Sezonowe trendy, także w kontekście makijażu, zwykle wyznaczają projektanci mody. To propozycjami z ich pokazów sugerują się twórcy produktów do make-upu i stylizacji paznokci. Jesienno-zimowe kolekcje Marca Jacobsa, Chanel, Diane von Furstenberg, Lacoste i Rachel Zoe okazały się pełne kropek i ciapek. Nie są to jednak wzory, jakie znamy z przeszłości, kiedy to w jednej stylizacji można było użyć wyłącznie kropek o jednakowej wielkości, kształcie i kolorze. Teraz szczytem wyrafinowania jest mieszać i łączyć, np. jasny top w duże czarne kropki i ciemną spódnicę w drobne białe ciapki. Na taki odważniejszy i bardziej wyrazisty styl postawiła też marka Maybelline New York, przedstawiając linię lakierów do paznokci Colorama Polka Dots. Okrągłe, matowe czarne i białe drobiny w trzech różnych rozmiarach zawieszone zostały w bazie jaskrawego pigmentu. Na różnobarwne kropki namawia w tym sezonie również Golden Rose, oferując kilka kolorystycznych propozycji lakierów.
Również Sally Hansen zainspirowały faktury oraz odcienie tkanin, które zdominowały ostatnie pokazy mody. Marka postanowiła więc na paznokciach odwzorować tęczowe sweterki, plecione paski, marmurkowe apaszki i inne melanżowe wzory. Tak powstała kolekcja Fuzzy Coat Textured Nail Color, która pozwala stworzyć ciepłe włóczkowe wdzianko dla paznokci w sześciu różnorodnych wesołych tonacjach kolorystycznych. Intrygujący efekt wzoru tkaniny to zasługa formuły, w której zanurzone zostały wielobarwne nitki. Dzięki temu na paznokciach osiągnąć można oryginalny deseń, który ma szansę zagrać główną rolę, przyciągając spojrzenia.
Także wielbicielki dżinsów znajdą propozycje dla siebie. Brytyjska marka Ciaté – założona przez Charlotte Knight, artystkę w zdobieniu paznokci, która wprowadza na rynek nowatorskie pomysły – proponuje lakiery w modnych odcieniach denimu. Dodatkowo w zestawie znajdują się nity, którymi ozdabiać można pomalowane na granat paznokcie, a także biały lakier z cieniutką końcówką do malowania precyzyjnych linii imitujących szwy.
Niesamowicie wyglądają też paznokcie ozdobione piórami. To znów look prezentowany przez markę Ciaté, która proponuje pióra w odcieniach stonowanych brązów, a także w ponadczasowe czarno-białe grochy i w kompozycji czarnego z intensywnym, neonowym kolorem. Aby uzyskać właściwy efekt, wystarczy po pomalowaniu przycisnąć do płytki pióro dostępne w zestawie, a następnie przyciąć je wedle uznania i utrwalić warstwą bezbarwnego top coatu.
Z pewnością nie tylko ci najbardziej pilni obserwatorzy mody zauważyli, że ten sezon należy do drapieżnych, rockowych stylizacji, w których pełno jest ćwieków. Widzimy je na paskach, kurtkach, bytach, swetrach… więc czemu by nie paznokciach? Taką propozycję ma chociażby Sephora, która oferuje naklejki Provocative Nails pozwalające w prosty sposób wyczarować tak modne w tym sezonie motywy ćwiekowane, inne na każdym paznokciu. Dla pań, które mają ochotę puścić wodze fantazji i stworzyć swoją własną, unikalną stylizację przygotowano natomiast ozdobne elementy ćwiekowane (Single studs Silver), które można przyklejać wielokrotnie – bezpośrednio na świeżo pomalowany paznokieć lub za pomocą kleju dostępnego w zestawie 3D Graphic Nails.
Modny punkowy look uzyskamy z kolei dzięki lakierom pękającym, tworzącym grunge’owe stylizacje lub wzory imitujące skórę krokodyla, które w tym sezonie oferuje już wiele marek, m.in. nails inc., Ciaté czy Golden Rose. Marka nails inc. proponuje także zabawę w tworzeniu graffiti na paznokciach. Paznokieć pomalowany bazowym, jednolitym kolorem, pokrywamy warstwą top coatu z drobinkami w różnych kształtach i kolorach. Mocnym trendem na szalone jesienne imprezy są także neonowe odcienie, które świecą pod wpływem promieniowania UV (Ciaté). To znakomita propozycja dla bywalczyń klubów. Neonowe akcenty na pewno nie znikną w tłumie.
W zapomnienie nie odchodzą oczywiście tradycyjne lakiery, w bardziej lub mniej klasycznych kolorach. – Bardzo widocznym trendem na wybiegach jest krwista czerwień i odcienie burgundu na paznokciach. Dlatego w tym sezonie oferujemy szeroką paletę odcieni koloru czerwonego, od gorącej czerwieni wpadającej w pomarańcz, aż po bordo – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny i PR, Sephora Polska.
Natalia Karaś, marketing & PR specialist Golden Rose przekonuje natomiast, że w tym sezonie malujemy paznokcie na kolor szary, gołębi, grafitowy. Potwierdza jednak, że wciąż modne są wszelkie odcienie czerwieni i różu – wystarczy wybrać ten właściwy. Podpowiada, że blondynki powinny wybierać wśród odcieni różu i beżu, czerwienie pozostawiając paniom o ciemniejszych włosach. Oliwkowa skóra dobrze harmonizuje natomiast z ciepłymi, nasyconymi odcieniami czerwieni, łososiowego, brązowego i pomarańczowego. Karnacja o różowej tonacji lubi kolory o niebieskim odcieniu, na przykład niebieskawy róż, beż, bakłażan. Opalona skóra to idealne tło dla perłowych lakierów – koralowych, morelowych, brzoskwiniowych. Panie o sinawym odcieniu skóry powinny raczej unikać zimnych kolorów emalii. – Mimo tych zasad warto jednak czasem po prostu puścić wodze fantazji i zdecydować się na eksperyment kolorystyczny – wybrać lakier, który pasuje do nastroju czy sytuacji – podsumowuje Natalia Karaś.
Pamiętać przy tym należy, że oprócz walorów kolorystycznych dobry lakier musi charakteryzować się trwałością koloru, wygodną aplikacją, szybkim schnięciem oraz odpornością na ścieranie i odpryskiwanie.
Anna Zawadzka-Szewczyk
Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.
Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.
W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.
Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem.
Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.
Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.
Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.
Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).
Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.
Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.
Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia.
Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana).
Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę.