StoryEditor
Makijaż
15.06.2021 00:00

Ekologia i wzrost znaczenia makijażu oczu to główne trendy w kosmetyce kolorowej

Noszenie maseczek zmieniło trendy w kosmetyce kolorowej i wpłynęło na to, jakich produktów do makijażu poszukują konsumenci. Konkretne części twarzy, takie jak oczy, brwi i rzęsy znalazły się w centrum uwagi, np podczas noszenia maseczki te obszary pozostają widoczne. Również w segmencie makijażu dominuje trend na naturalne i zrównoważone formuły i opakowania.

Pandemia przycichła, ale konsumenci w wielu miejscach nadal noszą maseczki. Nic dziwnego, że uwaga segmentu makijażu skupiła się na oprawie oczu. Musa Dias, globalny dyrektor ds. marketingu w WWP Beauty, opisuje na portalu gci.com, jak wiele się zmieniło od czasów kryzysu zdrowotnego.

- Istnieje wiele trendów napędzanych odrodzeniem życia po zakończeniu pandemii. Konsumenci szukają bliskości i bezpieczeństwa, co znajduje odwzorowanie w zrównoważonym rozwoju i tym, jak używają kosmetyków. Są teraz bardziej nastawieni na siebie, co wpływa na zainteresowanie produktami i akcesoriami do samoopieki, dobrego samopoczucia i dla domu - mówi.

- Cenią także wartość produktów, lubią wielofunkcyjne kosmetyki i wygodne, zrównoważone opakowanie. Ponadto konsumenci spędzają przed ekranami więcej czasu niż kiedykolwiek wcześniej, co napędza zapotrzebowanie na preparaty chroniące przed zanieczyszczeniami cyfrowymi - dodaje ekspert.

Wśród trendów w makijażu i opakowaniach konsumentów pojawia się najczęściej ekologia i zrównoważony rozwój. - Jest ogromne zainteresowanie zrównoważonymi materiałami roślinnymi i zmianą przeznaczenia oceanicznych tworzyw sztucznych - mówi Todd Shea, starszy wiceprezes ds. innowacji i strategii dla klientów w Cosmetic Group USA. - Jednym z trendów jest "ucieczka w głębiny morskie", podkreślanie tekstur, składników, kolorów, opakowań i wyglądu związanego z tym motywem.

- Przyjazność dla środowiska nie jest trendem, ale zobowiązaniem wobec planety i lepszej przyszłości. Ponieważ coraz więcej konsumentów decyduje się na podejmowanie decyzji zakupowych w oparciu o atrybuty zrównoważonego rozwoju produktu, opakowanie i formuła muszą mieć przyjazną dla środowiska historię - przekonuje Musa Dias.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. wrzesień 2025 20:41