyle. Podczas rejsu jachtem, przejażdżki Fiatami 500, spaceru po Taorminie i wizyty w ponad 100-letniej winnicy Fischetti u stóp Etny uczestniczki mogły zrobić mnóstwo zdjęć i nakręcić video, które estetyką idealnie wpisały się w letni klimat.

Kluczowe elementy kampanii to przedpremierowe prezentacje nowości pielęgnacyjnych (w tym SPF), testy produktów oraz sesja zdjęciowa inspirowana włoską estetyką. Zaplanowano także aktywności wellbeing, m.in. poranną jogę (stroje zapewnił partner born2be) i warsztaty kulinarne na farmie cytrusowej Tenuta del Gelso. Format zapewnił intensywną produkcję treści UGC i wzmocnienie świadomości nadchodzących premier.

Inglot x Val Garland: polski makijaż w rękach światowego autorytetu

Polska wiodąca marka makijażowa podnosi poprzeczkę we współpracach influencerskich. Po współpracy z topową polską makijażystką Klaudią Joźwiak, kolejną gwiazdą promującą markę została Val Garland – jedna z najbardziej uznanych makijażystek na światowym rynku modowym i medialnym. Seniorka makijażu zaczęła karierę jeszcze w latach 80., a każda dekada jej kariery przynosi przełomowe projekty – ostatnim stał się program BBC “Glow Up” (w Polsce dostępny na platformie Netflix), w którym przyjęła rolę jurorki dla młodych ambitnych wizażystów, walczących o wygraną w najróżniejszych wyzwaniach branżowych.

Val Garland w ramach współpracy prezentuje produkty w praktycznych, codziennych zastosowaniach, bez modowej awangardy. Produktami-bohaterami w jej tutorialach zostały nie tylko produkty premierowe (bronzery, róże i rozświetlacze w sztyfcie) czy też relatywnie nowe w ofercie, ale również eyeliner w żelu, który już od kilkunastu lat gości w kufrach wizażystów z całego świata. 

Można powiedzieć, że taki dobór kosmetyków oddaje fenomen Val jako weteranki branży, której udała się trudna sztuka – łączy pokolenia zawodowców i pokazuje, że solidny warsztat i uważne oko liczą się bardziej niż liczba wyświetleń w social mediach.

Apollca x MikaChr: współpraca w niszy profesjonalistów

W czasach nieregularnych dostaw kosmetyków z zagranicy i coraz wyższych cen wiele wizażystek odetchnie z ulgą – na rynku pojawiły się produkty powstałe z myślą o ich pracy i zastosowaniach profesjonalnych, a przy tym dostępne bez problemu w sklepach internetowych. Marka makijażowa Apollca, założona przez makijażystkę Aleksandrę Szczepanek-Bochenek, nawiązała stałą współpracę z influencerką i wizażystką Dominiką Chróścielską, znaną w social mediach jako MikaChr.

Chróścielska jako ekspertka i szkoleniowiec z dziedziny analizy kolorystycznej stworzyła produkty spełniające potrzeby wizażystek kierujących się tą metodą w codziennej pracy. W ramach tej współpracy powstały m.in. kremowy róż i bronzer w odcieniach pasujących do mocnej opalenizny, a także mixery do modyfikowania odcieni podkładów. Jako pierwsza polska marka zaoferowała klientkom odcienie wymagające profesjonalnych umiejętności, takie jak oliwkowy i liliowy.

Phlov: Anna Lewandowska dodaje koloru

Do grona ambitnych polskich marek, próbujących sił w asortymencie kolorowym, dołączyła również Phlov, czyli firma założona przez Annę Lewandowską. Ambitna działaczka na rzecz zdrowego stylu życia, a prywatnie żona topowego polskiego piłkarza, konsekwentnie rozbudowała swoje imperium biznesowe, zaczynając od diet i zdrowej żywności poprzez kosmetyki do pielęgnacji ciała i twarzy. 

W końcu nadszedł czas na kolejny krok: linię produktów do makijażu. Odpowiada ona w dużej mierze obecnym trendom na formuły kremowe (bronzery i róże w sztyfcie, paleta “mokrych” rozświetlaczy) i trendu na pielęgnację ust (masełka, balsamy z peptydami), a także włączania aktywnych składników pielęgnacyjnych w kosmetyki do makijażu. 

Wyłącznym dystrybutorem stacjonarnym nowej linii Phlov są drogerie Hebe, które regularnie aktualizują i urozmaicają ofertę makijażową. 

Stars x Bryska: festiwal muzyczny w kosmetyczce

Ze wszystkich współprac i kolekcji influencerskich w 2025 roku nie ma chyba większego kontrastu, jak Phlov i kolekcja limitowana Stars from the Stars x Bryska. Wokalistka i twórczyni muzyki, której piosenki brzmią w słuchawkach pokolenia Z, zainspirowała linię produktów mieniących się kolorami, w opakowaniach przywodzących na myśl beztroskie lato (błyszczyk do ust w kształcie mikrofonu), z szatą graficzną nawiązującą do motywu płyty winylowej i adaptera. 

Nazwy odcieni produktów brzmią nieco autoironicznie lub po prostu zabawnie, np. Puder “01 Czuję się jak duch” albo pomadka “Na otarcie łez”. Nie ma elementu tej kolekcji, który nie komunikowałby się z grupą docelową. 

Kolekcje limitowane mają to do siebie, że producenci mogą sobie pozwolić na odważniejsze rozwiązania brandingowe – a Stars wykorzystuje ten potencjał do maksimum.

Czy w Polsce narodzi się nowe Rhode?

Aspiracyjnym wzorem dla wielu marek influencerskich stała się marka Rhode, czyli linia kosmetyków założona i wypromowana przez Hailey Bieber. W tym roku została wykupiona przez o wiele większego producenta, E.L.F. Beauty, za niebagatelną kwotę miliarda dolarów, co w nomenklaturze biznesowej daje jej zaszczytny tytuł “jednorożca”. Promowane przez modelkę i influencerkę balsamy peptydowe do ust znalazły naśladowców u wielu brandów z o wiele większym stażem i wachlarzem produktów. 

Czy Polska ma szansę na narodziny swojego Rhode? Czas pokaże.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.12.2025 09:25
Kurs makijażu – propozycja na prezent od Douglas
W perfumeriach Douglas podczas Szkoły Makijażu będzie można poznać podstawy profesjonalnego makijażuDouglas

Zestaw ulubionych kosmetyków to zawsze sprawdzony wybór na świąteczny prezent, a w tym roku można dodać do tego voucher na kurs makijażu lub stylizację brwi. Taki prezent to strzał w dziesiątkę: praktyczny, efektowny i idealny na święta – uważa sieć perfumerii Douglas.

Szkoła makijażu… w centrum handlowym? 

W perfumeriach Douglas podczas Szkoły Makijażu będzie można poznać podstawy profesjonalnego makijażu, które można później stosować na co dzień. 

Doświadczeni wizażyści pokażą, jak krok po kroku wykonać perfekcyjny makijaż, dopasowany do typu urody i stylu życia. Będzie się można też dowiedzieć, jak przygotować skórę, dobrać odpowiednie produkty i techniki, aby podkreślić naturalne piękno.

Vouchery na Szkołę Makijażu Douglas można kupić w całej sieci oraz na stronie internetowej sieci perfumerii. Szkolenie dostępne jest w wybranych miastach: Warszawa, Łódź, Kielce, Radom, Kraków, Poznań, Białystok, Katowice, Olsztyn, Suwałki i Rzeszów. 

image

Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”

Podkręcić rzęsy i spojrzenie

Brwi mówią więcej niż tysiąc słów, a w Now Brow Bar w Douglas ekspertki potrafią wyczarować wyjątkowe efekty. Stylizacja brwi, laminacja brwi czy regulacja brwi w kilka chwil podkreślają naturalne piękno twarzy i nadaje spojrzeniu charakteru. Perfekcyjnie wymodelowane brwi to prawdziwy hit w social mediach: influencerki na TikToku i Instagramie pokazują, jak niewielkie zmiany w kształcie potrafią całkowicie odmienić spojrzenie – podkreśla w swoim komunikacie sieć.

Brow Bar Now Brow działa w wybranych perfumeriach: Warszawa (Westfield Arkadia, Westfield Mokotów, Złote Tarasy) oraz Łódź (CH Port Łódź). To świetny prezent dla każdej osoby, która lubi dbać o detale i ceni szybkie i spektakularne efekty. To również doskonały prezent beauty – niezależnie od wieku.

image
Douglas

W ramach prezentu można wybrać voucher na kurs makijażu lub wizytę w Now Brow Bar. Vouchery na te usługi (i wiele innych) można nabyć w perfumeriach w całej Polsce lub online w sklepie internetowym Douglas. 

Douglas jest największą siecią perfumerii w Polsce. Strategicznym podejściem marki jest łączenie kanałów sprzedaży stacjonarnej i online, a także zapewnienie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych poprzez tworzenie dedykowanych stref oraz gabinetów SPA czy fryzjerskich, które spełniają wysokie oczekiwania konsumentów. Szeroki asortyment perfumerii obejmuje tysiące produktów zarówno światowych, jak i polskich marek. Dodatkowo ważny sektor stanowią produkty dostępne na wyłączność. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. grudzień 2025 21:43