StoryEditor
Makijaż
20.10.2013 00:00

Fluid na każdą porę roku

Fluid – kosmetyk, który łączy dwie funkcje. Jest podstawą make-upu, ale też pielęgnuje i chroni skórę. Czy zimowy powinien być inny, niż ten, po który sięgamy latem? Eksperci odpowiadają: TAK!


Dobieramy do potrzeb skóry


dr n. biol. Karolina Bazela,
kierownik Laboratorium Naukowego Lirene

Fluid nie jest obecnie kosmetykiem, który jedynie koryguje niedoskonałości skóry. Dzięki zawartości substancji aktywnych, nowoczesne fluidy pielęgnują skórę – nawilżają, wygładzają, chronią przed szkodliwym wpływem środowiska zewnętrznego. Większość receptur fluidów zawiera również filtry chroniące skórę przed promieniowaniem ultrafioletowym.
Rodzaj fluidu dobieramy do rodzaju i potrzeb skóry. W przypadku skóry z przebarwieniami czy naczynkowej fluid powinien mieć dobre własności kryjące, by ukryć niedoskonałości. Jeśli skóra ma tendencję do przetłuszczania, sprawdzą się fluidy matujące. Lekkie formuły, nie pozostawiające na skórze tłustej warstwy, są pożądane latem, gdy wzrasta temperatura. Latem należy też zadbać o odpowiednio wysoką, wyższą niż w miesiącach zimowych, ochronę przeciw promieniowaniu UV.
Ponieważ fluid to często kosmetyk multifunkcyjny, który także pielęgnuje skórę, w przypadku cer młodych, bez znaczących problemów, nie jest konieczne stosowanie kremów na dzień. W przypadku skóry suchej, odwodnionej, starzejącej się – przed nałożeniem fluidu stosujemy odpowiedni krem. 

Najważniejsze to: ochrona, odżywianie, krycie niedoskonałości


Aleksandra Jaśkowiec,
product trainer, Brodr. Jorgensen Polska

Podczas każdej pory roku skóra narażona jest na działanie negatywnych czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Warto ją obserwować i pod jej potrzeby dopasowywać odpowiednie kosmetyki. Często spotykam się z pytaniem, czy używanie dwóch różnych podkładów w ciągu roku ma sens. Zawsze odpowiadam, że tak, gdyż innej pielęgnacji wymaga skóra latem, a co innego jest dla niej ważne podczas zimy. Oprócz samego doboru podkładu pod kątem potrzeb skóry należy pamiętać, że podkład zmieniamy również ze względu na odcień, który między tymi porami może znacznie się różnić.
Podkład w okresie letnim powinien być przede wszystkim lekki i rozświetlający, nastawiony na silne nawilżanie i przeciwdziałanie odwodnieniu skóry. Jego główną funkcją powinno być subtelne wyrównywanie kolorytu skóry, bez efektu obciążenia. Podkład na zimę powinien uwzględniać silne odżywianie skóry poddawanej codziennym wahaniom temperatur oraz oddziaływaniu suchego powietrza ogrzewanych pomieszczeń i siarczystego mrozu panującego na zewnątrz. Jego gęstsza i lepiej kryjąca konsystencja spełni funkcję ochronną przed wiatrem i mrozem oraz skutecznie przykryje wszelkie zaczerwieniania na twarzy, których w zimowej porze nie brakuje. Warto wybierać podkłady, które zawierają w swoim składzie składniki odżywcze, zwalczające wolne rodniki i uszczelniające kruche naczynka krwionośne, jak antyoksydanty, flawonoidy, panthenol, ceramidy oraz witaminy – A, C, E, PP i K.
Dwa czynniki, zarówno w podkładzie na lato jak i na zimę, powinny zostać bez zmian – dobór kosmetyku do rodzaju cery oraz zawartość wysokich filtrów ochronnych, które nie tylko chronią przed promieniowaniem słonecznym, ale również zwalczają wolne rodniki oraz chronią przed szkodliwym promieniowaniem emitowanym przez światło jarzeniowe.
Przed aplikacją podkładu zimą skórę należy odpowiednio przygotować, przemywając jej powierzchnię tonikiem, który zakwasi skórę. Następnie po odsączeniu toniku, a 20 minut przed aplikacją kosmetyków kolorowych, wklepujemy krem nawilżająco-odżywczy. Zachowanie odstępu czasu jest niezbędne do uzyskania trwałego makijażu bez smug i plam. Podczas pielęgnacji skóry zimą nie zapominamy o stosowaniu maseczek oraz kremów w okolice oczu i pielęgnacji nocnej.


ZAPAMIĘTAJ!

- Zimą fluid również chroni twarz przed wiatrem i mrozem
- Latem jest nastawiony na nawilżanie, zimą przede wszystkim pełni funkcję ochronną
- Ten o gęstej konsystencji i bardziej kryjący da lepsze efekty w przykrywaniu zmian na skórze, których zimą pojawia się więcej niż latem
- Zimą skóra ma inny odcień niż latem.
- Podkład należy dobrać do jej odcienia
- Zimą i latem warto wybierać fluidy z filtrami UV


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 11:32