StoryEditor
Makijaż
09.07.2010 00:00

Modelowanie owalu twarzy

Kształty twarzy przypominają  geometryczne figury, koła, kwadraty, trójkąty... Kreatorzy wizerunku za idealny kształt obrali jednak owal. Dlaczego? Bo w naturze najpiękniejsza jest symetria, a twarz owalna ma idealne symetryczne proporcje.

Modelowanie owalu twarzy
W naturze rzadko jednak zdarzają się rzeczy idealne tak, jak owalna, symetryczna twarz. Cóż to jednak za problem dla dobrej wizażystki? Po to właśnie wymyślono kosmetyki, żeby przy ich pomocy tuszować mankamenty i poprawiać proporcje twarzy. Wystarczy wiedzieć, na które partie twarzy je położyć, aby nadać jej odpowiedni kształt.

lekcja 3

Twarz okrąła

To twarz, która ma taką samą  szerokość, jak długość. Cechuje ją niskie czoło, zaokrąglona broda, wydatne policzki. Modelownie twarzy ma sprawić, że stanie się  lekko wydłużona.
Podkład lub puder o ton ciemniejszy nanosimy po obydwu stronach czoła i żuchwy, wysoko aż do linii uszu
Róż nakładamy na kości policzkowe skośnie w kierunku uszu w celu wydłużenia twarzy i optycznego zmniejszenia okrągłych policzków

Twarz trójkątna
Twarz trójkątną, przypominającą w kształcie serce, cechuje szerokie czoło, wąska i wydłużona broda i szeroko rozstawione kości policzkowe. Wizażysta ma sprawić, że czoło zostanie zwężone, a broda uzyska owalny kształt.
Podkład lub puder o ton ciemniejszy nakładamy na wystające kąciki czoła, żeby je optycznie zwęzić i  na obydwie strony brody, aby załagodzić jej obrys
Róż nanosimy płasko po niżej kości policzkowych i rozprowadzamy w kierunku włosów

Twarz prostokątna
To twarz podłużna, z mocno uwydatnionymi kośćmi żuchwy. Jest dłuższa niż szersza, a szerokość czoła i żuchwy są podobne. Modelarz ma sprawić, aby rysy twarzy złagodniały.
Podkład lub puder o ton ciemniejszy nakładamy na wystające kości żuchwy i po obydwu stronach czoła

Róż nanosimy na kości policzkowe w kierunku poziomym w celu uzyskania efektu optycznego poszerzenia twarzy.

Poznaj makijażowe triki!
POWIĘKSZANIE UST JASNYM KOREKTOREM
Nanoszony wokół ust poza naturalny kontur optycznie powiększa usta i sprawia, że stają się one pełniejsze.
BIAŁA MATOWA KREDKA DO OCZU JAKO WYPEŁNIACZ ZMARSZCZEK MIMICZNYCH
Nanosimy ją wzdłuż bruzdy lub linii mimicznych na twarz pokrytą podkładem, a następnie lekko wklepujemy. Efekt jest natychmiastowy! Skóra staję się gładsza dzięki optycznemu uwypukleniu, jakie daje biały kolor.

SZYBKA BAZA POD MAKIJAŻMożemy stworzyć bazę pod makijaż mieszając odrobinę kremu dziennego i podkładu. To połączenie kosmetyków naniesione przed podkładem wyrówna strukturę twarzy, rozświetli ją i przedłuży trwałość makijażu. Jest, to również świetny sposób na ożywienie kolorytu twarzy.

Aleksandra Jaśkowiec, produkt trainer, Gosh Professional


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 08:25