StoryEditor
Makijaż
28.08.2010 00:00

Modelowanie kształtu oczu i brwi

Bez wątpienia oczy są zwierciadłem duszy i potrzebują szczególnej oprawy… Każda kobieta marzy o oczach proporcjonalnych w idealnym kształcie migdała. Jednak o takie trudno, tak samo jak o idealnie proporcjonalną twarz. Makijaż to iluzja kolorystyczna, która wykorzystuje właściwości barw i daje nam możliwości optycznego korygowania kształtu oczu. Oczy z opadającym kącikiem zewnętrznym musimy „otworzyć”. Oczy z opadającą powieką wymagają stworzenia iluzji głębi i zarysowania załamania powieki, którego w tym wypadku brak. Zdarzają się oczy wypukłe, które trzeba pomniejszyć ciemnymi barwami.


lekcja 4

 

OPTYCZNE ODDALANIE I PRZYBLIŻANIE KĄCIKÓW OCZU
Ten zabieg polega na wykorzystaniu jasnych barw, które mają właściwości powiększające i uwypuklające oraz ciemnych barw, które zdecydowanie przyczyniają się do pomniejszania i tworzenia efektu głębi.
OCZY BLISKO OSADZONE korygujemy akcentując jasnym, błyszczącym cieniem wewnętrzne kąciki, a zewnętrzne lekko przyciemniamy. Taka korekta sprawi, że oczy będą poprawnie osadzone względem nosa. Dodatkowo większą ilość tuszu nakładamy na zewnętrzne kąciki rzęs.
OCZY SZEROKO OSADZONE musimy „przybliżyć” do nasady nosa. Jednym ze sposobów jest nałożenie ciemniejszego cienia w wewnętrznych kącikach, a jasnego w zewnętrznych. Kolejnym sposobem optycznego zbliżenia kącików wewnętrznych jest przedłużenie ich długości za pomocą ciemnej kreski w kierunku nosa.
POWIĘKSZANIE I ZMNIEJSZANIE POWIERZCHNI POWIEKI I ŹRENICY OCZU
Obrysowanie górnej powieki i wnętrza dolnej białą kredką daje nam złudzenie, że oczy znacznie się powiększyły. Jasnych kredek używamy w makijażu, aby pewne partie które są małe, schowane (np. elementy powieki górnej, które opadają) lub zamknięte (zewnętrzne kąciki dolnej i górnej powieki, które na siebie nachodzą) otwierać, wydobywać. Mamy odwrotną sytuację, gdy chcemy pomniejszyć duże oczy. Gdy w całości obrysujemy je czarną kredką uzyskamy efekt zmniejszenia i schowania.
KORYGOWANIE ŁUKU   BRWIOWEGO
Dobrze podkreślone brwi stanowią oprawę makijażu oczu. Ważny jest ich kształt i długość.
By sprawdzić, czy brwi mają prawidłową długość, przygotuj 3 podłużne przedmioty, np. kredki lub pędzle. Jeden z nich przyłóż wzdłuż skrzydełek nosa do wewnętrznego kącika oka i wyznacz moment początkowy brwi. Drugą przyłóż do szydełek nosa i prowadź przez środek źrenicy – będzie to punkt wygięcia łuku, do którego brwi są grubsze. Ostatni – trzeci ukośnie przy zewnętrznym kąciku oka, tak by krzyżowała się z pierwszą linią na wysokości skrzydełka nosa – ta miarka wyznacza koniec długości brwi.
Jeśli przykładane wskaźniki wystają poza linię wymierzanych punktów, usuń zbędne włoski (gdy zarastają nasadę nosa, także koniecznie musisz się ich pozbyć, bo to optycznie zbliża wewnętrzne kąciki oczu względem siebie).
Jeśli brwi nie sięgają tej linii, przedłuż je za pomocą dobranej do koloru brwi pudrowej kredki, a następnie grzebykiem rozcieraj jej obrys na całą powierzchnię łuku brwiowego.
W makijażu dziennym obrys brwi musi być delikatny, zbyt mocno zaakcentowane wyglądają nienaturalnie. Natomiast przy makijażu wieczorowym należy wyeksponować łuk brwiowy ciemniejszym kolorem. W makijażu specjalnym – sylwestrowym, karnawałowym – brwi mogą się mienić drobinkami brokatu.


 


Aleksandra Jaśkowiec produkt trainer Gosh Professional

Wiadomości Kosmetyczne, Lipiec / Sierpień 2010 Nr 7-8 (44)


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. wrzesień 2025 20:56