StoryEditor
Włosy
27.10.2020 00:00

Pielęgnacja włosów w stylu J-beauty – idealna również dla Polek

Polki słyną ze swojej urody, a wynika to nie tylko z posiadania wspaniałych słowiańskich genów, ale również z dbania o nienaganny wygląd. Uwielbiamy wizyty w drogeriach, gdzie poszukujemy ciekawych, nowych produktów. Wśród tych, które w ostatnich latach stały się szczególnie popularne, są kosmetyki azjatyckie. Szczególna uwagę warto zwrócić na J-Beauty. Jest to filozofia dbania o urodę prosto z Japonii. To właśnie świetnie zrównoważonej pielęgnacji mieszkanki tego kraju m.in. zawdzięczają tak wspaniały wygląd włosów. Już niebawem na drogeryjnych półkach pojawią się produkty, które pomogą również Polkom odkryć sekret ich piękna.

Do tej pory azjatycka pielęgnacja kojarzyła się Polkom z Koreą. Drogerie w ostatnich latach wypełniły się produktami takimi jak maski w płachcie czy kremy ze śluzem ślimaka. W każdym dobrym sklepie kosmetycznym znajduje się półka z produktami K-beauty, ale Korea to nie jedyny kraj, który ma wiele do zaoferowania w kwestii dbania o urodę. Czas na piękno prosto z Kraju Kwitnącej Wiśni! J-Beauty szturmem wkracza do polskich drogerii i kosmetyczek Polek.
Japonia jest trzecim największym rynkiem kosmetycznym na świecie i szybko się rozwija w odpowiedzi na duży popyt. Japoński rynek stanowi bezpośrednią konkurencję dla koreańskiego przemysłu kosmetycznego, który do tej pory nie miał sobie równych i święcił tryumfy popularności na całym świecie. Przyjrzyjmy się temu zjawisku nieco dokładniej. 

Japońskie tajemnice piękna
Z czego słyną Japończycy i Japonki? Z witalności i długiego życia. To właśnie obywatele tego kraju należą do najdłużej żyjących ludzi na świecie. Każdy z nas na pewno również kojarzy ich włosy – grube, ciężkie i błyszczące.
Zdrowe, lśniące, piękne włosy przyciągają uwagę i odejmują lat. Są jednym z najważniejszych atutów, które wpływają na naszą atrakcyjność oraz samoocenę. Na rynku jest dostępnych wiele różnego rodzaju farb, którymi jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zmienimy totalnie ich kolor. Eksperci i doświadczeni fryzjerzy, zgodnie jednak twierdzą, że najważniejsza jest kondycja włosów.
Od lat powtarzam swoim klientkom, że warto zadbać o pielęgnację włosów. Nawet regularne wizyty w salonie fryzjerskim nie załatwią wszystkiego. Liczy się tu systematyczność i konsekwencja. Włosy lubią naturalne kosmetyki, takie jak wyciągi z ekstraktów roślinnych, kwasy owocowe czy oleje. Świetny jest np. olej palmowy, który słynie z ponadprzeciętnych właściwości pielęgnacyjnych. Przeznaczony jest do pielęgnacji suchej skóry głowy i zniszczonych włosów. Doskonale wpływa na ich kondycję, mocno nawilża, działa też wygładzająco i zmiękczająco. Wzmacnia cebulki i regeneruje rozdwojone końcówki, pomaga rozczesać włosy i ułożyć fryzurę – mówi Przemysława Powierża-Mańkut, instruktorka i właścicielka salonu fryzjerskiego.
Ekspertka podkreśla, że bardzo zmieniło się podejście klientów do tego, jakich produktów używają do pielęgnacji włosów. Kiedyś naturalne kosmetyki kojarzyły się z szamponem z pokrzywy za kilka złotych. Dziś konsumenci wiedzą, że natura, skuteczność i przyjemność stosowania mogą iść ze sobą w parze. 

Konsumenci coraz więcej wydają na kosmetyki do włosów 
Zmianę w zwyczajach konsumenckich potwierdzają również dane rynkowe.
W ciągu roku sprzedaż kosmetyków do włosów wzrosła o 5,4 proc., co odpowiada ponad 125 mln zł. Bardziej dynamicznie rynek kosmetyków do włosów rozwija się pod względem wartościowym, co spowodowane jest rosnącą ceną produktów ze wszystkich jego segmentów – wyjaśnia Filip Stankiewicz, specjalista w Nielsen Connect Polska.
Dane Nielsena wskazują, że wśród siedmiu głównych kategorii rynku kosmetycznego produkty do pielęgnacji włosów od lat są trzecią największą pod względem sprzedaży wartościowej. W 2019 r. miały one 18,4 proc. udziału w rynku w ujęciu wartościowym, czyli o 4,5 p.p. więcej od plasującej się tuż za nimi kategorii produktów do makijażu. Największą sprzedaż w grupie produktów do włosów generują szampony (43,7 proc.), a największą dynamikę wykazuje segment odżywek. Drugim najszybciej rosnącym segmentem są szampony (+5,2 proc.). 

Japońskie kosmetyki do włosów w najmodniejszych trendach
Japońskie kosmetyki i pielęgnacja w stylu J-beauty idealnie wpisują się w najważniejsze, światowe trendy, takie jak natural, eko czy less waste. J-Beauty to uproszczenie rytuału pielęgnacyjnego, mniejsza ilość produktów, ale za to wielofunkcyjnych, mikronizacja składników aktywnych podnosząca ich przenikalność czy brak dodatkowych szkodliwych, syntetycznych składników dodatkowych. Równie mocno widoczna w J-beauty jest filozofia slow life czyli harmonijne połączenie pielęgnacji i codziennego życia oraz mądre wspomaganie naturalnych procesów zachodzących w naszej skórze.
Już wkrótce w polskich drogeriach pojawią się produkty nowej na rynku firmy Saraya. Pochodząca z Osaki i datująca swoje początki na lata 50-te XX wieku firma z całą pewnością poznała sekret filozofii, długiego życia i piękna Japonek. W najbliższych miesiącach Saraya wprowadzi na nasz rynek szereg marek wpisujących się w coraz bardziej popularny trend J-Beauty. Dzięki swojemu doświadczeniu i wiedzy na temat produktów i składników tradycyjnie wykorzystywanych przez Japonki w ich codziennej pielęgnacji skutecznie łączy w swoich produktach to co najlepsze dla naszej skóry i włosów. W skład kosmetyków Saraya wchodzą głównie naturalne składniki, ale zarazem są one poparte najnowszymi technologiami i wieloletnimi badaniami. Dzięki temu również Polki będą mogły skorzystać z dobrodziejstw, które pozwalają Japonkom mieć lśniące, jedwabiste, „błyszczące niczym czarne skrzydła kruka”, włosy.


Pierwszą z marek do pielęgnacji włosów, które Saraya będzie chciała przedstawić polskim klientom jest Cocopalm. Kosmetyki z tej linii bazują na koncepcie delikatnych dla skóry, naturalnych ekstraktów i olei roślinnych, połączonych z aromatami olejków eterycznych. To dzięki nim dbają o zdrowie skóry głowy i dają efekt silnych, lśniących włosów.
Klienci zakładów fryzjerskich często proszą o radę i wskazanie konkretnych produktów pielęgnacyjnych. Prawda jest taka, że wybór kosmetyków w sklepach kosmetycznych jest ogromny. Każdy może wybrać to, co najbardziej mu odpowiada w konkretnym przedziale cenowym. Warto jednak zwrócić uwagę na skład preparatów. Włosy kochają naturalną pielęgnację.
Cocopalm to naturalne SPA dla włosów, gdzie obok wartościowych składników ogromną rolę odgrywa sposób aplikacji, aromat i relaks, jaki niesie ze sobą rytuał ich stosowania. Marka posiada dwie linie. Southern Tropics Spa jest przeznaczona do włosów zniszczonych, matowych i suchych. Szampon i odżywka zawierają szereg naturalnych składników, a głównym jest olej kokosowy. Peeling do skóry głowy oczyści ją z obumarłego naskórka. 
Linia Polynesian Spa to produkty do włosów odwodnionych, osłabionych i przetłuszczających się. Szampon i odżywka zawierają m.in. olej palmowy i kokosowy, dzięki czemu silnie nawilżają włosy. Peeling uwalnia skórę głowy od obumarłego naskórka, dzięki m.in.  ekstraktom z gardenii i hibiskusa.
Klientki często pytają o kosmetyki do odpowiedniej pielęgnacji skóry głowy. Ja osobiście jestem fanką peelingów Jeszcze kilka lat temu takie produkty nie były znane, dziś kobiety już wiedzą, że najlepiej jest rozpocząć pielęgnację od złuszczenia skóry, która wtedy lepiej przyswoi kolejne produkty. Sam szampon to za mało. Dbamy zarówno o włosy, jak i o skórę głowy. Pielęgnację zaczynamy od peelingu, następnie szampon, odżywka i na koniec najlepiej olejek chroniący je przed wysuszeniem włosów – tłumaczy Przemysława Powierża-Mańkut.
Kosmetyki Cocopalm dają właśnie takie możliwości profesjonalnej pielęgnacji włosów, w domowych warunkach, dzięki produktom, które można kupić w pobliskiej drogerii.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.09.2024 14:25
Kosmetyki do włosów – jedna z najciekawszych kategorii na rynku. Napędzają ją włosomaniaczki i nowości wprowadzane przez marki
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa / fot. Marta Piechocka
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Stanowiska fryzjerskie w Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle / wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Ekspozycja kosmetyków do włosów w drogerii Rossmann / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Kategoria pielęgnacji włosów w drogerii Jawa
Gallery

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Kategoria produktów do pielęgnacji włosów jest jedną z tych, które szybko rosną na polskim rynku kosmetycznym. To efekt licznych nowości wprowadzanych przez marki i zwrócenia się konsumentów w stronę produktów specjalistycznych oraz profesjonalnych.

Od kilku lat obserwujemy na polskim rynku wyraźny rozwój kategorii produktów do pielęgnacji włosów. Jest to jeden z najbardziej dynamicznych rynków pod względem wprowadzania innowacji i nowości.

Zdecydowanie jest to kategoria, która przechodzi znaczną ewolucję. Konsumenci w ramach kosmetyków do pielęgnacji włosów szukają czegoś więcej niż podstawowej pielęgnacji – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Michał Rudecki, client director w NielsenIQ.

Według danych tej firmy badawczej, cała kategoria pielęgnacji włosów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (liczonych do lipca 2024 r.) urosła wartościowo o 11,9 proc., wolumenowo zaś o 1,8 proc.

Największą część (39 proc.) rynku produktów do pielęgnacji włosów stanowią szampony, jest to też kategoria z TOP 5 największych wartościowo na całym kosmetycznym rynku w Polsce. Najdynamiczniej rozwija się jednak kategoria odżywek do włosów – rosnąc o 15,7 proc. wartościowo i 5 proc. wolumenowo rok do roku, a w niej wysokie dwucyfrowe wzrosty mają segmenty wcierek i peelingów.

–  Pokazuje to, że konsumenci w ramach tej kategorii coraz częściej sięgają po produkty już nie tylko kosmetyczne ale wręcz o charakterze leczniczym – komentuje Michał Rudecki.

Konsumenci coraz chętniej sięgają też po produkty profesjonalne, co spotyka się z reakcją retalierów. Sieci drogeryjne powiększają półkę z kosmetykami o jakości salonowej, a niektóre wręcz wprowadzają całe działy z produktami fryzjerskimi. Najdalej poszła sieć Super-Pharm w swoim nowym koncepcie sklepów Skin & Beauty.

– Kategoria produktów do włosów rosła po covidzie bardzo dynamicznie i w naszej ocenie będzie nadal rosła na poziomie dwucyfrowym. By móc wprowadzić do sprzedaży profesjonalne marki kosmetyczne otworzyliśmy w Skin & Beauty usługi fryzjerskie – mówiła prezes sieci Super-Pharm Poland Monika Kolaszyńska podczas otwarcia Skin & Beauty by Super-Pharm w Elektrowni Powiśle, wyjaśniając jak doszło do tego, że udało się zbudować w sklepie tak dużą ofertę salonowych profesjonalnych marek produktów do włosów.

Czytaj więcej: Super-Pharm otwiera kolejne sklepy w formacie Skin & Beauty

Według Weroniki Gwiazdy z działu marketingu sieci drogerii Hebe, na rozwój kategorii kosmetyków do pielęgnacji włosów ma wpływ coraz większa wiedza konsumentów o sposobach pielęgnacji włosów, o składnikach kosmetyków o stosowaniu produktów.

– Dużą rolę odgrywają influencerzy, którzy efektywnie działają w tym obszarze. Dzięki nim rośnie zainteresowanie pielęgnacją włosów, co z kolei przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Na rynku pojawia się coraz więcej innowacyjnych produktów, których do tej pory nie było, aktywnie reklamowanych online i wspieranych przez influencerów – mówi dla wiadomościkosmetyczne.pl Weronika Gwiazda.

Zaznacza, że oferta drogerii jest coraz bardziej obszerna, obejmuje wiele różnych kategorii – od naturalnych do profesjonalnych:

– Asortyment powiększa się, a drogerie starają się znacząco zbliżyć do kategorii profesjonalnej. Widoczny jest również trend inspirowania się wykorzystywaniem składników aktywnych stosowanych do tej pory w pielęgnacji twarzy przy tworzeniu produktów do włosów.

Według Edyty Kresińskiej, doradcy zarządu ds. marketingu w sieci drogerii Jawa, z roku na rok liczba kosmetyków do włosów stosowanych przez polskich konsumentów rośnie. – Wynika to przede wszystkim z indywidualizowania oferty przez producentów. Kosmetyki odpowiadają różnym typom włosów. Dziś nie jest to tylko szampon i odżywka. Jeśli szampon to zgodny z porowatością włosa, jeśli odżywka, to taka, która oprócz odżywiania poprawi nam np. kolor czy wygładzi strukturę. Marki skutecznie wprowadzają na rynek nowe kategorie produktów: galaretki do laminacji, zabiegi olejowania, masełka na końcówki, sztyfty na niesforne kosmyki. Coraz więcej kobiet sięga po tonery, które do tej pory były zarezerwowane tylko dla zabiegów fryzjerskich – mówi Edyta Kresińska.

Jej zdaniem w zakupach tej kategorii wyraźne odbicie ma trend włosomaniaczek – czyli dziewczyn, dla których piękny wygląd włosów jest priorytetemi, i które o ich pielęgnacji wiedzą wszystko – podsycany przez media społecznościowe.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
05.08.2024 09:18
Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy – profesjonalna pielęgnacja włosów nie tylko dla włosomaniaczek
Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy – profesjonalna pielęgnacja włosów nie tylko dla włosomaniaczekMateriał Partnera

Marka Yoskine, znana z innowacyjnych kosmetyków do twarzy i ciała, weszła w kategorię produktów do pielęgnacji włosów i skóry głowy. Na rynek trafiła właśnie linia Hair Clinic Mezo-Therapy inspirowana profesjonalnym zabiegiem trychologicznym. To odpowiedź firmy Dax Cosmetics na konsumencki trend rosnących wymagań w stosunku do kosmetyków do włosów.

Wśród konsumentów świadomość dotycząca pielęgnacji włosów i skóry głowy stale rośnie. Podobnie jak ich wymagania wobec kosmetyków z tej kategorii produktowej. Dlatego marka Yoskine, znana dotąd z innowacyjnych kosmetyków do twarzy i ciała, postanowiła wejść w nową dla siebie kategorię. Właśnie  zaoferowała produkty, które są odpowiedzią na potrzeby najbardziej zagorzałych włosomaniaczek i włosomaniaków, ale także laików w tym temacie.

Dorota Dobrzycka, dyrektor marketingu Dax Cosmetics, mówi:

Wprowadzenie nowej kategorii produktów jest strategicznym krokiem w rozwoju marki Yoskine, ale także naszej organizacji. Rynek kosmetyków dynamicznie się rozwija, a my chcemy zaoferować naszym klientom innowacyjne produkty, które odpowiadają na ich potrzeby i aspiracje.

Hair Clinic Mezo-Therapy to linia inspirowana profesjonalnym zabiegiem trychologicznym. Jak zapewnia dyrektor marketingu, została stworzona z myślą o zdrowiu i pięknie włosów, ale także skóry głowy – od której wszystko, w temacie włosów, się zaczyna. Produkty nie tylko pielęgnują, ale przede wszystkim regenerują i wzmacniają włosy. Odżywiają i pobudzają skórę głowy, pozwalając na osiągnięcie w domu efektów niczym w profesjonalnej pielęgnacji w gabinecie fryzjerskim.

Decyzja o wejściu w nową kategorię produktową wynika z naszej misji dostarczania wysokiej jakości kosmetyków, które spełniają oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów. Jako firma nieustająco się rozwijamy, poszerzając nasze kompetencje i wiedzę tak, aby dostarczać konsumentom innowacyjne, zaawansowane technologicznie produkty. Jesteśmy przekonani, że nowa linia przyczyni się do umocnienia pozycji marki Yoskine na rynku kosmetycznym oraz zbudowania jeszcze silniejszej relacji z naszymi klientami

– dodaje Dorota Dobrzycka.

image
 Linia Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

W kosmetykach Hair Clinic Mezo-Therapy zastosowano innowacyjne, naturalne bio-mikroigły z gąbki morskiej Spongilla Spicules, które pobudzają skórę od wewnątrz do intensywnej samoregeneracji. Mimo silnego działania nie są wyczuwalne i nie kłują, a efektem ich działania jest poprawa kondycji skóry głowy i włosów u nasady.

Dodatkowo, każdy z produktów został oparty na nowatorskiej technologii, która wykorzystywana jest obecnie we wszystkich kosmetykach Yoskine – In’detox & Yo’active. Została ona zainspirowana odkryciem japońskiego naukowca na temat autofagii komórkowej. Technologia łączy detoksykację komórek skóry z silnym działaniem pielęgnacyjnym. Głęboko oczyszcza, przez co dostarczane do skóry składniki aktywne mogą działać znacznie skuteczniej, przywracając włosom blask oraz naturalne piękno.

Produkty, wchodzące w skład linii to wcierka wzmacniająca, peeling trychologiczny, szampony: oczyszczający i wzmacniający (dostępne w dwóch różnych pojemnościach), odżywka regenerująca oraz profesjonalny zabieg laminacji, który ekspresowo wygładza włosy.

image
Rozgrzewająca wcierka wzmacniająca Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Rozgrzewająca wcierka wzmacniająca Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Dzięki zawartości stimu-kofeiny™, poprawia mikrokrążenie skóry głowy, przyczyniając się do stymulacji włosów do wzrostu oraz zapobiega ich wypadaniu. Odczuwalny efekt przyjemnego ciepła – nasilenie zależne od wrażliwości skóry głowy. Cena: 39,99 zł/150 ml

Sposób użycia: Stosujemy 2-3 razy w tygodniu przed myciem włosów. Nakładamy bezpośrednio na skórę głowy i wykonujemy delikatny masaż. Pozostawiamy na minimum 30 minut, a następnie zmywamy szamponem.

 

 

image
Peeling trychologiczny przeciw wypadaniu włosów Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Peeling trychologiczny przeciw wypadaniu włosów Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Głęboko oczyszcza, reguluje produkcję sebum oraz stymuluje wzrost włosów, dzięki poprawie mikrokrążenia pobudzającego mieszki włosowe. Ponadto silnie pielęgnuje skórę głowy i włosy u nasady. Cena: 39,99 zł/200 ml

Sposób użycia: Nakładamy peeling na wilgotną skórę głowy, a następnie kolistymi ruchami wykonujemy masaż. Spłukujemy obficie wodą. Po zabiegu myjemy włosy szamponem. Dla najlepszych rezultatów stosujemy regularnie raz w tygodniu.

 

image
Szampon chelatujący głębokie oczyszczenie Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Szampon chelatujący głębokie oczyszczenie Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Głęboko  oczyszcza,  a  także  chroni  przed  odkładaniem się zanieczyszczeń oraz jonów metali. Włosy zyskują zdrowy wygląd i są bardziej podatne na dobroczynne działanie składników aktywnych. Cena: 24,99 zł/200 ml; 34,99 zł /350 ml

Sposób użycia: Niewielką ilość szamponu rozprowadzamy na wilgotnych włosach, wykonując delikatny masaż przez 2-3 minuty, a następnie obficie spłukujemy ciepłą wodą. Czynność powtarzamy w razie potrzeby. Produkt przeznaczony jest do codziennej pielęgnacji.

 

image
Szampon wzmacniający przeciw wypadaniu włosów Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Szampon wzmacniający przeciw wypadaniu włosów Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Delikatnie oczyszcza skórę głowy i włosy. Dzięki zawartości kofeiny, niacynamidu i bio-kompleksu 5 minerałów wzmacnia i odżywia cebulki, zapobiega nadmiernej utracie włosów oraz wygładza ich strukturę. Cena: 26,99 zł/200 ml; 39,99 zł/350 ml

Sposób użycia: Niewielką ilość szamponu rozprowadzamy na wilgotnych włosach, wykonując delikatny masaż przez 2-3 minuty, a następnie obficie spłukujemy ciepłą wodą. Czynność powtarzamy w razie potrzeby. Produkt przeznaczony do codziennej pielęgnacji.

 

image
Odżywka intensywnie regenerująca Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Odżywka intensywnie regenerująca Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Wzmacnia osłabione włosy i długotrwale nawilża. Dzięki zawartości oleju Tsubaki, biotyny i biokompleksu pięciu minerałów, odżywka, działając intensywnie odżywczo, zapewnia włosom jedwabistą miękkość, blask i elastyczność. Cena: 39,99 zł/200 ml

Sposób użycia: Niewielką ilość odżywki rozprowadzamy dokładnie na całej długości włosów. Wmasowujemy i pozostawiamy na 5 min. Następnie obficie spłukujemy ciepłą wodą.

 

 

 

image
Profesjonalny zabieg wygładzający włosy efekt lamianacji Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy
Materiał Partnera

Profesjonalny zabieg wygładzający włosy efekt lamianacji Yoskine Hair Clinic Mezo-Therapy

Domyka łuski włosa i pomaga w uzyskaniu efektu lśniącej tafli włosów. Zabieg sprawia, że pasma błyszczą, nie są przesuszone i zyskują witalność. Dzięki połączeniu witaminy E, ceramidów, peptydu i biotyny, maska-zabieg intensywnie regeneruje i wzmacnia strukturę włosów. Kuracja szczególnie polecana jest do włosów, które są pozbawione elastyczności i blasku. Cena: 44,99 zł/200 ml

Sposób użycia: Niewielką ilość zabiegu-maski rozprowadzamy dokładnie na całej długości włosów. Wmasowujemy i pozostawiamy na kilka minut, a najlepiej na pół godziny. Po upływie tego czasu obficie spłukujemy ciepłą wodą.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. październik 2024 22:55