StoryEditor
Makijaż
24.11.2010 00:00

Techniki korygowania kształtu ust

W naturalnym kształcie ust często są zachwiane proporcje między dolną a górną wargą. Jest to szczególnie widoczne, gdy pomalujemy je ciemną pomadką. Makijaż twarzy zawsze dąży do symetrii. Stosując odpowiednie techniki korygowania kształtu ust, musimy zastosować się do tej zasady.

Techniki korygowania kształtu ust:

Dobrze nam znana zasada optycznego działania kolorów ciemnych, które dają efekt pomniejszenia i kolorów jasnych dających złudzenie powiększania, znajdzie zastosowanie również w makijażu ust. Pomadki i błyszczyki w jasnych kolorach, z odcieniem perłowym bądź brokatowym wykończeniem, nadają się dla kobiet z wąskimi ustami, te w ciemniejszych tonacjach z matowym efektem – świetnie prezentują się na ustach pełnych i szerokich.


POWIĘKSZANIE UST
- Zacieramy kontur ust korektorem lub podkładem i obrysowujemy je maksymalnie 1,5 mm powyżej naturalnego konturu (dla wzmocnienia efektu uwypuklenia, przed użyciem konturówki, możemy zrobić taki obrys białą kredką, którą później musimy lekko rozetrzeć). Obrys prowadzimy od wewnętrznych kącików ku środkowi ust.
- Malujemy usta z uwzględnieniem nowego konturu, kierując ruch nakładania kosmetyków od zewnątrz do środka ust.
- Wybieramy kolory jasne, perłowe, brokatowe, które uwypuklą usta.
- Unikamy kolorów matowych w ciemnych barwach o właściwościach zmniejszających.

POMNIEJSZANIE UST

- Zacieramy kontur ust korektorem lub podkładem i obrysowujemy je konturówką po ich wewnętrznej krawędzi maksymalnie 1,5 mm
do środka. Łatwiej to wykonać, gdy zaczynamy obrys od środka ust i kończymy na bokach.
- Nanosimy pomadkę od środka ust i rozcieramy ją ku górze i dołowi, dzięki temu obrys będzie miękki.
- Nie używamy pomadek błyszczących i perłowych, które powiększają optycznie usta. Skupiamy się na kolorach ciemnych z matowym wykończeniem.

ASYMETRIA
Zacieramy kontur ust korektorem lub podkładem. większamy maksymalnie o 1,5 mm kontur wargi, która jest węższa, a ta która jest wyraźnie większa musi być zmniejszona poprzez obrys wewnętrznej krawędzi o maksymalnie 1,5 mm do środka. Całość ust wypełniamy pomadką z uwzględnieniem granic nowo wyrysowanego konturu.


PODKREŚLANIE UST NA RÓŻNE OKOLICZNOŚCI
Jak już wielokrotnie pisałam, makijaż powinien być dopasowany nie tylko do urody i stroju, ale także do pory dnia i okoliczności. W zależności od tego, na jaką okazję go wykonujemy, dopasowujemy do całości również wygląd ust.
- W makijażu dziennym usta mają być lekkie i świeże, pozostawione w tonacji delikatnych barw i półtransparentnych kosmetyków, chyba że mamy do czynienia z wyraźnym typem pani Zimy, która może użyć nawet na dzień intensywniejszej kolorystyki. Wystrzegamy się mocno iskrzących faktur, które przeznaczone są do makijażu wieczorowego.
- W makijażu koktajlowym usta mają intensywne kolory, dlatego niezbędne jest skorygowanie ich kształtu konturówką. Mają być pięknie wyrysowane, a makijaż musi się odznaczać dużą trwałością.
- W makijażu wieczorowym usta muszą mieć zdecydowanie mocniejsze kolory niż w makijażu dziennym, bo sztuczne światło rozprasza barwy. Dodatkowo nadajemy im połyskującą i brokatową fakturę, która w wieczorowym świetle prezentuje się znakomicie.
- W makijażu ślubnym wygląd ust powinien być spójny z całością make-upu, z suknią i dodatkami. Usta akcentowane są delikatnie, lecz z niebywałą starannością. Kosmetyki używane w tym dniu muszą się odznaczać dużą wytrzymałością i trwałością. Rezygnujemy z efektu perłowego, który będzie odbijał się od flesza aparatu.
- Karnawał daje nam możliwość wprowadzenia do makijażu ust innowacji. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby osypać je brokatem, pomalować w niestandardowych kolorach, np. niebieskim lub zielonym, czy nakleić mieniące się cyrkonie.


Aleksandra Jaśkowiec, product trainer, Gosh Professional


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. wrzesień 2025 20:56