StoryEditor
Producenci
18.11.2020 00:00

1,2 mln maseczek od P&G trafiło do PCK i fundacji Polsat

1,2 mln sztuk maseczek ochronnych przekazanych przez firmę Procter & Gamble jej wieloletnim partnerom – Fundacji Polsat i Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – trafiło do najbardziej potrzebujących w wielu regionach Polski. Środki ochrony osobistej rozdysponowane zostały pomiędzy placówki, których podopieczni w dobie pandemii znaleźli się w wyjątkowo trudnej sytuacji, m.in. ośrodki szkolno-wychowawcze, zakłady opieki zdrowotnej, ale także urzędy i szkoły. Działania są kontynuacją aktywności pomocowych podejmowanych przez P&G od początku trwania pandemii COVID-19.

W dobie zagrożenia epidemicznego firma Procter & Gamble, firma, dla której niesienie pomocy jest ważnym elementem jej filozofii społecznej, przekazała środki ochronny osobistej partnerskim organizacjom dobroczynnym, które podarowały je potrzebującym.

Ponad pół miliona maseczek dla powiatu otwockiego

Fundacja Polsat otrzymała  ponad 600 tys. maseczek. Za jej pośrednictwem maseczki trafiły przede wszystkim do powiatu otwockiego – pierwszego regionu na Mazowszu, który w październiku znalazł się w „czerwonej strefie” z powodu wyjątkowo wysokiej liczby zakażeń koronawirusem. Darowizna pozwoliła zwiększyć bezpieczeństwo podopiecznych m.in. Specjalnych Ośrodków Szkolno-Wychowawczych nr 1 i 2 w Otwocku, Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii „Jędruś” w Józefowie oraz Domów Dziecka nr 1 i nr 2 w Bodzewie i Domu Dziecka w Gostyniu. Maseczki trafiły także do placówek ochrony zdrowia oraz Urzędu Miasta Józefowa.

Wsparcie potrzebujących na wielu frontach

Druga transza maseczek, w liczbie kolejnych  prawie 600 tys., została przekazana do Polskiego Czerwonego Krzyża, który poprzez swoje placówki terenowe, w różnych regionach kraju, podarował je potrzebującym osobom i instytucjom. Maseczki to jednak nie wszystko – z początkiem listopada koncern przekazał również na rzecz PCK produkty marek Gillette i Pampers o wartości blisko pół miliona zł. Podejmowane obecnie działania są kontynuacją pomocy  świadczonej przez Procter & Gamble od początku pandemii COVID-19. Od marca br. Procter & Gamble blisko współpracuje w Polsce z Polskim Czerwonym Krzyżem i Fundacją Polsat, by razem zwiększać poziom bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i komfortu codziennego życia osób, które znalazły się w potrzebie. Do dzisiaj wartośc przekazanej pomocy przekroczyła 3 mln zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 16:04
Colgate-Palmolive z zakazem emisji reklamy jednej z marek po wytknięciu rasistowskiego podtekstu
Brytyjski oddział Colgate-Palmolive, właściciel Sanexu, broni spotu reklamowego.Sanex

Reklama żelu pod prysznic Sanex została zakazana w Wielkiej Brytanii po interwencji Advertising Standards Authority (ASA). Powodem była narracja sugerująca, że czarna skóra jest „problematyczna”, a biała – „lepsza”. Decyzja regulatora zapadła po otrzymaniu dwóch skarg od widzów, którzy wskazali na negatywne stereotypy dotyczące osób o ciemniejszej karnacji.

Spot, emitowany w czerwcu, zawierał narrację: „Do tych, którzy drapią się dniem i nocą. Do tych, których skóra wysusza się nawet od wody”, ilustrowaną obrazami czarnej kobiety z czerwonymi śladami na ciele i innej, której skóra wyglądała jak popękana glina. Następnie reklama przedstawiała białą kobietę biorącą prysznic z produktem Sanex i zapewniała o „24-godzinnym nawilżeniu”. Spot kończył się hasłem: „Ulgę może przynieść zwykły prysznic”.

Colgate-Palmolive, właściciel marki Sanex i globalny koncern dóbr konsumpcyjnych o wartości rynkowej 68 miliardów dolarów, bronił kampanii. Firma argumentowała, że przekaz miał pokazywać efekt „przed i po”, a różnice między modelkami nie koncentrowały się na ich kolorze skóry. Z kolei Clearcast, instytucja odpowiedzialna za zatwierdzanie reklam telewizyjnych w Wielkiej Brytanii, podkreśliła, że reklama miała na celu pokazanie inkluzywności produktu.

ASA uznała jednak, że wykorzystanie różnych kolorów skóry do zobrazowania efektu działania kosmetyku prowadziło do negatywnego porównania. Według regulatora reklama była skonstruowana w taki sposób, że „to czarna skóra została pokazana jako problematyczna i niewygodna, podczas gdy biała skóra – gładka i czysta – przedstawiona została jako efekt udanej przemiany”.

Organ dodał, że choć intencją reklamodawcy nie było utrwalanie stereotypów, przekaz mógł umknąć części odbiorców. Jednocześnie stwierdził, że spot „prawdopodobnie wzmacniał negatywny i obraźliwy stereotyp rasowy”, zgodnie z którym czarna skóra jest wadliwa, a biała lepsza. W konsekwencji reklama została zakazana w obecnej formie, a Colgate-Palmolive otrzymało zalecenie, by w przyszłości unikać przekazów mogących powodować poważne obrażenie na tle rasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.08.2025 15:34
The Wall Street Journal: Estée Lauder pogłębia stratę w IV kwartale, akcje spółki spadają o 10 proc.
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder odnotowała pogłębioną stratę w czwartym kwartale roku fiskalnego zakończonym 30 czerwca. Producent marek MAC, Smashbox i Jo Malone wykazał stratę netto w wysokości 546 milionów dolarów, czyli 1,51 dol. na akcję. Rok wcześniej strata wyniosła 284 milionów dolarów, czyli 79 centów na akcję. Wynik ten negatywnie wpłynął na notowania spółki – kurs akcji Estée Lauder spadł w środę na rynku przed sesją o ponad 10 proc.

Przychody w kwartale spadły do 3,41 miliardów dolarów, jednak były minimalnie wyższe od prognoz analityków zakładających 3,39 miliardów dolarów. Skorygowany zysk na akcję (EPS) wyniósł 0,09 dolara, o cent więcej od konsensusu. Mimo to perspektywa na kolejny rok rozczarowała inwestorów – spółka prognozuje zysk na akcję w przedziale 1,90–2,10 dolara wobec rynkowych oczekiwań na poziomie 2,21 dolara.

Sprzedaż organiczna spadła w kwartale o 13 proc., głównie w segmentach pielęgnacji skóry i makijażu. Dochody z kosmetyków pielęgnacyjnych zmniejszyły się o 17 proc., co było szczególnie widoczne w markach Estée Lauder i La Mer. Spadki dotknęły wszystkie regiony działalności, przy czym największe odnotowano w Ameryce Północnej oraz w globalnym segmencie sprzedaży detalicznej dla podróżnych (travel retail).

Firma poinformowała również, że w roku fiskalnym 2026 spodziewa się dodatkowych presji kosztowych rzędu 100 mln dolarów, związanych m.in. z niepewnością wokół taryf handlowych. Jednocześnie kierownictwo podkreśla, że pomimo trudnego otoczenia zewnętrznego widzi szansę na odbicie – po trzech latach spadków spółka liczy na wzrost sprzedaży organicznej w przedziale 0–3 proc. oraz stopniową odbudowę rentowności operacyjnej w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 20:37