StoryEditor
Manicure
21.09.2021 15:15

Moda na piękne paznokcie warta miliony

<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>

pomarańczowy lakier do paznokci

/ Shutterstock
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>

dłonie z akcesoriami do paznokci

/ Shutterstock
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>

Stylish fashionable woman‘s manicure. Black and white nails on blue jeans. Nail polish. Artistic manicure. Modern style. Spring manicure.

/ Shutterstock
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>

Nail art concept. Woman giving herself manicure on white table

/ Shutterstock
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>
<p>pomarańczowy lakier do paznokci</p>
Gallery
Już od kilku lat zadbane paznokcie wśród Polek to standard. Większość regularnie odwiedza salony kosmetyczne, gdzie zazwyczaj wykonuje profesjonalny manicure hybrydowy. Pandemia i lockdowny zmusiły kobiety do samodzielnej pielęgnacji dłoni. Na szczęście producenci już przed Covidem zadbali o to, żeby klientki miały do wyboru cały szereg odpowiednich produktów i akcesoriów.

Gdy pojawia się hasło "stylizacja paznokci", na myśl od razu przychodzi manicure hybrydowy. Początkowo lakiery te były pomyślane jako produkt profesjonalny, ale dziś producenci oferują całe zestawy pozwalające na samodzielne wykonanie stylizacji w domu. W skład takich zestawów wchodzą lampy i inne akcesoria, dzięki którym wykonanie manicure‘u w domu, nie stanowi problemu. Drogerie, które zauważyły trend i postawiły na hybrydę, nie narzekają na brak chętnych na ten asortyment.

Rynek hybryd był wyceniany w roku 2018 na 700 mln zł, a sprzedaż rosła w dwucyfrowym tempie. Na początku 2021 r., Artur Błażejewski, prezes firmy Cosmo Group (m.in marka NeoNail) szacował jego wartość już na 850 mln złotych. Według danych badawczych firmy Mintel, ponad jedna trzecia wszystkich lakierów hybrydowych dostępnych na globalnym rynku beauty, powstała w Polsce w ciągu ostatnich trzech lat, co pokazuje siłę tej branży. Według badań GfK z 2018 roku, aż 26 proc. Polek w wieku 18-40 lat używa lakieru hybrydowego, w grupie do 29 lat prawie co trzecia. Dziś te wskaźniki są z pewnością wyższe.

W okresie pierwszego locdownu, gdy wszystkie salony kosmetyczne zostały zamknięte, kobiety nie miały wyboru i niemal natychmiast przerzuciły się na kupowanie kosmetyków i akcesoriów do paznokci. Same musiały poradzić sobie z odrostami po akrylu, żelu czy hybrydzie. Porad szukały w internecie. Jak pokazują analizy firmy SentiOne przygotowane dla "Wiadomości Kosmetycznych" w czerwcu 2020 roku to właśnie wokół paznokci toczy się najwięcej dyskusji w internecie, biorąc pod uwagę kategorie kosmetyczne. Ten trend utrzymał się niezależnie od pandemii.

Pielęgnacja króluje

Ważnym trendem w kosmetyce jest natura. Coraz więcej mówi się o dobroczynnym działaniu składników pochodzenia naturalnego oraz ich bezpieczeństwie. Popyt na takie produkty zwiększyła z całą pewnością pandemia, a konsumenci zaczęli bardziej cenić zdrowy wygląd skóry, włosów i paznokci. Kosmetyki eko, wegańskie i naturalne, choć już przed Covidem wiodły prym, teraz stały się kluczowe w ofercie producentów.

Ważnym aspektem każdej pielęgnacji jest nawilżenie. Paznokcie podobnie jak skóra twarzy czy włosy, aby były zdrowe i mocne muszą być dobrze nawilżone. Dzięki temu nie będą się łamać i rozdwajać. Regularne wcieranie wybranego oleju przyniesie efekty porównywalne do stosowania odżywek. W internecie można znaleźć szereg porad jak wykorzystać oliwę z oliwek, oleje takie jak: arganowy, lniany, z awokado czy z pestek winogron, każdy z nich ma właściwości nawilżające i regenerujące. Jednak nie po to producenci dwoją się i troją, żeby stworzyć jak najlepsze preparaty, aby ich tu nie docenić. Na drogeryjnej półce znajdziemy szeroki wybór produktów, od oliwek, odżywek, kremów, lakierów, aż po specjalistyczne zestawy, które pozwolą na "salonową" pielęgnację we własnym domu. Pojawiły się wegańskie lakierach do paznokci – formuły bez składników odzwierzęcych dotarły także do tej kategorii.

Lakier bez HEMA

Warto w tym miejscu wspomnieć, że większość lakierów hybrydowych zawiera składnik o nazwie HEMA, który od jakiegoś czasu wzbudza kontrowersje. HEMA (metakrylan 2-hydroksyetylu) jest częstym komponentem materiałów dentystycznych, soczewek oraz produktów do stylizacji paznokci. W tych ostatnich pełni funkcję antystatyczną, kondycjonującą i przede wszystkim wiążącą. Związek ten zwiększa też przyczepność między produktem a płytką. Niestety może być jednak alergenem. Niektóre badania, zwłaszcza szwedzkich naukowców, donoszą o jego potencjalnej szkodliwości. Od 2 grudnia 2020 roku na etykiecie lakierów hybrydowych musi znajdować się dodatkowe ostrzeżenie.

Po analizach i przeprowadzeniu badań stwierdzono, że HEMA zastosowana w światłoutwardzalnych lakierach hybrydowych stwarza niskie ryzyko uczulenia, a warunkiem bezpieczeństwa jest stosowanie preparatu tylko w obrębie płytki paznokcia oraz unikanie kontaktu ze skórą. Dbając o pełne bezpieczeństwo konsumentów i mając na uwadze potencjalne ryzyko, podjęto decyzję o stosowaniu HEMA tylko w produktach do paznokci i wyłącznie do profesjonalnego użytku, na etykietach których konieczne będzie umieszczenie ostrzeżeń – wyjaśnia dr n. chem. Sebastian Grzyb.

Od 3 czerwca 2021 r. produkty zawierające HEMA i niespełniające tych warunków nie mogą być wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej. Producenci lakierów hybrydowych zaczęli więc wprowadzać do swojej oferty produkty, które nie zawierają tego składnika.

Gdy pandemia trochę odpuściła…

To, że Polki zaczęły samodzielnie dbać o swoje paznokcie i częściej kupują produkty do ich pielęgnacji nie oznacza, że nie wróciły do salonów kosmetycznych.

Zainteresowanie manicurem hybrydowym, czy przedłużaniem paznokci za pomocą żelu wcale nie zmalało w związku z pandemią. To, że dziś każda kobieta ma "zrobione" paznokcie stało się standardem. Cześć korzysta z hybryd do użytku domowego, ale myślę, że są to te panie, które przed pandemią również nie korzystały z usług profesjonalistek. Uważam, że wykonywanie manicure‘u hybrydowego w salonie, jaki i w domu, będzie się rozwijało równolegle. W tej chwili nie narzekamy na brak pracy, a o termin trudno. Trzeba się umawiać z miesięcznym wyprzedzeniem – mówi Marta Korczak, właścicielka salonu kosmetycznego w Olsztynie.

Podobnie wygląda sytuacja w innych miastach. W Warszawie, gdzie salonów jest naprawdę sporo, nikt nie narzeka na brak pracy. Tak duże zainteresowanie usługami stylizacji paznokci i brak terminów również mogły skłonić, niektóre kobiety do podjęcia próby wykonania tej usługi samodzielnie.

Czas na odrobinę szaleństwa

Przeglądając internet i pytając ekspertów, jakie stylizacje na paznokciach są obecnie najmodniejsze można dostrzec kilka ciekawych trendów, a jednym z zaskakujących są krowie łaty.

Okazuje się, że w 2021 roku będziemy ozdabiać paznokcie wzorkami inspirowanymi krowimi łatami (nie tylko w odcieniach bieli, czerni czy brązu) oraz paskami zebry. W tym wypadku wzorki nie muszą być idealnie proste (i m.in. za to kochamy ten trend). To propozycja tylko dla odważnych – to pierwsze co pojawia się po wpisaniu zapytania o trendy w stylizacji paznokci.

Na miano najmodniejszego zestawienia kolorystycznego 2021 zasługuje biel oraz czerń. To klasyka, a zarazem trend, obok którego nie można przejść obojętnie w tym roku. Za pomocą tych dwóch kolorów można stworzyć na paznokciach prawdziwe dzieła sztuki, czego dowodem są stylizacje zamieszczane na Instagramie.

Kolejnym trendem są żywe kolory, a nawet neonowe pomarańcze, zielenie, róże itd. Można też zdecydować się na french manicure z końcówką w oryginalnym kolorze. Dla niezdecydowanych, w modzie jest obecnie rozwiązanie idealne, czyli multi-colored nails. Już nie trzeba się ograniczać i można mieć każdy paznokieć w innym kolorze.

Hitem tego sezonu jest french, ale nie ten klasyczny, warto wybrać kolorowe końcówki w delikatnych wiosennych odcieniach. Uwagę można przyciągnąć malując stokrotki! Kwiatki w tym sezonie to nowość, która może zagościć na dłużej. Wpływ lat 90. to nie tylko powrót spodni dzwonów, na paznokciach to mocne, zdecydowane kolory, które mają nawiązywać do modnej w tamtym okresie plastikowej biżuterii. A kolor? Idealna zieleń wciąż poszukiwana, w zgodzie z poszanowaniem planety i eko trendów. Większość efektownych zdobień jest trudna do wykonania w domowych warunkach, a po okresie zamknięcia w domach należy nam się odrobina szaleństwa – mówią Asia i Agnieszka Markowskie z salonu "Lakier do paznokci" na warszawskim Wilanowie.

Powyższe trendy bardziej wpisują się w letnią aurę, ale w przypadku stylizacji paznokci nie dezaktualizują się wraz z porą roku. Żywe kolory pozostaną na paznokciach, a tej jesieni bardzo modne będzie również ombre, a także lakiery metaliczne i brokatowe. n

Marta Kudosz
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 12:10
Marka Inglot weszła w kategorię lakierów hybrydowych
Inglot wypuścił na rynek swoją pierwszą kolekcję lakierów hybrydowychInglot
Inglot – jedna z najmocniejszych polskich marek makijażowych o światowym zasięgu – zdecydowała się na wejście w kategorię lakierów hybrydowych. Właśnie pojawiła się pierwsza kolekcja.

Marki, które zasłynęły z lakierów hybrydowych, jak Semilac czy NeoNail, pod wpływem zmieniających się trendów rynkowych dodały do swoich kolekcji lakiery tradycyjne. Marka Inglot – odwrotnie. Właśnie teraz zdecydowała się na wypuszczenie hybryd. Informacja ta zaskoczyła klientki marki, czemu dały wyraz w komentarzach w mediach społecznościowych, kiedy Inglot po raz pierwszy odkrył karty:

Czyżby hybrydy  A kiedyś pytałam ekspedientki i mówiła że nigdy nie wypuścicie Hybryd bo jesteście za naturą.

Ja nawet jako ówczesny pracownik byłam przekonywana przez makijażystkę regionalną, że Inglot nigdy nie wprowadzi hybryd, bo nie po to ma lakiery „oddychające”, żeby hybrydy wprowadzać do oferty.

Ale nie zabrakło oczywiście głosów entuzjastycznych i osób chętnych, żeby nowość natychmiast wypróbować:

Czad! Chyba czas abym powróciła do hybryd! 

No w końcu!

Przepiękne kolory!

Producent odniósł się do komentarzy:

Wprowadzenie do sprzedaży lakierów hybrydowych jest odpowiedzią na liczne pytania ze strony klientów. Nowa linia lakierów do paznokci wolnych od składników Hema i di-Hema, to połączenie trwałego manicure ze składem, który zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii i innych podrażnień.

Przeważającą liczbę w naszej ofercie dalej stanowią lakiery klasyczne, w tym seria Natural Origin, zawierająca 77% składników pochodzenia naturalnego oraz lakiery z linii O2M przepuszczające tlen i wodę. Wierzymy, że każdy znajdzie produkt dla siebie.

Nowa kolekcja lakierów hybrydowych Inglot utrzymana jest w stylistyce, którą marka obrała jakiś czas temu odchodząc od charakterystycznej dla siebie czerni. Opakowania produktów są pastelowe. Oszczędne w formie, naturalne są także materiały promocyjne i visuale związane z marką.

Na kolekcję składa się 20 odcieni lakierów, 2 bazy i top. Obecnie lakiery są dostępne w salonach Inglota oraz na stronie internetowej producenta.

Rynek lakierów hybrydowych w Polsce od lat rozwija się bardzo dynamicznie. W grupie liderów znajdują się takie marki jak Semilac (Nesperta), NeoNail (Cosmo Group) oraz Indigo, jednak oprócz nich bardzo wiele marek profesjonalnych i masowych produkuje lakiery hybrydowe. 

Czytaj także: Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Produkty do manicure to kategoria, która w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, na rynku działa wiele salonów zajmujących się stylizacją paznokci i usługi są prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Polki słyną także ze swojego zamiłowania do pięknych paznokci i z umiejętności ich stylizacji w domowych warunkach. Stąd też przestrzeń do wprowadzania na rynek ciągle nowych marek i wariantów lakierów, zarówno klasycznych, jak i hybrydowych.

Rynek idzie w kierunku produktów delikatniejszych dla płytki paznokcia i eliminowania składników mogących powodować podrażnienia. Dostępne są lakiery wegańskie a ostatnio kolejne marki wprowadzają hybrydowe naklejki na paznokcie, które osobom miej wprawnym umożliwiają również zrobienie trwałej stylizacji paznokci w oparciu o gotowe szablony.

Czytaj także: Wegańskie lakiery do paznokci - trend czy nowy standard?

Według danych PMR lakiery do paznokci są kategorią beauty z największym udziałem sprzedaży internetowej, co wynika z popularności lakierów hybrydowych, które były dostępne na początku i przez długi czas tylko w internecie. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Manicure
12.04.2024 13:33
Powrót kwadratów: kształt z lamusa wraca do łask w salonach manicure
Denisfilm Getty Images Pro
Kwadratowy kształt paznokci jeszcze niedawno kojarzony z kiczowatymi stylizacjami znanych celebrytek, które szczyt popularności przeżywały w pierwszej dekadzie millenium, jak Doda czy Snooki, ma prawdziwy renesans. Choć przez wiele lat dominowały bardziej subtelne i naturalne formy, dzisiejsze trendy pokazują, że klasyczny kwadrat ponownie zdobywa serca klientek salonów manicure.

Od drugiej połowy 2022 r. popularność kwadratowych paznokci stale rośnie, a współautorzy z gwiazdami i ich znaczenie w Internecie osiągają rekordowy poziom. Krótkie, kwadratowe paznokcie pojawiły się w ciągu ostatnich kilku lat u Kim Kardashian, Megan Thee Stallion, Rihannie i nie tylko. Od 2024 r. nie będzie można przewijać Instagrama ani oglądać czerwonego dywanu, nie widząc kogoś z kwadratowymi paznokciami. Od stycznia Megan Fox nosiła ten kształt o długości ponad 10 cm, Ice Spice pokazała indywidualną wersję tego kształtu paznokci na imprezie z okazji rozdania nagród Grammy, Dua Lipa wypróbowała krótkie kwadratowe paznokcie w chromie, a Jennifer Lopez porzuciła swój zwykły, migdałowy manicure dla kwadratowych paznokci średniej długości na Złotych Globach.

Wpływ na ten zwrot mogły mieć liczne czynniki, w tym nostalgia za modą z początku XXI wieku, która obecnie przeżywa swój comeback. Stylizacje z tamtego okresu, w tym właśnie kwadratowe paznokcie, są obecnie reinterpretowane w nowoczesnych aranżacjach. Co więcej, wiele znanych influencerek i celebrytek zaczęło ponownie prezentować ten kształt na swoich mediach społecznościowych, co niewątpliwie przyczynia się do wzrostu jego popularności.

Kwadratowy kształt paznokci jest nie tylko estetycznym wyborem. To także praktyczna forma dla wielu kobiet. Jego klarowne linie i równy kształt sprawiają, że paznokcie są mniej podatne na złamania i uszkodzenia, co jest szczególnie ważne dla osób, które wykonują prace manualne lub często korzystają z klawiatury. To może być jeden z powodów, dla których wiele kobiet decyduje się na powrót do tego stylu.

Również w salonach manicure, mistrzowie stylizacji paznokci zauważają wzrost zainteresowania kwadratowymi paznokciami. Jak mówią eksperci, klienci coraz częściej pytają o kwadratowe tipsy czy formy, podkreślając ich wygodę i estetykę. W odpowiedzi na te potrzeby, salony często poszerzają swoją ofertę o właśnie taki kształt paznokci, a także o nowe techniki zdobienia, które idealnie komponują się z prostymi liniami kwadratów.

Oprócz klasycznego, pełnego kwadratu, popularnością cieszą się również nieco bardziej zaokrąglone wersje, które są kompromisem między ostrymi kantami a bardziej naturalnymi kształtami. Takie rozwiązania pozwalają dostosować stylizację do indywidualnych preferencji każdej klientki, co jest niezmiernie ważne w branży beauty.

Wzór ten świetnie komponuje się również z różnorodnymi zdobieniami. Od minimalistycznych, jednokolorowych po wyrafinowane wzory i aplikacje, kwadratowe paznokcie stanowią doskonałą płaszczyznę dla kreatywności. Szczególnie modne w tym sezonie są geometryczne wzory, które podkreślają prostotę i elegancję kwadratu, a także klasyczne francuskie manicure z nowoczesnym twistem.

Czytaj także: Nails Inc we współpracy z McDonald‘s tworzy kolekcję produktów do manicure

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
29. kwiecień 2024 09:11