StoryEditor
Producenci
31.10.2013 00:00

200 uczestników na Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej

Rozwój dyskontów i rosnąca pozycja marek własnych to tematy, które zdominowały Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej zorganizowane przez redakcje Wiadomości Kosmetycznych i Wiadomości Handlowych w dniu 28 października w hotelu Courtyard Marriott w Warszawie.

Wielu prelegentów zwróciło jednak uwagę, że mimo tych rynkowych trendów istotna jest praca nad budową wizerunku markowych brandów. Tym bardziej, że wiele kategorii kosmetycznych wciąż nie zostało zdominowanych przez marki własne sklepów ze względu na wrażliwość konsumentów, którzy stawiają jednak na jakość i zaufanie do znanej marki. Lubią też innowacje, które mogą im zagwarantować jedynie markowe produkty. Oprócz tematyki z zakresu handlu i dystrybucji oraz reklamy i marketingu problemem, który mocno przykuł uwagę uczestników forum były różnorodne zagadnienia prawne związane ze zmieniającymi się przepisami oraz nie zawsze legalnymi opłatami, na które narażeni są producenci (opłaty półkowe), ale i franczyzobiorcy (opłaty logistyczne). Ważne miejsce w dyskusji zajęła też tematyka eksportu polskich kosmetyków za granicę. To właśnie branża kosmetyczna została bowiem przez rząd wybrana jako jedna z najbardziej nadających się do promocji polskiego przemysłu za granicą, dzięki czemu polskie firmy mogą liczyć na pokaźne wsparcie promocyjne dla swoich produktów, także poza granicami UE. W forum wzięło udział blisko 200 uczestników – reprezentantów kadry menedżerskiej firm produkcyjnych, dystrybucyjnych oraz przedstawiciele handlu. – Rynek jest trudny i dlatego trzeba mieć wiedzę, by się na nim utrzymać – podsumowała dzień wypełniony prelekcjami Blanka Chmurzyńska-Brown, współprowadząca, obok Katarzyny Bochner, redaktor naczelnej Wiadomości Kosmetycznych, Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.08.2025 09:55
Colgate-Palmolive kończy kwartał powyżej oczekiwań dzięki stabilnemu popytowi na artykuły pierwszej potrzeby
Niestabilna polityka handlowa administracji Trumpa zmusiła wiele firm do podwyżek cen, co skłania konsumentów do skupienia się na artykułach pierwszej potrzebyColgate Palmolive mat.pras.

Colgate-Palmolive poinformował 1 sierpnia o przekroczeniu prognoz za ostatni kwartał – zarówno pod względem sprzedaży, jak i zysków. Osiągnięciu tego wyniku pomógł utrzymujący się, stabilny popyt na artykuły pierwszej potrzeby – głównie do higieny jamy ustnej oraz higieny osobistej. Wyniki zostały osiągnięte pomimo rosnących cen i niepewności, związanej z cłami.

Jak podkreśla Reuters, Colgate-Palmolive dołączyło tym samym do takich firm jak Procter & Gamble oraz Kimberly-Clark, które także odnotowały w ostatnim okresie wzrosty sprzedaży – w przeciwieństwie do szeroko pojętego sektora handlu detalicznego, który mocno odczuwa spowolnienie wydatków konsumenckich. Niestabilna polityka handlowa administracji Trumpa zmusiła wiele firm do podwyżek cen, co skłania konsumentów do skupienia się na artykułach pierwszej potrzeby.

Zobacz też: Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego

Aby przeciwdziałać wpływowi ceł Trumpa, a także rosnącym kosztom reklamy i marketingu, Colgate podnosiło już ceny w ciągu ostatnich kilku kwartałów. Nakłady na kampanie marketingowe pomogły firmie zwiększyć sprzedaż. 

Colgate-Palmolive, która produkuje pastę do zębów na rynek amerykański w Meksyku, spodziewa się, że dodatkowe koszty wynikające z ceł wyniosą około 75 mln dolarów (jest to mniej, niż prognozowane wcześniej 200 mln dolarów). Firma przygotowała już plan redukcji kosztów na najbliższe 5 lat.

Jeśli chodzi o sprzedaż Colgate-Palmolive, to wzrosła ona o 8 proc. w Afryce i o 7,8 proc. w Europie w porównaniu z rokiem poprzednim. Firma spodziewa się, że organiczny wzrost sprzedaży wyniesie na poziomie 2-4 proc. W kwartale zakończonym 30 czerwca ceny wzrosły o 2 proc., a łączna sprzedaż organiczna spadła o 0,2 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Firma odnotowała kwartalną sprzedaż netto w wysokości 5,11 mld dolarów, przewyższając szacunkową wartość 5,03 mld.  

Zobacz też: Sektor dóbr luksusowych spowalnia po raz pierwszy od ponad dekady. Winne są cła Trumpa czy najmłodsi konsumenci?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.08.2025 09:26
Mobilna strefa piękna Oriflame odwiedza w wakacje 12 miast. Finał trasy – w Warszawie
595322
/ Oriflame mat.pras.
595321
/ Oriflame mat.pras.
595323
/ Oriflame mat.pras.
595324
/ Oriflame mat.pras.
595322
595321
595323
595324
Gallery

Oriflame od połowy czerwca podróżuje po Polsce z mobilną strefą piękna – na trasie znalazło się 12 miast. Zwieńczeniem trasy będzie muzyczne wydarzenie-niespodzianka w Warszawie z udziałem gwiazd.

Szwedzka marka podkreśla, że stawia na bliskość i bezpośredni kontakt ze swoimi konsumentkami – to dlatego od połowy czerwca do końca sierpnia trwa zaplanowana trasa w ramach ogólnopolskiego roadshow. Centralnym punktem jest specjalna ciężarówka beauty – jedyny taki pojazd w Europie Środkowo-Wschodniej. Wielkogabarytowy truck Oriflame to mobilne centrum piękna – połączenie showroomu produktów do makijażu, pielęgnacji i zapachów na każdy nastrój.

Zobacz też: Oriflame z 10 proc. spadkiem sprzedaży i rosnącym udziałem nowego modelu biznesowego — co dalej?

Roadshow Oriflame odbywa się pod hasłem „Reach your happy place”. Trasa i jej lokalizacje zostały wybrane w oparciu o głosy społeczności przy zaangażowaniu również partnerów biznesowych Oriflame. Ostatnią lokalizacją na trasie będzie Warszawa, gdzie na zakończenie wakacji Oriflame zaplanowało wyjątkowe wydarzenie z udziałem polskich gwiazd. 

Jakie aktywności znalazły się w mobilnej strefie piękna podczas roadshow? Odwiedzający strefę Oriflame mogą wykonać makijaż pod okiem ekspertów, zapoznać się z nowymi produktami marki (w tym z suplementami linii Wellosophy), zrobić zdjęcie uwieczniając świat w instaspocie “przez różowe okulary”, a także otrzymać festiwalowe gadżety i upominki od marki. 

Oriflame przygotowało także inną wyjątkową aktywację na strefie – immersyjne lustro, które zadaje odwiedzającym inspirujące pytania, nawiązujące do dobrostanu, poszukiwania swojego szczęśliwego miejsca, przy jednoczesnym uwzględnieniu kluczowych dla marki wartości. Przestrzeń trucka została zaprojektowana z myślą o dobrym samopoczuciu uczestników – od wygodnych siedzisk po pastelową kolorystykę.

Zobacz też: Oriflame Poland zadebiutował na festiwalu w Cannes z własnym showroomem

Jednym z wyróżników całej przestrzeni strefy jest też spektakularny dach ciężarówki, na którym obecnie znajduje się strefa chillu z leżakami i parasolami. To doskonały punkt widokowy wraz z wyjątkowym instaspotem w formie gigantycznej puderniczki. Dla tych, którzy na zakup kosmetyków zdecydują się od razu, dostępny jest sklep na miejscu z wybranymi produktami. Dodatkowo każdy uczestnik ma możliwość zapisać się do klubu Oriflame.

Oriflame konsekwentnie pracuje nad odświeżeniem wizerunku marki i systematycznym poszerzaniem swojej grupy odbiorców. Współpraca z ambasadorką marki – Jessicą Mercedes, była początkiem tej transformacji, a aktualne roadshow po Polsce to kolejny krok w budowaniu nowoczesnej, angażującej i przede wszystkim bliskiej komunikacji z klientem.

Zobacz też: Oriflame zaprezentował swoją nową ambasadorkę na 2025 oraz nowy, wiśniowy zapach

Truck Oriflame w ramach trasy odwiedził już Katowice, Tychy, Gliwice, Poznań, Wrocław, Łódź, Częstochowę i Gdańsk. W sierpniu zawita jeszcze do Sierpca (9-10.08), Olsztyna (15-17.08), Świnoujścia (23-24.08) oraz Warszawy (28.08).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. sierpień 2025 20:26